aklla Skrevet 2. mars 2004 Del Skrevet 2. mars 2004 jeg mener ikke at du har lest feil, men at det er noe feil ett sted... Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 2. mars 2004 Del Skrevet 2. mars 2004 For et kjapt overslag over skatten: http://www.dinside.no/php/art.php?id=98508 Bare svada - her er det så mye som ikke blir hensyntatt at det ikke henger på greip. Jeg tasta inn bare for å se på mitt eget tilfelle, og kommer ut med en skatte% på 31, som da er 18% feil............ Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 2. mars 2004 Del Skrevet 2. mars 2004 jeg mener ikke at du har lest feil, men at det er noe feil ett sted... Selvfølgelig er det en feil et sted - er ikke vanskelig å vite hvor den ligger heller.......Den ligger i Norsk skatte- og avgiftspolitikk den.......... Lenke til kommentar
buskmann Skrevet 2. mars 2004 Del Skrevet 2. mars 2004 For et kjapt overslag over skatten: http://www.dinside.no/php/art.php?id=98508 Bare svada - her er det så mye som ikke blir hensyntatt at det ikke henger på greip. Jeg tasta inn bare for å se på mitt eget tilfelle, og kommer ut med en skatte% på 31, som da er 18% feil............ OK. Da lurer jeg på hva du får med denne: http://www.skatteetaten.no/applikasjoner/enkel2004.htm Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 2. mars 2004 Del Skrevet 2. mars 2004 OK. Da lurer jeg på hva du får med denne: http://www.skatteetaten.no/applikasjoner/enkel2004.htm Tja, der står det jo ingen beregning av prosentuelt skattetrykk, men etter beregningene skal jeg få igjen ca. 4.400,- Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 2. mars 2004 Del Skrevet 2. mars 2004 Nå går jo dette way off topic, men de 49 prosentene dine er vel ikke så gale når man vet at de blir brukt til mye positivt. Hvis du synes du betaler for mye skatt, kan du jo alltids be om lønnsnedsettelse. Selv er jeg ikke imot lisensen. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 2. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2004 Personelig synes jeg NRK er den største møkkakanalen som er på TV. Synes lisens er helt på tryne. Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 2. mars 2004 Del Skrevet 2. mars 2004 Nå går jo dette way off topic, men de 49 prosentene dine er vel ikke så gale når man vet at de blir brukt til mye positivt. Selvfølgelig, og jeg er heller ikke imot å betale skatten min selv om den er 49% - men 49% er evig nok........ Men det jeg er imot, er "skjult" dobbelt skattlegging eller dobbeltavgifter - for ikke å snakke om slike etterlevninger av den tidligere luksusskatten (sånn som f.eks. TV lisens). Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 2. mars 2004 Del Skrevet 2. mars 2004 Så du mener staten får inn mer penger enn den trenger? Hvor blir så disse pengene av, mener du? Og hvis du ikke mener de får inn for mye penger, så er du vel klar over at de er nødt å øke skattene/andre avgifter for å kunne kutte ut lisensen/andre avgifter. Lenke til kommentar
Manx Skrevet 2. mars 2004 Del Skrevet 2. mars 2004 For å si det litt pent, det er ikke veldig mye på nrk som er vært de pengene man kaster port på det. Det er for tiden 3 ting (to nå) sporten Arne TV er det beste selvfølgelig, Walkabout og Team Antonsen som desverre er borte. Eller er det stort sett søppel. Hadde heller sett litt reklame mellom programmene. Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 2. mars 2004 Del Skrevet 2. mars 2004 (endret) Så du mener staten får inn mer penger enn den trenger? Hvor blir så disse pengene av, mener du? Og hvis du ikke mener de får inn for mye penger, så er du vel klar over at de er nødt å øke skattene/andre avgifter for å kunne kutte ut lisensen/andre avgifter. Pust ut far - jeg er passert 40 så jeg tror jeg vet både hvor mye penger staten har, hvor de får inn penger fra, og hvor de går......... Det jeg sier er at hvis stortinget hadde vært lagt opp slik at de som sitter der faktisk hadde hatt kompetanse på det de faktisk er innvalgt til å skjøtte på vegne av folket, så måtte de nok ha hatt litt større visjonære tanker enn det flesteparten av dem besitter p.t. Når de klarer å prestere å bruke skattebetalernes tid og penger på å sause seg så til de grader ned i "lalala - land" at de beskjeftiger seg med å finne på allskens mulige vinklinger på f.eks. å finne opp muligheten for å kunne innføre en tilleggsavgift basert på dekkslitasje - alt etter hvilken dekktype du kjører, hvor mye du bremser på en dag, og hvor mye luft du har i dekkene, synes jeg jaggu det må være lov å spørre om de virkelig ikke har viktigere saker å dedikere sin tid til............. Jeg synes det burde være slik at hvis du skal sette inn statsråder på de ulike postene, så bør det være slik at skal du være finansminister så bør du jaggu meg være utdannnet økonom, og skal du være justisminister så bør du kanskje ha noe mer å daske i bordet enn vanlig gymnas.............. Jeg mener også at når de sitter der, så får noen ta på seg det ansvar det er å drifte landet på en mest mulig forsvarlig måte, samt at de må snart begynne å bruke tiden sin på å løse de sakene som virkelig betyr noe for folk flest - og har effekt - altså de såkalte "vanskelige" sakene. Vi kan ramse opp til vi dauer.........; Eviglange ventelister på livsviktig sykehusbehandling. Elendige forhold for eldre (uten gamlehjem, 2 på rommet osv...). Så latterlig få nymoderne røntgenapparater at de ikke klarer å detektere det de vet skal være i kroppen hos påvist syke. De har sågar topp moderne CT- scannere som bare står der ubrukt fordi de ikke har penger å bevilge for opplæring og bemanning av utstyret...... Elendige forhold og vilkår for en rekke av de som "havner utenfor" systemet. Elendige forhold for svært mange funksjonshemmede. Vil du ha en lengre liste er det bare å be om mer.......... Kort og godt: Så lenge jeg bidrar med godt og vel 200.000 (og mange som bidrar med mye mer enn det) i året til storsekken, så forventer jeg meg pokker litt action i daukjøttet på stortinget. Endret 2. mars 2004 av Rayline TWB Lenke til kommentar
CarinaE Skrevet 5. mars 2004 Del Skrevet 5. mars 2004 NRK viser jo reklame!...Dog kaller de det ikke reklame...Foran sportssendinger...Så avbryter de sendingen rett før, og viser ....? ja, nettopp reklame! Kampen er sponset av.... Dette er reklame, uansett hvor mye en vrir og vender på det! Jeg har forlengst boikottet NRK..såå.. Men for å svare på spm...Hvorfor betale avgiften? Ser ingen grunn til å ha den avgiften..folk sier jo at de heller betaler en liten avgift, for å slippe reklamen...Men det er reklame der..bortsett fra før programmer, serier og nyheter...(tror jeg)... Lenke til kommentar
Peppep Skrevet 5. mars 2004 Del Skrevet 5. mars 2004 Enig med CarinaE. Vi betaler for reklamefritt NRK, men får ikke det likevel. Nå skal det sies at det ikke bare er Tv-kanalen pengene skal gå til. I dagens samfunn har alle TV. Ergo skal alle betale avgiften likevel. Så hvorfor kan den ikke legges inn med den vanlige skatten? Dessuten hadde vi spart penger på å slippe å betale lønn til en haug med folk som går rundt og ser om du har TV. Mer oversiktlig - mindre administrasjon og utgifter. Lenke til kommentar
@Lee Skrevet 5. mars 2004 Del Skrevet 5. mars 2004 I Norge er 1 750 000 lisensbetalere. Lisensen er i 2004 satt til 1910,12 inklusiv 6% mva. Dette blir totalt 3342710000 kroner(summen er ikke helt korrekt fordi noen har fått tilslag på søknad om redusert avgift). Dette beløpet tilfaller i sin helhet til NRK. At NRK bruker sponsorer til visse sendinger ser jeg på som snikreklame. De får en eller flere "sponsorer" til å betale for sendingen som allerede er betalt av lisensbetalerene. Dette synes jeg de bør kutte ut. Ellers så synes jeg det er greit med en kringkastingsavgift, men den er alt for høy. Lenke til kommentar
Pantera Skrevet 5. mars 2004 Del Skrevet 5. mars 2004 I Norge er 1 750 000 lisensbetalere. Lisensen er i 2004 satt til 1910,12 inklusiv 6% mva. Dette blir totalt 3342710000 kroner(summen er ikke helt korrekt fordi noen har fått tilslag på søknad om redusert avgift). Dette beløpet tilfaller i sin helhet til NRK. At NRK bruker sponsorer til visse sendinger ser jeg på som snikreklame. De får en eller flere "sponsorer" til å betale for sendingen som allerede er betalt av lisensbetalerene. Dette synes jeg de bør kutte ut. 3,3 milliarder kan nok høres mye ut. Men se hva de store sportsendingene (fotball-VM, Friidretts-VM, OL, osv...) koster, så er ikke de 3,3 milliardene i nærheten av nok til å dekke dette. Så hadde det ikke vært for den ekstra sponsinga, så hadde det blitt sørgelig lite sport på tv, ja...... Så de korte reklame 'plakatene' kan jeg leve med, bare jeg får den sporten jeg vil ha. mvh Pantera Lenke til kommentar
mars001 Skrevet 6. mars 2004 Del Skrevet 6. mars 2004 (endret) Det er jo ikke det som er poenget, at du syns det er greit fordi du får sporten din. NRK skulle i utgangspunktet være reklamefri, nå har de reklame før visse sendinger, er det bare sport, husker ikke i farten, MEN Hva blir det neste ? Du sier at det ikke er mye penger, nei, det er veldig lite penger når de skal forhandle om store sportbegivenheter, det er faktisk lommerusk og det er prisen de må betale for å være en statskanal sponset av "seerne" Jeg bør kanskje ikke uttale meg for jeg betale ikke lisens, har kabel tv og bor i borettslag, kanskje noe spesielt her ? Ellers tør de ikke ringe på i området Endret 6. mars 2004 av mars001 Lenke til kommentar
Pantera Skrevet 6. mars 2004 Del Skrevet 6. mars 2004 Det er jo ikke det som er poenget, at du syns det er greit fordi du får sporten din. NRK skulle i utgangspunktet være reklamefri, nå har de reklame før visse sendinger, er det bare sport, husker ikke i farten, MEN Det er jo akkurat det som er poenget. Det er helt riktig som du sier, at NRK i utgangspunktet skulle ha vært reklamefritt. Men uten de ekstra sponsorpengene, hadde aldri NRK hatt råd til å kjøpe rettighetene til de store sportsarrangementene, og det er jo nettopp dette folk vil se. mvh Pantera Lenke til kommentar
CarinaE Skrevet 6. mars 2004 Del Skrevet 6. mars 2004 (endret) Det er jo ikke det som er poenget, at du syns det er greit fordi du får sporten din. NRK skulle i utgangspunktet være reklamefri, nå har de reklame før visse sendinger, er det bare sport, husker ikke i farten, MEN Det er jo akkurat det som er poenget. Det er helt riktig som du sier, at NRK i utgangspunktet skulle ha vært reklamefritt. Men uten de ekstra sponsorpengene, hadde aldri NRK hatt råd til å kjøpe rettighetene til de store sportsarrangementene, og det er jo nettopp dette folk vil se. mvh Pantera Men hvis de ikke da har råd til å kjøpe det...så får de la vær da...(ok, setter det litt på spissen)...Reklamen på TV2 "forstyrrer" da ikke den i sportssendingene...gjør den vel? Så kan heller NRK bli reklamefinansiert de også... Hadde ikke gjort meg noe om Tv2 hadde hatt all sporten...(men det har de nok ikke råd til..desverre... ) Skal da ikke gå utover oss at NRK ikke har råd til å kjøpe de store sportsarrangementene... Endret 6. mars 2004 av CarinaE Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 29. mars 2004 Del Skrevet 29. mars 2004 Greit med litt reklame mellom sendiger å sånn, for da rekker man og lage seg litt snacks og gjøre sitt fornødne på toalettet. Men sant, så er det for mye reklame på kanaler som baserer seg bare på reklame. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå