sony123 Skrevet 1. mars 2004 Del Skrevet 1. mars 2004 (endret) Hei, har en Dell I8600, med en DVD-brenner som heter: HL-DT-ST DVD+RW GCA-4040N Hvem er produsent av denne og hvilke hastigheter?? Hvilken DVD + plate er best til denne brenneren?? Noen erfaringer?? På min stasjonære har jeg en LITE-ON DVD-RW LDW-401S DVD:4x\4x\12x, CD:40x\24x\40x Samme sp.mål om den. Endret 1. mars 2004 av sony123 Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 1. mars 2004 Del Skrevet 1. mars 2004 Den brenneren er en LG. støtter 4x DVD-R, 4X DVD+R, 3X DVD-RAM, 12x DVD-les ------ 24x CD-R, 16x CD-RW og 32x CD les. Anbefalte plater: Verbatim pastel Plextor Samsung DVD+R Samme plater for Lite-On'en + disse platene: That's write DVD+R Verbatim DVD+R (alle typer). Lenke til kommentar
sony123 Skrevet 1. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2004 Den brenneren er en LG. støtter 4x DVD-R, 4X DVD+R, 3X DVD-RAM, 12x DVD-les ------ 24x CD-R, 16x CD-RW og 32x CD les. Anbefalte plater: Verbatim pastel Plextor Samsung DVD+R Samme plater for Lite-On'en + disse platene: That's write DVD+R Verbatim DVD+R (alle typer). Hey, takker for svar.. Det høres jo ut som en bra brenner da.. Hva er forskjellen på DVD+, DVD-, DVD RAM? Siden jeg har to brennere burde jeg jo kanskje kjøpe plater som jeg kan bruke på begge? Hvilken vil du anbefale? Hvem selger disse? Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 1. mars 2004 Del Skrevet 1. mars 2004 www.komplett.no www.multicom.no www.psdata.no osv Er litt usikker på den LG brenneren men Lite-On brenneren er vanligvis helt ok. Tja DVD-RAM er et format hovedsaklig tenkt på overskriving/backup da det er tregt (3X DVD-RAM = 1.4X vanlig DVD-hastighet). Men fordelen er at all data blir sjekket at er lesbar under skriving så du risikerer ikke å ende op med en uleselig plate. DVD-R og DVD+R er i utgangspunktet et resultat av ueninghet i bransjen som førte til 2 konkurrerende format. Hvilket som er best er en diskusjons sak, men jeg har den oppfattelsen at DVD+R er et teknisk enklere og mer gjennomtenkt format. Mens DVD-R er et vanskeligere og tyngre format for utviklerene å jobbe med. Du må kjøpe DVD+R/RW plater for at begge brennerene skal kunne bruke platene. Lenke til kommentar
sony123 Skrevet 1. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2004 (endret) www.komplett.nowww.multicom.no www.psdata.no osv Er litt usikker på den LG brenneren men Lite-On brenneren er vanligvis helt ok. Tja DVD-RAM er et format hovedsaklig tenkt på overskriving/backup da det er tregt (3X DVD-RAM = 1.4X vanlig DVD-hastighet). Men fordelen er at all data blir sjekket at er lesbar under skriving så du risikerer ikke å ende op med en uleselig plate. DVD-R og DVD+R er i utgangspunktet et resultat av ueninghet i bransjen som førte til 2 konkurrerende format. Hvilket som er best er en diskusjons sak, men jeg har den oppfattelsen at DVD+R er et teknisk enklere og mer gjennomtenkt format. Mens DVD-R er et vanskeligere og tyngre format for utviklerene å jobbe med. Du må kjøpe DVD+R/RW plater for at begge brennerene skal kunne bruke platene. ok, bør jeg kjøpe 4x, el 2,4x? Er det noen kvalitetsforskjeller? Sjekket litt om den brenneren på den bærbare, med aida32, får opp der at det er en Hitachi-LG brenner. Takker for meget opplysende svar!!! Meget bra!!!! EDIT Hvor fant du opplysninger om denne? muligheter for å laste med feks oppgradert firmware, drivere etc. Endret 1. mars 2004 av sony123 Lenke til kommentar
EG-s Skrevet 1. mars 2004 Del Skrevet 1. mars 2004 har den samme, min tok ikke dvd- ihvertfall. men hadde en spindel datasafe media 2.4 dvd+ som funka Lenke til kommentar
sony123 Skrevet 1. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2004 har den samme, min tok ikke dvd- ihvertfall.men hadde en spindel datasafe media 2.4 dvd+ som funka Det har jeg også brukt, Datasafe 2,4x fra komplett Funka fint på begge brennerne de.. Men grunnen til at jeg kjøpte de er at de var de billigste;-) Men lurer på om det er store kvalitetsforskjeller på div plater? Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 2. mars 2004 Del Skrevet 2. mars 2004 Tror denne er identisk med LG GSA-4040B, så du bør kunne bruke samme firmware: http://forum.rpc1.org/dl_firmware.php?cate...4&manufactor=16 Ja det er stor forskjell på billige og litt dyrere plater. Men noen billigplater er helt ok (f.eks that's write DVD+R). Lenke til kommentar
sony123 Skrevet 3. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2004 Tror denne er identisk med LG GSA-4040B, så du bør kunne bruke samme firmware: http://forum.rpc1.org/dl_firmware.php?cate...4&manufactor=16 Ja det er stor forskjell på billige og litt dyrere plater. Men noen billigplater er helt ok (f.eks that's write DVD+R). Hello igjen, prøvde oppgradere firmware til A300, funnet via cdfreaks sider.. Men når jeg skal installere sier programmet at den ikke finner dvdbrenneren.. Tar jeg da sjansen til å prøve den du linker til? Kan det skade dvd brenneren? Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 4. mars 2004 Del Skrevet 4. mars 2004 Ja det kan skade brenneren. Hvis programmet ikke finner brenneren så vil jeg ikke prøvd noe videre, med mindre du har store problemer med brenneren. mulig at dette er en OEM brenner laget kun for salg sammen med PC'er. Dvs firmware vil kun bli gitt til PC produsentene og så er det opp til dem om de vil legge de ut for nedlasting. Lenke til kommentar
EG-s Skrevet 4. mars 2004 Del Skrevet 4. mars 2004 tror ikke det er noen flash til denne. ser at det er mange som har søkt/spurt om det. Og finnes heller ikke noen måte å kopiere original flash, og flashe igjen hvis den ødelegges. så anbefaler at det ikke prøves. den brenneren som det sies støttet dvd-r på 2x, har en litt annet nummer en denne. så skaff deg dvd-region free i stedet. eller hvis du har mange feilbrenninger så ring dell, å de vil sende ny. kanskje du får nec brenneren som sies å være litt bedre. men ser at noen ikke er fornøyd med den heller... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå