Gå til innhold

Skjerm på bærbar, Dell

Anbefalte innlegg

Hei,

det jeg lurer på, er om skjermene man kan konfigurerer når man bestiller PC hos Dell er spesiellt forskjellige, og om det er vits i å oppgradere den som er standard.

Skjerm

15.4" UltraSharp™ WXGA (1280x800)

15.4" UltraSharp™ WSXGA+ (1680x1050) (+620 kr)

15.4" UltraSharp™ WUXGA (1920x1200) (+1 240 kr)

Hva er så forskjellen på disse?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

15.4" UltraSharp™ WSXGA+ (1680x1050) (+620 kr) denne oppgrderingen er helt genial. Du får brukt mye mere plass på 15" dinn. Det er littt deilig og ha god oppløsning men 1920x1200 blir nesten litt voldsomt (ikke hvis du har microskop)

Anbefaller deg 15.4" UltraSharp™ WSXGA+ (1680x1050) Det kommer du ikke på å angre på :D

Laien :thumbs:

Lenke til kommentar
Anbefaller deg 15.4" UltraSharp™ WSXGA+ (1680x1050) Det kommer du ikke på å angre på :D

Det er en meget god og behagelig oppløsning for en som har godt syn. Den aller høyeste kan jeg ikke tenke meg er god å bruke, da alt blir alt for smått.

Men 1680*1050 er den drømmeoppløsning. Plass til mye på skjermen pga alt blir smått, men det blir ikke for smått.

Lenke til kommentar

Jeg bruker selv 15.4" UltraSharp™ WUXGA (1920x1200) (+1 240 kr) og har ingen problemer med dette. De som ikke har prøvd dette sier det er alt for smått, men alle jeg har vært i kontakt med som faktisk har prøvd er enige i at dette er en flott oppløsning (så lenge du har ok syn.)

Oppløsningen tillater en enorm menge informasjon på skjermen på en gang, man kan bruke denne ene skjermen som man vanligvis ville brukt to vanlige skjermer (Dualview) ved å sette flere programmer ved siden av hverandre.

Etter min mening er dette en flott oppløsning for folk som bruker data-maskinen til programmering, design osv. Jeg anser ikke dette som en fornuftig oppgradering for folk som kun bruker maskinen til gaming og multimedia.

La også ut et bilde, slik at dere selv kan se hvor smått ting virker.

[bILDE]

Lenke til kommentar

Bruker selv en 1600x1200 15", og det er en perfekt oppløsning. Du har helt rett, det er dem som ikke har sett en sånn skjerm som skriker høyest :-) Det mange ikke tenker på er at en LCD skjerm har ekstremt god kontrast, slik at høy oppløsning ikke nødvendigvis betyr uleslig.

Lenke til kommentar
Bruker selv en 1600x1200 15", og det er en perfekt oppløsning. Du har helt rett, det er dem som ikke har sett en sånn skjerm som skriker høyest :-) Det mange ikke tenker på er at en LCD skjerm har ekstremt god kontrast, slik at høy oppløsning ikke nødvendigvis betyr uleslig.

Helt enig, savner Dell-skjermen min med 1600x1200 på maskinen nå (T40p med 1400x1050), har aldri hatt en så god skjerm å jobbe på, og har ikke sett noen andre maskiner med lavere oppløsning som har det. Dessuten, blir det for smått er det haugen på med muligheter til å justere opp font-størrelser og zoom andre steder...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...