Gå til innhold

AMD Athlon 64 FX-51 2.2 GHz

Anbefalte innlegg

Jeg har en AMD Athlon 64 FX-51 CPU, som jeg har et spørsmål om. I BIOSen står det følgende ved siden av CPU navnet: AMD Athlon 64 FX-51 2.2 GHz (11x200) Man kan forandre dette til f.eks. (4x800). Har forstått at det har noe med klokkefrekvensen å gjøre, men hvilken rolle spiller dette inn i ytelsen? I såfall, hvilken kombinasjon er best?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har en AMD Athlon 64 FX-51 CPU, som jeg har et spørsmål om. I BIOSen står det følgende ved siden av CPU navnet: AMD Athlon 64 FX-51 2.2 GHz (11x200) Man kan forandre dette til f.eks. (4x800). Har forstått at det har noe med klokkefrekvensen å gjøre, men hvilken rolle spiller dette inn i ytelsen? I såfall, hvilken kombinasjon er best?

Nei, du kan ikke stille inn Ny multiplier på en AMD 64 prossesor, de er stengt til en bestemt multiplier (antall ganger) og i ditt tilfelle er den stengt til 11.0 x 200Fsb

= 2.2ghz. du kan stille på Fsb'en, men det er ikke lurt fordi de nye hovedkortene ikke har AGP/pci Lock. ytelsen ved og endre klokke frekvensen opp vil bli mye bedre på ytelsen. men da må man helst vite litt om overklokking.

Men uansett hva skal du medog overklokke enn Fx-51 prossesor? det er jo verdens raskeste prossesor fortsatt!

Håper det var mulig og skjønne. ;)

Endret av AMD_XP3000+
Lenke til kommentar
Har ikke FX ulåst multipper da :dontgetit:

Jo, det stemmer det. Kun Athlon 64 (ikke FX) har låst multiplikator.

Zaeira: Bare prøv deg frem, kjør noen benchmarks (Super PI e.l.) for å se om det blir noen forskjell.

Endret av snorreh
Lenke til kommentar

Jo, det stemmer det. Kun Athlon 64 (ikke FX) har låst multiplikator.

Jøss, jasså. det visste jeg ikke. var ganske sikker på at alle de Nye AMD 64 prossesorene hadde lås jeg. hvor har du sett at står den har Ulåst multiplier da?

da kan man jo nesten vurdere og kjøpe Fx alikavel da. self når socket 939 kommer da, men Fx- cpu'ene er jo VELDIG dyre og da. koster ikke den nesten 7.000.-kr da?

Lenke til kommentar
Takk, skal jeg gjøre. Kan poste om det ble noen forskjell.

ja, ok, da gjør du ikke noe galt, ved og endre multiplier, da overklokker du KUN prossesoren og ikke alt det andre også, som ikke er så bra å gjøre....

men Husk at du KUN burde stille på multiplier'n og ikke Fsb (front side Bus) da.

og Pass på temperaturen så den ikke blir for høy, Under 50C grader er Best. :)

Lenke til kommentar

Jo, det stemmer det.  Kun Athlon 64 (ikke FX) har låst multiplikator.

Jøss, jasså. det visste jeg ikke. var ganske sikker på at alle de Nye AMD 64 prossesorene hadde lås jeg. hvor har du sett at står den har Ulåst multiplier da?

Se her f.eks:

http://www.firingsquad.com/features/amd_he...rview/page3.asp

http://www.theinquirer.net/?article=11818

da kan man jo nesten vurdere og kjøpe Fx alikavel da. self når socket 939 kommer da, men Fx- cpu'ene er jo VELDIG dyre og da. koster ikke den nesten 7.000.-kr da?

Ja, men Athlon 64 FX må jo også ha noen fordeler foran Athlon 64 da ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...