petterg Skrevet 2. mars 2004 Del Skrevet 2. mars 2004 Jeg har en medfødt evne til å lage problemer for meg selv... Har kommet til tidssone oppsett i installasjonen av gentoo. En litt for stor nyskjerrighet gjorde at jeg skrev cat /usr/share/zoneinfo/Europe/Oslo Dermed ble tegnsettet på maskina helt føkka... Jeg tror ihvertfall det var det som skjedde. Nå får jeg ikke et eneste lesbart tegn på skjermen! Alt er bare rare tegn og noen tall. Finnes det noen annen løsning enn å reboote? Lenke til kommentar
yNx Skrevet 2. mars 2004 Del Skrevet 2. mars 2004 prøv å skriv reset og trykk på enter. Lenke til kommentar
petterg Skrevet 2. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2004 så enkelt kan det være. Takk {gjemmer meg} Lenke til kommentar
Cronius Skrevet 2. mars 2004 Del Skrevet 2. mars 2004 (endret) Jøss, det der visste jeg ikke. Jeg har bare pleid å skifte terminal hvis sånt skjer, og heller reboote hvis jeg skulle være så uheldig å bruke opp alle seks Edit: æøa Endret 2. mars 2004 av Cronius Lenke til kommentar
anderlin Skrevet 2. mars 2004 Del Skrevet 2. mars 2004 Takk! Det hjalp meg også. Hos meg blir den første slik hver gang jeg starter opp, men nå blir jeg ihvertfall kvitt det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå