AMD@ProZac Skrevet 2. mars 2004 Del Skrevet 2. mars 2004 Det har oppstått et problem med pcen min. Når jeg slår den på, starter pcen å laste windows (xp pro cop edition), men etter noen sekunder, restarter pcen og denne prosedyren gjentar seg selv i uendelig tid. Får heller ikke lastet windows i sikkerhetsmodus eller annen modus. PCen har fungert 100% til i går og problemet oppstod da jeg slo av strømmen på pcen, mens den stod på. Jeg har følgende hardware: Abit NF7-S v2.0 1024 MD DDR 400Mhz AMD 2500+ MAXTOR 120GB HD ATA-133 SAPPHIRE RADEON 9600 PRO 128 MB "Fireblade Edition" NEC 1300A DVD-RW OS: Windows XP PRO Cop-editon. Håper noen som har hatt tilsvarende problemer kan gi meg et svar på hva jeg skal gjøre? Jeg tror problemet er software relatert. Håper noen kan hjelpe meg. Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 2. mars 2004 Del Skrevet 2. mars 2004 Sjekk om ting stemmer i BIOS angående temperaturer osv. Ellers så kan jeg si : formater harddisken din... Lenke til kommentar
AMD@ProZac Skrevet 2. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2004 BIOS settinga er fin den. Fines det ingen andre muligheter enn formatering? Lenke til kommentar
vehitman Skrevet 2. mars 2004 Del Skrevet 2. mars 2004 Du kan jo prøve å boote fra windows cd-en og velge å reparere instalasjonen. Jeg vil også anbefale å ta en titt på harddisken med scandisk e.l. Kan jo være noen feil på disken og... Lenke til kommentar
atlef Skrevet 2. mars 2004 Del Skrevet 2. mars 2004 Reset bios, enten via jumper eller batteri. Load setup defaults, reboot, og sjekk så at alle instillinger er korrekte. Har selv måttet gjøre dette etter å ha skrudd av maskin med powerknapp i stedet for å avslutte i windows. Riktig nok et asus hk, men det er verdt et forsøk. Mvh Meg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå