Gå til innhold

Trenger litt hjelp, og gjerne litt evaluering

Anbefalte innlegg

Holder på med en aldri så liten webside. Jeg er egentlig fan av enkle, rene og stort sett veldig lite fancy sider (funksjonalitet er det viktigste). Så ja, jeg vet at siden kanskje er litt kjedelig, men slik liker jeg det. Er det for kjedelig så kjeft litt på meg da, så skal jeg prøve med mine heller begrensede ferdigheter å piffe den litt opp. :yes:

Siden handler om spill fra 2VK m/ litt hardware guider og sånt, og er sånn cirka 1/4 ferdig. Hovedsiden og Wolfenstein:ET er nesten ferdig (mangler et par to-tre seksjoner på begge to), Call of Duty delen er fullstendig uferdig, men du kan se alpha-designet, Medal of Honor eksisterer ikke i det hele tatt enda..

[url="http://www.ww2g.com"]http://www.ww2g.com[/url]

Jeg trenger litt hjelp. Jeg har tenkt å kjøre samme nyhetside på alle fire sidene (selve nyhetene altså), men av en eller annen grunn klarer jeg ikke å SSI'e nyhetene inn på andre seksjoner enn hovedsiden. :(
Slik ser oppsettet ut

httpdocs\index.shtml (hovedsiden)
httpdocs\news\index.html (nyhetene)
httpdocs\wolf\index.shtml (Wolfenstein hovedside)

Hvordan skal jeg klare å SSI'e nyhetene inn på wolfenstein hovedsiden?
Trodde ikke det skulle være noe problem, og skrev

[code]<!--#include file="../news/index.html" -->[/code]

Men av en eller annen grunn virker det ikke :(

Håper noen kan hjelpe. Ellers ønsker jeg gjerne kritikk/tips/kommentarer etc. til selve siden og innholdet (hvis noen gidder å lese noe av det da :) ) Endret av Anders81
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Førsteinntrykket mitt gir denne siden 2 brennende NSB-logoer.

2.jpg

- Uff, hele siden er altfor bred, tipper man må kjøre 1024x768+

- Litt uoversiktlig

- Kjedelig, likte heller ikke de noise-bakgrunnene ved linkene

- Det matcher dårlig med satin-headere over noise-bakgrunn

- Blå farge i et brunt design? Synes ikke det passet heller.

Lenke til kommentar
Førsteinntrykket mitt gir denne siden 2 brennende NSB-logoer.

2.jpg

- Litt uoversiktlig

Støtter......alt egentlig. :yes:

- savner mouseover

- bakgrunnen får det for meg til å se ut som en template-greie, selv om det ikke er det.

- Demp kantlinjene en pixel

pc2.gif

Lenke til kommentar

Jeg liker sånn sider. Ikke for mye dill og dall, men jeg har fortsatt noen ting å utsette på den:

- Jeg liker IKKE at siden forandrer bakgrunnsfarge selv om den bytter mellom de forskjellige spillene. Jeg blir ihvertfall svimmel av det... Bytte av header er ok, men da bør du egentlig også gjøre headerne ørlitte grann høyere.

- Litt mouse-over på linkene hadde blitt bra. Underline og bytte av farge er mitt forslag.

- Fargene kan virke litt kjedelige, og de passer litt dårlig til hverandre. Blå i brunt...

- Jeg liker ikke sånne tykke rammer rundt nyhetene.

Ja, også en ting til:

- Hvis du skal ha en gjennomført side så passer det ikke med overklokking på en spillside. Ihvertfall ikke når navnet på siden er WWII Games Norge.

Endret av the_lynx
Lenke til kommentar

- Litt uoversiktlig

---

a) Finnes det folk som kjører i noenting mindre enn 1024x768 :wow:

Tror det kan bli vanskelig å gjøre noe med dette i forhold til banner og sånt.. kanskje hvis det finnes en måte for siden å sjekke brukerens oppløsning? Vet du om noe sånt?

b) Hmm.. kan du spesifisere litt mer?

c) og d) Noen tips? Er vel egentlig enig med deg, men har slitt litt med å finne noe eller lage noe som ikke ser dårlig ut.. tenkte noise var like greit, da det ble for kjedelig med ensfarget..

e) Jepp, bør vel egentlig bytte den ut med noe brunt/beige el .l

- savner mouseover

- bakgrunnen får det for meg til å se ut som en template-greie, selv om det ikke er det.

- Demp kantlinjene en pixel

a) Regner med å få puttet inn dette snart.

c) Høres ut som en god íde

- Jeg liker IKKE at siden forandrer bakgrunnsfarge selv om den bytter mellom de forskjellige spillene. Jeg blir i hvertfall svimmel av det... Bytte av header er ok, men da bør du egentlig også gjøre headerne ørlitte grann høyere.

- Litt mouse-over på linkene hadde blitt bra. Underline og bytte av farge er mitt forslag.

- Fargene kan virke litt kjedelige, og de passer litt dårlig til hverandre. Blå i brunt...

- Jeg liker ikke sånne tykke rammer rundt nyhetene.

a) Hvem synes du er best? Min personlige favoritt er wolfenstein..

b) hehe, jaja, jeg må vist forandre på fargene.

c) Tynnere rammer.. k

Takk for hjelpen. Jeg er ganske ny med webdesign, tar litt tid å lære seg god design ;)

Lenke til kommentar

b) mest pga. at siden er tilpasset 1024x768 og den grimme 2px borden rundt siden og innholdet. edit: 2 steder med linker, ingen med mouseovers, bare de over er bold

c) hmm.. kommer ikke på noen tips akkurat nå.

d) grøsset da jeg så de header'ne. Alt annet enn satin med border tror jeg blir bra her!

e) Ja. :thumbup:

One more thing:

Headeren stopper plutselig! Blir skikkelig grellt med header som stopper og brått går over i hvitt.

Tips: Starte på nytt. ;)

Endret av lokaltog
Lenke til kommentar

Jau, blir kanskje litt mange bokser. På nyhetene i midten kunne kanskje vært løst på en annen måte. Blåfarge passer ikke her heller som nevnt. Hva med å ha nyhetene litt mer cleanere, ikke inni bokser, slik som f.eks jeg har det (WWW knappen på profilen min :p )

Mulig du kunne utnyttet plassen bedre i den midtre kolonnen. Den høyre kolonnen er litt for bred. Har også ikke helt samme stil som venstre kolonne, da tenker jeg på heading som er bilde på venstre, mens det er DIV/TABLE på høyre.

Ellers ser det jo ikke så alt for ille ut dette ;)

Nå har jeg ikke noe kunnskap om SSI, men har du prøvd uten noe .../ men bare / slik:

<!--#include file="/news/index.html" -->

Edit: skriveleif...

Endret av FuLu
Lenke til kommentar

Mulig jeg vil endre siden til noe mer avansert siden, men jeg har egentlig ombestemt meg og gidder ikke starte fra scratch igjen.

Jeg har gjort noen mindre endringer da, som forhåpentligvis gjør siden som den er i dag litt mer spiselig.

Har kun forandret designet på index.shtml, ikke noen andre.

http://www.ww2g.com/

Er det bedre?

Lenke til kommentar

Definitivt bedre, men ikke mye bedre. Fremdeles grelle noise-bakgrunner og fæl brun/grønn texture-bakgrunn. Kan heller ikke se at du har gjort noen forbedringer for de som sitter og surfer bak mindre enn 786432 pixler.

Edit: flere mangler:

- Mouseovers i meny

- Mer markant meny til venstre

- Headerene til høyre har fremdeles 2px border

- Brunfargen som nå er istedenfor blå på headerne matcher ikke fargen på bakgrunnen

Endret av lokaltog
Lenke til kommentar

Brukte bare en annen banner midlertidig.

http://www.ww2g.com/

Har ikke fikset fargene på newspostene enda da..

Synes du det blir for rotete med bakgrunnsfargen på sidebarene?

Og nei, den passer forsatt ikke til 640x480 eller 800x600, skal undersøke mulighetene for å optimisere for sistnevnte også. Mouseovers legger jeg inn senere.

Lenke til kommentar

Hmm admin har tatt mitt norske tastatur oppsett...

La merke til at dersom du aapner nettleseren i full screen med resolution 1280*1024 blir det ett hvitt omraade paa hoeyre siden av header. Kanskje du skulle sette max width paa tabellen slik at du unngaar dette.

iv

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...