Kultom Skrevet 19. mars 2004 Del Skrevet 19. mars 2004 Begynner og tvile litt nå altså. Kanskje jeg heller bare skal gå for n apple ipod mini i norge og være fornøyd. litt dyrt, men er jo forsikret og trenger ikke tenke på tollen en gang. Eller kanskje bare gi *aen i alt samme og kjøpe meg et A64 system. Ebay selgerne vil jo ikke selge til en som er ny der, så det er jo ikke en mulighet det heller:( trur nok drømmen om billig mp3 spiller forsvinner stille hen og dør jeg Men for å holde den i livet litt til: Om da mydigitaldiscount.com priser den til 50$ (350kr] og tollvesnet fortoller dette, blir ikke det bare rundt 100-200kr da? Lenke til kommentar
PulZ Skrevet 19. mars 2004 Del Skrevet 19. mars 2004 Jeg har hele 1 i karakter hos ebay, og det har ikke vært noe problem for meg. (Dvs hele 1 posetiv tilbake melding) Lenke til kommentar
Debauchery Skrevet 19. mars 2004 Del Skrevet 19. mars 2004 (endret) "Down to under $50", var det de skrev. Jeg ber dem merke den med $25, skrive at innholdet er en radio, og i tillegg at det er en gave, altså "gift". Men, å merke den med "gift" når verdien er såpass lav (under 200 NOK) er vel ganske meningsløst. Jeg skal iallefall prøve meg. Må bare vente til neste uke, når jeg blir gammel nok til å få meg VISA Endret 19. mars 2004 av Sasuke-kun Lenke til kommentar
PulZ Skrevet 19. mars 2004 Del Skrevet 19. mars 2004 Hoho, Her er man fornøyd ja (sitter å ser på iriveren som sitter å lader seg) Er ikke noe annet å si enn at denne spilleren _EIER_ Så til alle dere som sitter å tenker på å skaffe dere en iriver ihp-xxx ikke tenk på det, bare gjør det. Den er verd det Lenke til kommentar
Debauchery Skrevet 19. mars 2004 Del Skrevet 19. mars 2004 Heh, gratulerer da Gleder meg til å forsøke dette gjennom MyDigitalDiscount. Skal være i orden, ettersom jeg har fått bekreftet av dem at de er villige til å hjelpe meg ang. toll. Bare å la det stå til Lenke til kommentar
Kultom Skrevet 19. mars 2004 Del Skrevet 19. mars 2004 Ja, jeg får nok heller kjøpe gjennom ebay.com får dem der til rundt 250$ og ja de aller fleste sammarbeider med deg om tollen tar litt tid å få svar på mail da men. Lenke til kommentar
PulZ Skrevet 19. mars 2004 Del Skrevet 19. mars 2004 (endret) Ja, jeg får nok heller kjøpe gjennom ebay.com får dem der til rundt 250$ og ja de aller fleste sammarbeider med deg om tollen tar litt tid å få svar på mail da men. 250 var vel litt overdrivelse, sist jeg sjekka så lå de splitter nye fra 340 til 370 i pris på ebay. Etter et kjapt sjekk så har du rett ja, men bud rundene vil vel få opp prisen litt vil jeg gjette Mye penger å spare fortsatt Endret 19. mars 2004 av PulZ Lenke til kommentar
Debauchery Skrevet 20. mars 2004 Del Skrevet 20. mars 2004 Så: - Alle pakker med en verdi på under 200,- er fritatt moms og toll. - Alle pakker med en verdi på mellom 200,- og 1000,- er fritatt moms, men ikke toll - Gaver med en verdi på under 1000,- er fritatt moms og toll Har jeg rett? Lenke til kommentar
PulZ Skrevet 20. mars 2004 Del Skrevet 20. mars 2004 Nei det er vel heller slik under 200 kr fritatt Under 1000 kr fritatt hvis pakken er merket som gave over 1000 finnes det ingen unntak for Men er det over 200 og til og med 1000 kr så må den merkes som gave for at man skal få den fritt inn i landet Lenke til kommentar
sparks Skrevet 20. mars 2004 Del Skrevet 20. mars 2004 Bare få selgern til å sende den som gave. Lenke til kommentar
PulZ Skrevet 20. mars 2004 Del Skrevet 20. mars 2004 (endret) Bare få selgern til å sende den som gave. Det hjelper lite med å få dem merket til gave hvis han setter en verdi på f.eks 200 $ på pakken. Regel nr, nå man kjøper fra utlandet. Verdi settes til f.eks 20 dollar og det merkes som gave. Og pakken kan ikke under noen omstendigheter ha noe form for kvitering, hvis pakken blir tatt i stikkprøve. Som 2 av de pakkene jeg har fått i år er blitt Endret 20. mars 2004 av PulZ Lenke til kommentar
Kultom Skrevet 21. mars 2004 Del Skrevet 21. mars 2004 De fleste på ebay.com gjør dette for deg så lenge det ikke er bedrifter. Jeg får min Iriver ihp-120 for 250$ merket som en gave på 20$ nå om 2 dager, forhåpentligvis da. Lenke til kommentar
Jon-d Skrevet 21. mars 2004 Del Skrevet 21. mars 2004 - Alle pakker med en verdi på mellom 200,- og 1000,- er fritatt moms, men ikke toll Du må betale MVA (24%) og postens fortollingsgebyr på 150,- (70,- fra 1.4.04) Lenke til kommentar
Debauchery Skrevet 21. mars 2004 Del Skrevet 21. mars 2004 Du må betale MVA (24%) og postens fortollingsgebyr på 150,- (70,- fra 1.4.04) Dersom pakken ikke er merket som gave. Lenke til kommentar
Vaffelkake Skrevet 21. mars 2004 Del Skrevet 21. mars 2004 men he**egud.. Du slipper å betale noe som helst, ikke toll, ikke moms, ikke trynetillegg, INGENTING om pakkens verdi er under kr 200,- NOK, eller under kr 1000,- NOK dersom pakken er merket som gave! ( Moms = MVA, MVA = moms ) Lenke til kommentar
Debauchery Skrevet 21. mars 2004 Del Skrevet 21. mars 2004 (endret) Akkurat... Og da snakker vi om den reelle verdien av innholdet i pakken. Porto har ingenting med den å gjøre. Men da er jo alt greit, da. Edit: Porto/frakt blir lagt til pakkens verdi... Endret 23. mars 2004 av Sasuke-kun Lenke til kommentar
Debauchery Skrevet 25. mars 2004 Del Skrevet 25. mars 2004 Gjør som i den andre tråden, linker til min egen tråd istedet for å stille spørsmålet her. Det er angående MyDigitalDiscount.com. Lenke til kommentar
Kultom Skrevet 26. mars 2004 Del Skrevet 26. mars 2004 Kom til å tenke på en ting, som er litt relevant. Er det ikke andre slags støpsler og annen slags Lader på de amrikanske "versionene" av iRiver ihp serien og alt annnet for den saks skyld? eller er det det samme i norge? Hvor kan jeg isåfall få tak i lader som passer til strømnettet i norge? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå