Playmofetish Skrevet 1. mars 2004 Del Skrevet 1. mars 2004 Hallu, Så for en stund siden en tråd på "skjermkort og skjermer" om filmopptak av internett-streams. Den tråden fant jeg ikke nå, så jeg fant aldri helt ut av hva man ble enige om. Tråden handlet bl.a. om programmet Windows Media Recorder, WMR som kan ta opp internett-streams i realtime og lagre filmene på maskina. Så ble det diskutert litt om hvor lovlig dette var, blant annet når det gjaldt NRKs internett-streamer, som f.eks Autofil, Uti Vår Hage og Team Antonsen. Praktisk talt alle i Norge (?) betaler vel lisens til NRK, og disse filmene ligger tilgjengelige på nettet uten noe form for betaling, kun enkel registrering. Så, endelig spørsmål: Hvor lov er det å bruke WMR til å ta opp f.eks. NRKs streamer lokalt på datan, for å så bruke de til privatbruk, og så kunne se programmene uten å måtte kjøre via internett? Håper det var litt velformulert og at noen gidder å svare på det/diskutere. Lenke til kommentar
Bulle Skrevet 2. mars 2004 Del Skrevet 2. mars 2004 Antar at NRK ikke ser blidt på dette. Virker som om de stadig endrer måten det streames på, da jeg opplever at tjenesten er veldig ustabil mht opptak av streaming. Så til saken: Hvis man tar opp Team Antonsen til VHS, for deretter overføre opptaket til PC så har man egentlig det samme produktet som man har etter å ha lagret streamen. Førstnevnte er helt greit så lenge det er til privat bruk. Derfor skjønner jeg ikke hvorfor NRK stikker kjepper i hjulene for oss som gjerne vil samle på de kuule sketsjene, ute å måtte bruke utdaterte metoder som VHS. For de av oss som har DVD-recorder så blir det enda mindre logisk...... Lenke til kommentar
Kisp Skrevet 2. mars 2004 Del Skrevet 2. mars 2004 NRK tillater ikke dette: http://www.nrk.no/informasjon/hjelp/3157378.html -Kisp Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 2. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2004 Daså, da var det visst ikke lov, og jeg skal ikke spørre om hvordan man laster de ned, om jeg ikke skulle få det til, som jeg da ikke prøver på! Kjipern Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå