Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Cruise Control Oppkjøring?

Anbefalte innlegg

ER ikke alltid at sensor Legger merke til at man bruker det. En kompis fikk pluss for bruk av cc poå motorvei under oppkjøring. Jeg gadd ikke å begynne å fikle med den selv, er ikke så vanskelig å ligge i 90......

Jeg fikk ikke bruke solbriller, det var sol og våt asfalt, jippi, det er trafikksikkerhet det :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det var ikke cruise control i skolebilen jeg kjørte opp med, men det er jo lovlig å bruke ellers, så hvis sensor syns det er greit er det nok ikke noe problem å bruke det under oppkjøring heller.

Kjørte selv tur retur Arendal - Lillehammer for et par dager siden, en tur på drøye 90 mil (begge veier), og da var det veldig deilig å kunne sette på CC. Cruise Control er også et utmerket hjelpemiddel til å holde fartsgrensen, samt holde en jevn hastighet. Selvsagt kan man gjøre dette også uten CC, men når man skal kjøre nesten 100 mil, og mesteparten av turen foregår på gode 2 eller 4 felts motorveier, er det veldig greit med litt avlastning. Men som andre har sagt i denne tråden: det kan nok være smart å lære seg gangetabellen utenat før man går igang med kalkulatoren :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Bare for å avklare det, så er alt som er standar utstyr på bilen lov å bruke under oppkjøring. Om det er cc på bilen eller ei er en annen sak, veldig kjekt å bruke det når man har oppkjøring med en rask bil, som Saab 95 Aero hvilket jeg hadde...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...