Gabrielsen Skrevet 2. mars 2004 Del Skrevet 2. mars 2004 Kjøpte en pakke pc hos Komplett med amd 64 3000 og VIA K8T. Operativsystemet som fulgte med var XP HOME. Maskinen fungerte i en måned feilfritt - en morgen gikk den plutselig i loop i oppstarten. Alle forsøk på å løse dette m/recovery og bios var nytteløst. Forsøkte å legge inn operativsystemet på nytt, men fikk "heng" da også. Så kommer spørsmålet fra en med ikke over gj.sn. datainnsikt: Hva kan ha skjedd? Skal det være mulig å kjøre problemfritt med xp-home edition og AMD 64? Hvis ikke - er det ikke betenkelig at disse blir solgt i pakker? Lenke til kommentar
Gammal Sokk Skrevet 2. mars 2004 Del Skrevet 2. mars 2004 Åpne maskina og sjekke att allt kort/brikker/kabler står skikkelig på plass i sine respektive kontakter/spor? er en fin start på å bli kvitt problemet det, også en ide å sjekke att kjøleren sitter skikkelig på plass. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 2. mars 2004 Del Skrevet 2. mars 2004 Har ingem betydning hvilket version du kjører, selv har jeg prøvd , home.pro norsk , pro eng og 2000 alle funker utmerket . Ja jeg har org av alle. Lenke til kommentar
panzerwolf Skrevet 2. mars 2004 Del Skrevet 2. mars 2004 Kan være dårlig strømforsyning evt. i kombinasjon med urein strøm der du har maskinen. Lenke til kommentar
snorreh Skrevet 2. mars 2004 Del Skrevet 2. mars 2004 Ring kundesenteret hos Komplett, de kan sikkert hjelpe deg å spore problemet bedre enn noen av oss. Jeg vil tro at noe har blitt skadet i systemet ditt, og skal jeg tippe så tror jeg hovedkortet har tatt kvelden dessverre. Lenke til kommentar
trMaG Skrevet 2. mars 2004 Del Skrevet 2. mars 2004 Hei! Tror vi har lik pc: Komplett AMD Athlon64 Extended 19"CRT Har hatt en del problemer med min, blant annet akkurat det samme problemet boot-loop problemet som deg -les denne: Boot-loop i win xp home Alt gikk bra fram til sist søndag (29/02/04) da mer eller mindre det samme skjedde i win xp pro. Eneste forskjellen var at det kom en annen feilmelding i blåskjermen. Les mer her: Boot-loop i win xp pro og veldig varm prosessor.. Tror det stod noe om noe denso1000.sys fil som ikke fungerte eller noe sånn. Startet pc'en med siste kjente stabile windowsinstilling (trykk F8 ved oppstart for å komme inn i menyen). Installerte alle driver for hovedkortet på nytt ved hjelp av liveupdate.. oppgraderte også biosen på skjermkorte. Nå fungerer pc'en, men sitter og venter på at samme ting skal skje igjen. Siden du har samme problem virker det som om det er noe inkompabilitetsproblemer ute og går.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå