Kane Skrevet 20. mars 2002 Del Skrevet 20. mars 2002 Jeg, som sikkert mange andre her bor på gård, og om sommeren selger vi jordbær. Til dette trengs som alle sikkert vet, vann. MASSE vann. Derfor har fatters en "liten" pumpe til å vanne med. Pumpa er på 50hk, bruker 6 tommers rør, og pumper 1250 LITER I MINUTTET! (eller 75000 liter i timen) Noen som vet om det er mulig å lage en liten rigg og støpe en kjøleblokk til hele mobo,grafikkort... dette kommer sikkert ikke til å bli lagd uansett men, vannkjøling anyone? Lenke til kommentar
StiFNils Skrevet 20. mars 2002 Del Skrevet 20. mars 2002 Ja og så kan du bruke siloen som vanntank! det blir rått :smile: Lenke til kommentar
pegg Skrevet 20. mars 2002 Del Skrevet 20. mars 2002 joda blir kult det bruk radiator fra en gammel scania el no sånt Lenke til kommentar
asle Skrevet 20. mars 2002 Del Skrevet 20. mars 2002 tror dette vil føre til endel lekkasjer med dette trykket du for reise ned og kjøpe ekstra kraftig radiator og en kraftig blokk og ikke minst armerte slanger tror ikke jeg ville ha våget meg på dette blir jo trykk på linje med frontlesseren på traktoren vel? til å sammenligne er vanlig trykkluft til blåsespisser og muttertrekkere mellom 8-10 kg Lenke til kommentar
StiFNils Skrevet 20. mars 2002 Del Skrevet 20. mars 2002 ja og så kan du putte de radiatorene som du kobler i serie på 20stk ned i sjøen ellr elva like ved. eet fett om elva ligger 20 km derfra med så bra pompa Lenke til kommentar
Kane Skrevet 20. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2002 Til alle som snakker om radiator: pumpa ligger nede ved norges 4. største fjord. Bare å pumpe vannet ut igjen i fjorden. Lenke til kommentar
StiFNils Skrevet 20. mars 2002 Del Skrevet 20. mars 2002 ja genialt et åpent system. det er bare litt dumt at man må stoppe systemet 2ganger daglig for å fjærne torsk og krabber fra kjøleblokken :smile: :smile: :smile: Lenke til kommentar
Kane Skrevet 20. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2002 Quote: On 2002-03-20 23:09, StiFNils skrev:ja genialt et åpent system. det er bare litt dumt at man må stoppe systemet 2ganger daglig for å fjærne torsk og krabber fra kjøleblokken :smile: :smile: :smile: 1. Er ikke akkurat mye torsk og krabber i en innsjø i Oppland tror jeg. 2. Vil tippe at det er rist/filter på pumpa. Uansett er dette prosjektet ca umulig å gjennomføre. Lenke til kommentar
synfault Skrevet 20. mars 2002 Del Skrevet 20. mars 2002 To 6 tommers rør inn i maskinen... Er det i hele tatt noen vits med så stor vannblokk? (som det jo MÅ bli.) Greit nok at større masse osv. men alvorlig talt... Og så den hastigheten som vannet får da. Over et tonn vann pr. min som suser forbi. Må skru fast kabinettet i gulvet tenker jeg. :smile: Lenke til kommentar
Kane Skrevet 20. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2002 Quote: On 2002-03-20 23:26, synfault skrev:To 6 tommers rør inn i maskinen...Er det i hele tatt noen vits med så stor vannblokk? (som det jo MÅ bli.)Greit nok at større masse osv. men alvorlig talt...Og så den hastigheten som vannet får da.Over et tonn vann pr. min som suser forbi.Må skru fast kabinettet i gulvet tenker jeg. :smile: Hvis dette hadde blitt noe av hadde jeg nok ikke hatt det inne nei. 1. 1250 liter vann i minuttet+lekkasje=oversvømmelse 2. Bor ca 300-400 meter unna pumpa. (hvis lekkasje ville nok hele huset blitt knust før jeg kom fram) =) 3. To 6 tommers stålrør gjennom hele huset, I don't think so... (tror forresten rørene blir tynnere 50-100 meter unna pumpa) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå