adsfiklam Skrevet 1. mars 2004 Del Skrevet 1. mars 2004 Hei... Hvordan setter jeg opp et nettverk mellom 2 pc-er. Begge pcene har et nettverkskort og jeg har en krysse kabel. Den ene pc-en har win 98 mens den andre har xp. Kan noen hjelpe meg? Skal kanskje bruke dem til å spille nettverkspill Tusen takk for hjelp! Lenke til kommentar
Bombefar Skrevet 1. mars 2004 Del Skrevet 1. mars 2004 Du bare plugger inn kabelen og så setter du opp for nettverk på XP maskinen. På slutten av oppsettet tror jeg det kommer opp at du kan lagre på en diskett og installere på en annet maskin på nettverket. Lykke til Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 1. mars 2004 Del Skrevet 1. mars 2004 Du kan bruke XP-cdèn og hente filer til 98 maskinen...... Lenke til kommentar
Micromus Skrevet 2. mars 2004 Del Skrevet 2. mars 2004 Burde også funke å sette opp statisk IP på begge maskinene ( innenfor samme subnett ) og evt legge til IPX/SPX som enkelte sære spill krever for nettverksspilling. Lenke til kommentar
el-asso Skrevet 2. mars 2004 Del Skrevet 2. mars 2004 Dere får det til å høres så enkelt ut. Finnes nok av tråder om folk som har problemer med Win 98 mot XP med krysset kabel. Har slitt med det selv uten å få det til, så hvis det er noen som har fått det til å fungere så post gjerne en punkt for punkt beskrivelse av hvordan. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå