Gå til innhold

Nytt HK, CPU og (kanskje) RAM..


twarr

Anbefalte innlegg

heisann..

 

jeg tenkte det var på tide å oppgradere pc'en litt, så da har jeg ca. (litt under) 5000 kroner til disponisjon.. Jeg tenkte på Athlon 64 siden det er mest "hypp" for tiden (64-bits og greier :) ) så da er vel Athlon 64 3200+ det rette valget? Hvilket HK er det som funker best? Det skal nok ikke bli brukt til overklokking, jeg vil bare ha et veldig stabilt kort med de fleste funksjoner (s-ata, mange usb 2.0 porter, firewire osv osv)

Ram trenger jeg også muligens, sett gjerne opp det også! Jeg skal bestille i kveld, så det hadde vært super-dupert om dere kunne ha satt opp et opsett nå i kveld!

 

mvh

 

Twarr :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jepp, i tillegg er det liten forskjell på 3000 og 3200 så du burde vurdere begge.

Gigabyte K8NNXP med en A64 3000 og 512 ram av typen Twinmos,Geil, ocz eller Corsair funker flott, da skulle du få alle dine ønsker oppfylt.

Lykke til.

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

Jeg har en gammel 512 mb Twinmos pc2700 brikke liggende her, men den blir vel litt treg? Burde jeg kjøpe pc3200, 3500, 4000, 4200 eller 4400 brikker? (jeg vil jo helst ikke bruke _for_ mye penger heller da..)

Burde jeg vente på Nforce3 250 chipsettet?

Endret av twarr
Lenke til kommentar

Du burde satste på lavere timings som er kjekt når du har A64.

Geil minne er supert til det.

Den brikken ville jeg byttet ut hvertfall...

Er det med Winbound?

 

Hvorfor svare så frekt til han over?

Det var joh bare et spørsmål fra hannes side :)

 

 

Natta ppl.

Lenke til kommentar
Du burde satste på lavere timings som er kjekt når du har A64.

Geil minne er supert til det.

Den brikken ville jeg byttet ut hvertfall...

Er det med Winbound?

 

Hvorfor svare så frekt til han over?

Det var joh bare et spørsmål fra hannes side :)

 

 

Natta ppl.

Sorry visst det var frekt, men jeg oppfattet spørsmålet hans som frekt, derfor svarte jeg frekt tilbake... jeg beklager..

 

Jeg skal se på GeiL minne i morgen, nå er det natta for meg! :)

 

Tusen takk for tips!

Lenke til kommentar

Har hørt at det var en ganske kritisk feil med asus 754 hovedkortet og vil derfor fraråde deg det på det sterkeste! Abit har en flott bundle, men hør på snekkern! Gå for Gigabyte sitt Nforce 3 kort. Kansje vente? Om ikke alt for lenge så blir Pci express lansert

Lenke til kommentar

Har også en Athlon 64 3200+, og dette er en prosessor jeg anbefaler.

 

Hva hovedkort angår, vil jeg advare mot Abit KV8-MAX3, da jeg personlig har hatt store problemer med dette kortet; bl.a. minneinkompabilitet, kortslutning av hovedkortet og unødvendig mye støy (to mer eller mindre unødvendige vifter på hovedkortet + mangel på Cool'n'Quiet-støtte). Har nå ASUS K8V Deluxe, og foreløpig kan jeg ikke si meg annet enn fornøyd; har vært fjellstøtt den uken jeg har hatt det.

 

Hva RAM angår, bør du uansett hovedkort ta en titt på posten som omhandler minnekompabilitet med de ulike Athlon64-hovedkortene. Har selv landet på Corsair XMS TwinX PC3200LL PRO (du trenger ikke mer en DDR400 til Athlon 64), og disse fungerer så langt bra. Ikke fall i samme fallgruve som så mange andre, kjøp RAM du vet funker.

Lenke til kommentar
Har hørt at det var en ganske kritisk feil med asus 754 hovedkortet og vil derfor fraråde deg det på det sterkeste! Abit har en flott bundle, men hør på snekkern! Gå for Gigabyte sitt Nforce 3 kort. Kansje vente? Om ikke alt for lenge så blir Pci express lansert

Den "kritiske feilen" du snakker om var et parti hovedkort med feil på noen kondensatorer. Jeg og mange med meg har fått helt feilfrie ASUS-kort som har fungert fra første stund.

 

Hvorfor gå for Nforce3 med svakere ytelse hvis man kan lage seg et VIA-basert oppsett som er stabilt? Han skal jo uansett ikke klokke.

 

PCI express blir kanskje lansert om ikke så altfor lenge, men det er jo en kjennsgjerning at helt ny teknologi er dyr og feilbefengt. Det er _alltid_ noe nytt som en kan vente på.

Lenke til kommentar

og jeg lurer fortsatt voldsomt mye på hvilken ram jeg skal ha..

 

 

puretamil skrev:

Har selv landet på Corsair XMS TwinX PC3200LL PRO (du trenger ikke mer en DDR400 til Athlon 64),

 

Så da betyr det at jeg bare kan kjøpe en 3200 brikke? (er dette helt sikkert?) hvilken er da å anbefale siden jeg ikke har tanker om overklokking?

(det blir kanskje litt forsiktig overklokking etter hvert da men :) )

Endret av twarr
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...