pgdx Skrevet 1. mars 2004 Del Skrevet 1. mars 2004 Hei. Jeg er en nybegynner, og har aldri kompilert en kjerne før. Jeg lastet ned linux 2.6.3 i går, og fulgte FAQ-en lenger oppe slavisk. Da jeg kom til punkt 8, elns, og skulle kopiere imaget av kjernen, oppstod det noen problemer. Jeg finner den ikke. /usr/src/linux 2.6.3/arch/i386/boot/bzImage fantes ikke. Jeg har gjort alle andre punktene. Hva skal jeg gjøre nå? Lenke til kommentar
FreeBSD Skrevet 1. mars 2004 Del Skrevet 1. mars 2004 I og med at du oppgraderer fra 2.4-kjernen kan denne ha lure råd på veien. Har brukt denne en del. Fin guide. http://kerneltrap.org/node/view/799 Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 1. mars 2004 Del Skrevet 1. mars 2004 Fikk du ikke noen error lengre oppe? "make" pleier i gi meg arch/i386/boot/bzImage ready når det er ferdig. Det ville jo dog ikke skje om noe gikk galt. Lenke til kommentar
abcd423417984 Skrevet 1. mars 2004 Del Skrevet 1. mars 2004 høres rart ut. hvis du har kjørt i følgende rekkefølge så skal det virke; cd mappentildennyekjernen make menuconfig (konfigurere masse saker og ting her) make bzImage make modules modules_install cp arch/i386/boot/bzImage /boot/kernel-2.6.3 også fikse i grub. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå