Shulgin Skrevet 20. mars 2002 Del Skrevet 20. mars 2002 Jeg har nVidia's nye drivere på en cd(Detonator 23.11). Når jeg skal innstalere dem får jeg melding: "This driver is not digitaly signed". Driveren skal støtte XP som er mitt OS... Jeg velger "continue anyway", deretter starter jeg maskina på nytt. Jeg skal så bruke programmet NVmax som støtter Detonator driverne som er v. 23.11. Men programmet finner ikke driveren! Jeg får melding: "No compatible device could be found. Please make sure you are usind NVIDIA reference or compatible drivers and are not running in safemode." Jeg trykker "OK" Jeg får feilmelding: "RUNDLL Error in nvqtwk.dll Missing entry:NvHWCtl" Programmet starter, men jeg kan ikke bruke det... Hvordan kan jeg løse problemet? På forhånd takk! MVH Jonas Riise Hamre Lenke til kommentar
Shulgin Skrevet 20. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2002 Jeg mente "using" istedenfor "usind"... Lenke til kommentar
verwooks Skrevet 21. mars 2002 Del Skrevet 21. mars 2002 Prøv å UNINSTALL driveren, og deretter legg den inn igjen. Det er typisk at det krøller seg sånt i Windows. Husk på å bestandig fjerne driverne helt før man installerer nye. PS, du finner nye leakede drivere på guru3d.com , anbefaler 27.54. Den bruker jeg, kjapp og stabil. Kan også anbefale GFTweakUtility som finnes på siden. Lykke til med tweakingen. ;> Lenke til kommentar
Shulgin Skrevet 21. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2002 Jeg har prøvd og innstalere både programmet og driverne flere ganger... Systemet sier at jeg har 23.11... Jeg kunne prøve de driverne du foreslo, men da kan jeg ikke bruke NVmax. NVmax vil bare ha 23.11 og oppover. Noen andre gode tweaking programmer? PS! Jeg er ny på overklokking og tweaking... MVH Jonas Riise Hamre Lenke til kommentar
zexs Skrevet 21. mars 2002 Del Skrevet 21. mars 2002 27.54 er jo nyere enn 23.11! Lenke til kommentar
Shulgin Skrevet 21. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2002 Oooopss! Leste litt raskt.... Tusen takk! Lenke til kommentar
Ash Skrevet 21. mars 2002 Del Skrevet 21. mars 2002 NVMax er på dødens rand allikevel. Les på http://www.nvmax.com Jeg ville forsøkt med den siste driveren til Gainward (v27.xx!?) også tar du en titt på www-guru3d.com og laster ned GTU (Geforce Tweak Utility) eller RivaTuner. Jeg har selv hatt god erfaring med sistnevnte. Lenke til kommentar
bel Skrevet 25. mars 2002 Del Skrevet 25. mars 2002 23.11 driveren er ikke sertifisert av microsoft til xp, du må ha 23.12 Lenke til kommentar
antiloop Skrevet 25. mars 2002 Del Skrevet 25. mars 2002 Det har kommet nye offisielle drivere til win xp som kan lastes ned fra sidene til Nvidia. De heter 28.32 http://www.nvidia.com/view.asp?PAGE=windows2000 Denne driveren fungerer helt fint med den nyeste versjonen av NVmax 4 !!! [ Denne Melding var redigert av: antiloop på 2002-03-25 01:14 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå