Gå til innhold

Vil 250W holde til dette?

asad

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis det ikke er nødvendig, er det ingen vits. Og det er ikke nødvendig, siden det holder med 250W! :thumbs:

"Du kan vell bare kjøpe deg et 350watt eller 400watt det er jo det som er vanlig! Koster jo nesten ingenting. " - Ingenting, med frakt kommer fort på 1000kr.

Endret av asad
Lenke til kommentar

Jeg hadde en 250w FSP som gav strøm til:

PC 9800 pro

Mainboard - P4 2,53/533

120gb seagate

200gb WD

floppy

cd-rw

dvd

I tillegg hadde jeg et SB Live audigy lydkort.

Hadde aldri vansker med strøm - dvs. ikke noe jeg opplevde i daglig bruk. Jeg vil tro at det går bra for deg og.

Lenke til kommentar
Jeg hadde en 250w FSP som gav strøm til:

PC 9800 pro

Mainboard - P4 2,53/533

120gb seagate

200gb WD

floppy

cd-rw

dvd

I tillegg hadde jeg et SB Live audigy lydkort.

Hadde aldri vansker med strøm - dvs. ikke noe jeg opplevde i daglig bruk. Jeg vil tro at det går bra for deg og.

Såpass!?!? hehe, jeg føler meg trygg for å si det sånn :)

Lenke til kommentar

Hva slags merke psu har du da? Det burde jo gå greit men enkelte psu'er er veldig strømsvake over 12v... Får du ustabilitetsproblemer lønner det seg å holde et øye med 12v spenningen å se at den ikke ligger mye under 12v....

Lenke til kommentar

tviler på det.

men du kan ha flaks,jeg måtte kutte ut en disk da jeg oppgraderte til

xp 2500 med 250watt strømforsyning.

husk,alle nye hk i dag krever minst 300watt strømforsyning.

kan hende det går rundt,men tror ikke du kan koble noe ekstra disker,

cd-rom,eller kjølere/vifter..

Lenke til kommentar
tviler på det.

men du kan ha flaks,jeg måtte kutte ut en disk da jeg oppgraderte til

xp 2500 med 250watt strømforsyning.

husk,alle nye hk i dag krever minst 300watt strømforsyning.

kan hende det går rundt,men tror ikke du kan koble noe ekstra disker,

cd-rom,eller kjølere/vifter..

For det førsta var det bare snakk om en disk, for det andre klarer en god 250W PSU dette oppsettet + en ekstra disk uten problemer. Ingen hovedkort trekker 300W.

Lenke til kommentar
Du kan vell bare kjøpe deg et 350watt eller 400watt det er jo det som er vanlig! Koster jo nesten ingenting.

Med "ingenting" mener du vel billige 350-400W PSU'er ala Q-tech. Disse er sansynligvis dårligere enn en god 250W PSU.

Hvis 250 watteren din er av god kvalitet så holder det nok bra, men hvis den er av dårlig kvalitet så bør du heller oppgradere til en litt kraftigere PSU med god kvalitet. (300-350W skal holde i lange baner bare den som nevnt er av god kvalitet.)

Lenke til kommentar
Du kan vell bare kjøpe deg et 350watt eller 400watt det er jo det som er vanlig! Koster jo nesten ingenting.

Med "ingenting" mener du vel billige 350-400W PSU'er ala Q-tech. Disse er sansynligvis dårligere enn en god 250W PSU.

Hvis 250 watteren din er av god kvalitet så holder det nok bra, men hvis den er av dårlig kvalitet så bør du heller oppgradere til en litt kraftigere PSU med god kvalitet. (300-350W skal holde i lange baner bare den som nevnt er av god kvalitet.)

Er ikke Aopen grei nok da?

Lenke til kommentar

Er ikke Aopen grei nok da?

Jeg hadde selv en AOpen 250W PSU fra et AOpen HQ45 kabinett. Denne strømforsyningen var i mine øyne meget solid og leverte det spesifikasjonene skulle antyde. Det holdt i hvertfall for meg.

Lenke til kommentar

Har hatt (har fortsatt) en 250w aopen psu og den har alltid fungert upåklagelig så tror nok det burde holde ja... Men hold som sagt et øye med 12v railen, og sjekk amperratinga på 12V... Bør være 15A+ eller så....

Lenke til kommentar
Har hatt (har fortsatt) en 250w aopen psu og den har alltid fungert upåklagelig så tror nok det burde holde ja... Men hold som sagt et øye med 12v railen, og sjekk amperratinga på 12V... Bør være 15A+ eller så....

ok. Hvor kan jeg få info om tingene du nevner?

Lenke til kommentar

Vel, det enkleste er å innstallere motherboard monitor eller tilsvarende program. Da kan du kontinuerlig sjekke verdier for temperaturer og spenninger.

Motherboard monitor finner du her.

Du bør først og fremst sjekke at 12v spenningen aldri faller langt under 12v, men hold også et øye med de andre spenningene. (Men 3.3v og 5v er som regel ikke noe problem)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...