lodott Skrevet 28. oktober 2001 Del Skrevet 28. oktober 2001 Lyden på den gamle 266mhz`en min streiker... Når jeg prøver å spille av f.eks en mp3, blir bare et halvt sekund av lyden spilt av... så stopper den opp. Slik er det i alle applikasjoner.. Hva kan være gale? Lydkortet er av typen Creative AWE 32... Lenke til kommentar
Spirograf Skrevet 28. oktober 2001 Del Skrevet 28. oktober 2001 Hvilket operativsystem bruker du da? Og hvis det er Windows av ett eller annet slag, har du formatert noen gang? :smile: Lenke til kommentar
lodott Skrevet 28. oktober 2001 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2001 Bruker win98... og ja jeg har formatert for en tid tilbake.... men kortet virket heelt fint for en knapp uke siden... og så vidt jeg vet har jeg ikke gjort noen forandringer på PC-en.... Lenke til kommentar
Spirograf Skrevet 28. oktober 2001 Del Skrevet 28. oktober 2001 Du har ikke innstallert noe som kødder med lydinnstillingene da? Ny hardware f.eks? Lenke til kommentar
Christopher Skrevet 28. oktober 2001 Del Skrevet 28. oktober 2001 Som oftest når slikt skjer så er det fordi noe er endret, så hvis du tenker deg godt om og skriver ned de siste tingene du gjorde med pc'en så skal vi nok få hjelpet deg! Lenke til kommentar
lodott Skrevet 28. oktober 2001 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2001 aghh... det er jo det som er problemet... jeg tror ikke jeg har gjort noen forandringer... det er jeg nesten heelt sikker på .... og dersom jeg har gjort noe er de nok uvesentlige... Lenke til kommentar
Gega Skrevet 28. oktober 2001 Del Skrevet 28. oktober 2001 On 2001-10-28 23:46, lodott skrev: aghh... det er jo det som er problemet... jeg tror ikke jeg har gjort noen forandringer... det er jeg nesten heelt sikker på .... og dersom jeg har gjort noe er de nok uvesentlige... Prøv å avinstaller lydkortet og start maskinen på nytt Lenke til kommentar
RIP_Jack Skrevet 28. oktober 2001 Del Skrevet 28. oktober 2001 Virker Høytalerene/Høretelefoner på andre ting? det kan være brudd inne i ledninger fra Pc'n til forsterker/høretelefoner. Dårlig kontakt mellom plugger (støv, slitasje). Lenke til kommentar
GalFisk Skrevet 29. oktober 2001 Del Skrevet 29. oktober 2001 Hvis lyden spiller et par sekunder og så stopper opp, kan det være en IRQ-konflikt. Sjekk hardware-innstillingene for konflikter, evt prøv å avinstallere lydkortet i windows, flytte det til en annen kortplass, og la windows oppdage og installere det på nytt. Lenke til kommentar
lodott Skrevet 29. oktober 2001 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2001 Takk Galfisk... det er mulig det kan virke... men kortet ligger på en isa-slot...får satse på det er flere av dem på hk`et da.... Skal prøve det i løpet av dagen... Lenke til kommentar
lodott Skrevet 29. oktober 2001 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2001 Jaja.. nå har jeg prøvd det Galfisk foreslo... uten resultat. Kanksje det hjelper å sparke den? For ledninger/høyttalere er det ikke noe i veien med... Men.. Jeg gjorde en stooor oppdagelse da jeg kjørte Dxdiag... Lyden spilte, men BARE når lyden var MONO og 8-BIT... Dersom den var stereo og 16-bit spilte den bare ca. et halvt sekund....(som tidligere).. Kanksje dette kan hjelpe noen til å hjelpe meg med å finne ut hva som er gale? Eller kanskje lydkortet er klar for søppelplassen? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå