Buffe Skrevet 2. mars 2004 Del Skrevet 2. mars 2004 Har lånt en ekstern Hewlett Packard DVD-brenner på jobben. Koblet i går videokameraet til laptopen min via Firewire og satte igang brenning til DVD med den medfølgende programvare ArcSoft DVD (tror jeg det heter) ved hjelp av en Qiuck-DVD-modus i programmet. Det gikk alt annet enn kvikt. Jeg måtte gå å legge meg fordi maskina aldri ble ferdig med å jobbe. Og da jeg om morgenen skulle prøve å avspille DVD'en i den interne DVD-avspilleren i laptopen fikk jeg beskjed om at den hadde et format som den ikke kunne lese. Prøvde ikke å spille den fra den eksterne DVD-spilleren dog. Men jeg regnet med at jeg kunne spille den brente DVD'en i de fleste PC-DVD-avspillere. Jeg har en Compaq laptop med 2,0 Gz Pentium, 256 MB RAM og CD-brenner/DVD-avspiller. Filmen brant jeg på en DVD+RW-plate. Hva gjør jeg feil? Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 2. mars 2004 Del Skrevet 2. mars 2004 Prøv å brenn på DVD-R. Det skal de fleste stasjonære DVD spillere ta ihvertfall. Du kan også prøve DVD+R. DVD+RW støttes ikke av alle DVD avspillere. Ser at du prøvde å spille den av på laptop'en, men kan være også den har problemer med avspilling av video fra DVD+RW? Uansett liker jeg ikke slike quick-modus på noe av det som har med video å gjøre. Blir alltid noe galt. Manglende widescreen, widescreen der det ikke skal være det, menyer som ikke funker og så videre. Jeg har lært at for best mulig resultat, må man fikle litt med innstillinger, og gjerne bruke flere programmer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå