Stig_W Skrevet 2. mars 2004 Del Skrevet 2. mars 2004 Eternal Darkness er nå et gammelt spill og er nok blitt diskutert en del før min tid her på forumet, men tenkte jeg kunne trekke det frem for diskusjon. Jeg kjøpte en GameCube for et år siden for å spille Metroid Prime og Zelda The Wind Waker. GCen kom som en bundle med Mario Sunshine og et valgfritt spill i tilleg. Jeg valgte da Eternal Darkness, hadde ikke kjennskap til det men hadde hørt det skulle være OK. Jeg glemte fort ut dette spillet og fant det først igjen nå i helga, på søndag. Starta det opp og begynte å spille. Først syntes jeg det var tregt og virket uorginalt og litt amatørmessig, blanding av Alone in the Dark og Resident Evil. Men etter en stund tok spillet helt av og jeg må si at jeg fallt for ideen med Sanity måleren, helt genial ide som gir spillet det lille ekstra. Alt i alt synes jeg dette spillet skiller seg ut fra mengden den dag i dag, og for ale gamecube eiere som ikke har noe å spille for tiden og ikke har fått med seg dette er det herved anbefalt. Lenke til kommentar
Niskivara Skrevet 2. mars 2004 Del Skrevet 2. mars 2004 Storyen er en av de beste i dataspill historien. Det er fantastisk hvordan alt henger sammen når man er ferdig(Helst når man er ferdig å spille det 3 ganger, og får den ekte slutten). Sanity effektene er også helt geniale, og kontrollene er nydelige, selvom slåssingen er litt treg. Spillet lider litt hvis man sammenligner det med survival horror spill, fordi det absolutt på ingen måte er et survival horror spill. Men det er klart et av de mest originale og spesielle spillene denne generasjonen. Lenke til kommentar
Stig_W Skrevet 2. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2004 Ser slett ikke på spillet som survival horror, mer som et adventure/mystery spill. Jeg liker tempoet i spillet, musikker er atmosfærisk og storyen er overraskende dyp og velskrevet. Med slike kvaliteter i et spill kan jeg ikke annet enn å håpe på enten en oppfølger eller i det minste et nytt spill fra Silicon Knights. Lenke til kommentar
Niskivara Skrevet 2. mars 2004 Del Skrevet 2. mars 2004 Ser slett ikke på spillet som survival horror, mer som et adventure/mystery spill. Jeg liker tempoet i spillet, musikker er atmosfærisk og storyen er overraskende dyp og velskrevet. Med slike kvaliteter i et spill kan jeg ikke annet enn å håpe på enten en oppfølger eller i det minste et nytt spill fra Silicon Knights. Silicon Knights er snart ferdig med Metal Gear Solid: The Twin Snakes i samarbeid med Konami(Kommer ut om litt over en uke i USA, og i slutten av Mars her), og det ryktes at de kommer til å vise sit neste spill allerede på E3(Som kan være Too Human som de har jobbet med i mange år nå, eller et hittil ukjent prosjekt). Og MGS:TTS kommer til å ha et par sanity effekter fra Eternal Darkness!!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå