evorkahn Skrevet 2. mars 2004 Del Skrevet 2. mars 2004 (endret) Sikkert postet feil men fant ikke noen andre kategorier som passet bedre. Noen som kan gi meg en url til norges lover som omhandler piratkopiering. Har et prosjekt på skolen om piratkopiering. Finner ikke noe på lovdata.no, sikkert oversett noe eller ikke brukt riktige ord i søkemotoren. På forhånd takk for alle svar ##Topic endret av moderator - vennligst la oss slippe å gjøre dette igjen - Blib## Endret 2. mars 2004 av Blib Lenke til kommentar
Toffa Skrevet 2. mars 2004 Del Skrevet 2. mars 2004 Ja det heter åndsverksloven eller lov om opphavsrett. Hvis du gidder å søke på kvasir er det mange linker, men det ser greit ut å begynne her: http://www.torvund.net/opphavsrett/ophlov-i.asp Lenke til kommentar
Toffa Skrevet 2. mars 2004 Del Skrevet 2. mars 2004 (endret) ops postet dobbelt Endret 2. mars 2004 av Toffa Lenke til kommentar
panzerwolf Skrevet 2. mars 2004 Del Skrevet 2. mars 2004 Generelt: Du har lov til å laste ned film, musikk og bøker (altså åndsverk), men ikke dele ut til andre enn nære venner og familie. Programmer er jeg usikker på hvordan det er med, men tror de er beskytta bedre fordi de er mer et produkt/ verktøy Lenke til kommentar
Rim Skrevet 2. mars 2004 Del Skrevet 2. mars 2004 Heh, ser for meg at "nære venner" ikke står nevnt loven. Ikke familie heller. Så vidt jeg vet er det vel "til eget bruk" eller lignende, altså overhodet ikke lov til å dele med andre. Lenke til kommentar
Blib Skrevet 2. mars 2004 Del Skrevet 2. mars 2004 Joda, det står vel bare noe ala Eget Bruk, men det omfatter også nær familie og venner. Samme som at du kan godt låne bort det nyeste spillet ditt til en kamerat uten problem. Er nok slått fast en good del ganger ja Men om denne kanskje er feilpostet. Hmm, det handler så definitivt ikke om hardware. Hiver den mot Off Topic jeg Lenke til kommentar
buskmann Skrevet 2. mars 2004 Del Skrevet 2. mars 2004 Heh, ser for meg at "nære venner" ikke står nevnt loven. Ikke familie heller. Så vidt jeg vet er det vel "til eget bruk" eller lignende, altså overhodet ikke lov til å dele med andre. Det det står er at det er lov til privat bruk. Det er ikke nødvendigvis eget, så man kan dele med nære venner og familie. Dataprogrammer er det ikke lov å kopiere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå