Gå til innhold

Det går utrolig tregt å installere WinXP


Anbefalte innlegg

jeg tok ut netverks korte og lydkorte. når jeg gjor det så funka det bra, jeg fikk instalert det på vanlig måte, men når jeg slå på maskinen, og det stå slå inn passordet. så klikka det helt. skjermen ble svart med en hvit prikk oppi i venstre hjørne. jeg tror det er hovedkorte såm er ødelagt. fordi den er kjøpt demo brukt hos komplett.no

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Eit demo kort er ikkje ein ny del. Det er ein brukt og ofte defekt komponent.

Det vil jeg absolutt ikke påstå. Jeg har selv et demobrukt hovedkort, et Asus P4P800 og en demobrukt SCSI-harddisk. Begge komponentene fungerer prikkfritt. Eneste forskjellen mellom disse komponentene og tilsvarende nytt, er at jeg sparte en haug med penger.

Lenke til kommentar
Hvis det var sånn att installasjonen ble treg etter att det slår inn cd key,så kan det hende att du den har gått ut,D.V.Satt du har installert XP for mange ganger.(er begrensninger på det)Hvis du har piratkopi så er nok ikke du den eneste som bruker den cd key.

 

Hvordan kan Windows XP CD platen "vite" hvor mange ganger du har brukt den ? Det er jo ikke akkurat noe telleverk på den da. Så lenge maskinen ikke er tilkoblet internett / drivere til nettverkskortet ikke er installert kan det være flere med samme cd key uten at det skal ha noe å si ?

Det telles på Internett (Microsoft sin side) hvor mange ganger en spesiell lisens har blitt brukt (CD-Key). Der er det begrensninger. Vil du installere XP på nytt flere ganger enn dette, må du kontakte Microsoft for å få "låst opp" denne sperren igjen.

 

Dette skal imidlertid ikke nekte CD'en i å funke, for man har en måned på seg til å skaffe riktig CD-Key før Windows XP nektes å kjøre.

Lenke til kommentar

Akkurat det med Windows aktiviserings løsningen er jo enda en grunn til å alternative lisenser da disse ikke behøver aktivisering.

 

Er mange som vil bruke Windows XP / Server 2003 som kanskje bytter ut hardware rimelig ofte. Disse blir jo rimelig fristet....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...