Gå til innhold

Cpu kjølere

Star

Anbefalte innlegg

Sitter her og leser litt på forskjellige tester av cpu-kjølere.

I skrivende stund har jeg en AeroCool The Phantom på prosessoren min, og den kjøler ned til akseptable 46-47c.

Har planer om å skaffe meg en ny, men uansett hvor mye jeg leser blir jeg ikke særlig mye klokere. Det er så utrolig mange kombinasjoner av støy, kjøling, design o.l...

Er på jakt etter en ideell vifte for min 2500+@3200+

Har dere noen super løsninger, gjerne med skifte av vifter e.l...?

Har gode erfaringer med frostbite kjølern`til mist etter hvert.. Den har jo fått relativt bra i test, men kjøler ikke så enormt. I den ene maskina mi ( centurion) har jeg klatta på AS5 og den ligger på 38-40c ( 3000/3200rpm)

En kompis har nesten samme oppsettet bare et chieftec midi tower. Han ligger på rett under 60. Hvorfor er det slik forskjell? Er det bare tilfeldigheter?

Kabinettets mulighet til å sluke unna varme, andre komponenter, kabinett kjøling o.l?

Har dere gode tips til gode og STILLE!!! luftbaserte kjøle-løsninger :), mottas dette med takk.. Hvis ikke får jeg bare prøve meg frem=)

star*

Endret av Star
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Star, jag tror du är sanningen på spåren.

Den slutsats jag dragit är att en kylningslösning är en kombination av flera faktorer:

1) Ljudnivå.

2) Fysiska dimensioner (vikt och volym).

3) Kyleffekt.

4) Pris.

Det är ganska lätt att göra en effektiv och tyst kylning genom att låta den ta stor plats, väga och kosta ganska mycket.

Bygg ett eget kabinett från scratch, med moderkortet liggande på botten. Sätt sedan dit en kylfläns av koppar, stor som en ordinär ölback (minst), ovanpå CPU. För att förbättra effekten bör det finnas en hel del heat-pipes inbyggda i kylblocket för att sprida värmen.

Ventilera kabinettet med två 50cm fläktar på riktigt lågt varvtal.

/Olle

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...