Gå til innhold

Det går utrolig tregt å installere WinXP


Anbefalte innlegg

Enten det er pirat kopi eller ikke skulle ikke spille noen rolle for installeringen, tror heller at dette er et hardware problem. Vis du starter pcen med win98 disket og starter install fra dos trenger du et program (husker ikke hva det heter akkurat nå), jeg tror det casher opp en del filer for rasker install. Booter du på cden er det nesten garantert instillinger i bios eller hardware problemer. Kan muligens være cdromen som sliter med å lese cden.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kan muligens være cdromen som sliter med å lese cden.

Ja - og det behøver da ikke være hardware'n hans som forårsaker dette. Siden han "innrømmer" å bruke en kopi av XP-CDn så er det jo nærliggende å tro at det er en defekt på selve CD-plata.

 

Han skriver jo ingenting om blue-screen, crash eller andre bugger - og CD-spilleren hans fungerer jo fint inntil han kommer til samme punkt hver gang...

Lenke til kommentar

oslo72: _kan_ jo være en studentversjon av xp - dem deles ut på brente cd'er..

 

uansett var det et veldig rart problem.. vanligvis vil installasjonen svikte om xp ikke får kopiert over filene det trenger. har enda ikke opplevd at det har forsøkt å kopiere samme fil over i 9 timer uten å lykkes. . ;p

 

og feil med minne/hd bruker for min del å ende med blåskjerm, men det kan jo være et sært tilfelle.

 

uansett ville nok jeg satset på en annen install-cd..

Lenke til kommentar
Hvis det var sånn att installasjonen ble treg etter att det slår inn cd key,så kan det hende att du den har gått ut,D.V.Satt du har installert XP for mange ganger.(er begrensninger på det)Hvis du har piratkopi så er nok ikke du den eneste som bruker den cd key.

 

Hvordan kan Windows XP CD platen "vite" hvor mange ganger du har brukt den ? Det er jo ikke akkurat noe telleverk på den da. Så lenge maskinen ikke er tilkoblet internett / drivere til nettverkskortet ikke er installert kan det være flere med samme cd key uten at det skal ha noe å si ?

 

Jeg har merket meg at Windows XP cd'er som blir kopiert er veldig nøye når det gjelder fart de blir kopiert fra et iso-image. Anbefaler at brennehastigheten ikke overstiger 2X når du lager en ny cd.

BTW:Jeg er MSDN Universal-medlem og ikke pirat-brenner.

 

Om du må brenne et iso image i 2X må det være noe som ikke er helt som det skal være. Har ingen problemer med svi ut iso images i 52x hastighet være det seg backup av xp plata (orginalen er lagt vekk) eller isoer jeg har laget av de mest brukte musikk cd'ene mine (ja jeg har kjøpt de, men de er forsikret hos foreldrene mine).

 

Når det gjelder problemet med installering av Windows ville jeg tatt ut alle ekstra kort som lydkort osv, kun la skjermkort stå i, og deaktivert ting man ikke har behov for av f.eks raid/sata kontrollere. Har du flere rambrikker ville jeg prøvd med en om gangen. Evt prøvd XP plata på en annen maskin for å se om den fungerer eller ikke om du ikke har mulighet til å få en ny kopi av student lisensen din.

Lenke til kommentar
oslo72: _kan_ jo være en studentversjon av xp - dem deles ut på brente cd'er..

 

uansett var det et veldig rart problem.. vanligvis vil installasjonen svikte om xp ikke får kopiert over filene det trenger. har enda ikke opplevd at det har forsøkt å kopiere samme fil over i 9 timer uten å lykkes. . ;p

 

og feil med minne/hd bruker for min del å ende med blåskjerm, men det kan jo være et sært tilfelle.

 

uansett ville nok jeg satset på en annen install-cd..

En løsning ville kanskje være å starte maskinen med en god gammel oppstartsdiskett enten til windows 98 eller lignende som kan starte cdrom i dos. Deretter lage en partisjon på harddisken og formattere denne, og så kopiere over installasjonsfilene fra xp plata over til harddisken. Som nevnt tidligere er smartdrive en grei ting å ta med seg da.

 

Når filene er kopiert over kan installasjonen startes fra harddisken og man trenger da ikke cdrom spilleren. Har gjort dette på en bærbar uten cdrom spiller. Fungerer fint. Og da skulle det gå ann å se om det var en eller annen fil man ikke fikk med seg :)

Lenke til kommentar

hvorfor klage på at vi andre gir hardware feilsøking.. seff er det dere sa en god løsning men som oftest er det i dybden en skal søke.. men i dette tilofelle er det sikkert snakk om copi av xp noe som alltid har feil i seg.. man må prøve ørten cd'er før man finner en god en

Lenke til kommentar

For meg så føltes det ikke ut som klaging da... Var mer et prøv det enkleste først og gå heller i dybden etterpå... Alt her er jo bare gode tips og råd og litt nyttig informasjon...

 

Men jeg har til gode å ha en kopi som har feil i seg. Samme gjelder select lisens av office vi brukte på min forrige arbeidsplass. Kjører ut hundre kopier, kanskje 1 som feila :)

Lenke til kommentar
Hvis det var sånn att installasjonen ble treg etter att det slår inn cd key,så kan det hende att du den har gått ut,D.V.Satt du har installert XP for mange ganger.(er begrensninger på det)Hvis du har piratkopi så er nok ikke du den eneste som bruker den cd key.

 

Hvordan kan Windows XP CD platen "vite" hvor mange ganger du har brukt den ? Det er jo ikke akkurat noe telleverk på den da. Så lenge maskinen ikke er tilkoblet internett / drivere til nettverkskortet ikke er installert kan det være flere med samme cd key uten at det skal ha noe å si ?

 

Jeg har merket meg at Windows XP cd'er som blir kopiert er veldig nøye når det gjelder fart de blir kopiert fra et iso-image. Anbefaler at brennehastigheten ikke overstiger 2X når du lager en ny cd.

BTW:Jeg er MSDN Universal-medlem og ikke pirat-brenner.

 

Om du må brenne et iso image i 2X må det være noe som ikke er helt som det skal være. Har ingen problemer med svi ut iso images i 52x hastighet være det seg backup av xp plata (orginalen er lagt vekk) eller isoer jeg har laget av de mest brukte musikk cd'ene mine (ja jeg har kjøpt de, men de er forsikret hos foreldrene mine).

 

Når det gjelder problemet med installering av Windows ville jeg tatt ut alle ekstra kort som lydkort osv, kun la skjermkort stå i, og deaktivert ting man ikke har behov for av f.eks raid/sata kontrollere. Har du flere rambrikker ville jeg prøvd med en om gangen. Evt prøvd XP plata på en annen maskin for å se om den fungerer eller ikke om du ikke har mulighet til å få en ny kopi av student lisensen din.

Xp "plukker" opp internett allerede under installasjon av Os." bredånd" ikke isdn,fordi dette må du jo legge inn drivere for.

Lenke til kommentar
Xp "plukker" opp internett allerede under installasjon av Os." bredånd" ikke isdn,fordi dette må du jo legge inn drivere for.

XP setter opp internett om du har:

 

1: Bredbånd som ikke er PPPoE (om du da ikke legger inn user/pass selv da)

2: Har du ISDN blir det jo samme som for PPPoE da

3: Har nettverkskort som XP har integrert støtte for

4: Om du allikevel IKKE vil så kan du bare nappe ut en kabel :yes:

 

Edit:

 

Men ja jeg ser poenget ditt, blir på samme måte som da blaster kom. Gøy for de som har bredbånd. 1: Installere windows, få blaster, goto 1 :)

Endret av Sozinho
Lenke til kommentar

stigfjel: Uten å dra denne tråden ut i de tvilsomme hjørner av forumet, så leste jeg ett sted at microsoft hadde "åpnet" for at brukere som "prøvekjører" morroa også kunne få legge inn servicepack.

 

Er lenge siden jeg så på dette men det var noe sånt jeg mener å huske :)

 

Nok om det kanskje :yes:

Lenke til kommentar
hvorfor klage på at vi andre gir hardware feilsøking.. seff er det dere sa en god løsning men som oftest er det i dybden en skal søke.. men i dette tilofelle er det sikkert snakk om copi av xp noe som alltid har feil i seg.. man må prøve ørten cd'er før man finner en god en

Det var ikke meningen å klage på dere andre. Det var mest ment som en henstilling til trådstarter om å komme på banen og avkrefte eller bekrefte om det var korrupt CD som var problemet. :)

Lenke til kommentar

Mange svar her ja. :p

 

1. Ville bare spørre om du har 80pin kabel eller om du har brukt de gamle 40pin kablene?

2. Hvordan er master/slave konfigurasjonen?

 

Hvis du har "gamle" kabler, kan det være det. :dontgetit:

 

De gangene jeg selv har opplevd problemer med install av os fra brennte cd'er, har det alltid kommet en feilmelding.

 

Mvh Meg.

Lenke til kommentar
det er alle nye deler, men cden er brent. Det fungerer helt fint men når jeg kommer ned på 34 minutter så går jævlig sakte.

Mulig det er en kopi av lisensen du har,men det likeste er vel da å kontakte Microsoft slik at du får hjelp.Det har seg slik at det er mange som har en (brent kopi av et programm).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...