Merlin Skrevet 2. mars 2004 Del Skrevet 2. mars 2004 Jeg anbefaler IntelliMouse 3.0 på det varmeste Lenke til kommentar
MiSP Skrevet 2. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2004 Jeg anbefaler IntelliMouse 3.0 på det varmeste Noen spesiell grunn? Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 5. mars 2004 Del Skrevet 5. mars 2004 Razer Boomer Speed...!!! MaXiMuX Lenke til kommentar
MiSP Skrevet 5. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2004 (endret) Razer Boomer Speed...!!! MaXiMuX Hvor får jeg tak i denne? (Eller disse...) Endret 5. mars 2004 av ProZaC Lenke til kommentar
yngvef Skrevet 7. mars 2004 Del Skrevet 7. mars 2004 Jeg synes beste spillmus jeg har prøvd er Logitech MX310 (har en selv som jeg har brukt i ca 1,5 mnd nå. Fungerer like bra på nesten alle underlag (har ikke prøvd ALLE da... ) Denne musen er veldig god å holde i (synes jeg), og har en veldig nøyaktig optisk sensor (ifølge spesifikasjonene). Denne MX-sensoren er veldig oppskrytt mange plasser på nettet, og jeg må si meg enig, så jeg vil på det varmeste anbefale Logitech MX310, og er helt enig i at man ikke trenger trådløs mus. Min bror har en Logitech ett-eller-annet som er trådløs, og han må bytte batteri ca. hver 3-4 uke (store batteriutgifer der i gården mao..) Håper dette har vært til noe hjelp. Det har vært min mening ihvertfall PS: Jeg leste massevis om optiske muser like før jeg kjøpte PC i januar, og kom ihvertfall da frem til at MX310 var det desidert beste valget med tanke på forholdet pris/ytelse Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 7. mars 2004 Del Skrevet 7. mars 2004 Over internett på RazerZone. Lenke til kommentar
Sandiz Skrevet 7. mars 2004 Del Skrevet 7. mars 2004 Den nye razer viper musa (optisk) ser da veldig lovende ut og minner om designed på de golde gamle logitech pilot musene som var høye bakkerst og gikk nedover forran. Tror jeg skal kjøpe meg en razer viper bare for å teste http://www.geekextreme.com/modules.php?nam...wcontent&id=103 ser bra ut egentlig Lenke til kommentar
MiSP Skrevet 7. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2004 (endret) Over internett på RazerZone. Ok, tror kanskje jeg kjøper en Razer, men hvilken? Jeg trenger ikke Razer Boomer Speed, den kostet litt mer enn de andre. Selvfølgelig - 2100 DPI er jo kult, men jeg trenger ikke det. De to andre - Razer Boomer Control og Razer Viper - står det sltså mellom, og med dagens valuta og i følge Aftenpostens valutakalkulator koster disse ca 355 norske kroner. Men så var det porto, toll og Gud vet hva. Noen som har peiling på hvilke ekstrautgifter som kommer i tillegg når jeg bestiler? Eller hvor mye disse koster? Har en følelse av at dette kommer bli å bli en litt dyr affære... Edit: Formulering, skriveleif Endret 7. mars 2004 av ProZaC Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 7. mars 2004 Del Skrevet 7. mars 2004 Rart ingen har nevnt Boomslang, er ikke dette alle cs-fanboys yndlingsmus? Nei, det er en dårlig konstruert mus som faller fra hverandre etter kort tids bruk. Lenke til kommentar
nord Skrevet 7. mars 2004 Del Skrevet 7. mars 2004 IME 4.0 og FUnc 1030, helt ubeskrivelig overgang fra kulemus og tøymatte. føles som om musen flyr over matten, og konstruksjonen til musen passer de fleste hender perfekt. lednings klipsen til 1030`en holder halen til musen i ro. jeg anbefaler deg, se om du får prøvd denne musen og en god musmatte. love at first sight men les bruker erfaringene til begge to. Lenke til kommentar
cairn Skrevet 7. mars 2004 Del Skrevet 7. mars 2004 Rart ingen har nevnt Boomslang, er ikke dette alle cs-fanboys yndlingsmus? Nei, det er en dårlig konstruert mus som faller fra hverandre etter kort tids bruk. I gamle dager var boomslang uendelig best paa mekanikk. Naa under relanseringen av boomslang har dem desverre ikke like bra deler i musa, de har en letter ball og en svakere fjaer, noe som foerer til at boomslang 2100 (har ikke testet paa 1400) opplever samme type jerk som gamle logitechmus + msie1.0 mus. Den klarer ikke tracke raske nok bevegelser. Hvis spesifikasjonene omtalene paa razer viper 1000 er slik de ser ut til aa vaere, vil denne musa ha samme type jerk som gamle logitech+msie (2350fps scanning, 7px/scan max endring pr scan). De nye logitechsensorene som er paa mx300/500 har en sensor som har over dobbelt saa rask scanrate (~5300fps) og et stoerre scanomraade paa sensoren, noe som gjoer at den takler hastigheter langt over gamle sensorer. Det er flere faktorer som spiller inn paa hvor presis musen er og hvor hardhendt du kan vaere med den, noe logitech har sett endel paa og forbedret i mx510. (Bl.a. 12 biters overfoering mot tidligere 8, noe som gir 16 ganger saa hoy datarate). Men jeg ser fram til aa teste Viper 1000, forhaapentligvis har razer ett ess i ermet, man vet aldri med de Lenke til kommentar
Hidden Skrevet 8. mars 2004 Del Skrevet 8. mars 2004 Kjøpte Intellimouse 4.0 på fredag, og den er helt herlig. Musehjulet var/er fremdeles en smule uvant, men det at det kan vippes til sidene samt at det er trinnløs regulering når man scroller, og at motstanden er perfekt, gjør det til en fantastisk bra mus for pengene IMHO. Har bare spilt SWG og litt OFP med den så langt, fungerer perfekt. Bra software medfølger, du kan (som forventete) konfigurere alle knappene og hjulet på forskjellige måter. Den tracker bra, kan ikke si jeg merker forskjell på den og min Logitech Dual Optical i så måte. Lenke til kommentar
nlaBlah Skrevet 8. mars 2004 Del Skrevet 8. mars 2004 Jeg vil ha en optisk (selvfølgelig), men IKKE trådløs, ettersom musen blir mye tyngre med batterier. Leste masse bra om Logitech MX300 - bestilte den fra MPX, men måtte til min store skuffelse sende i retur en Logitech du bestilte mx300, men fikk mx310...hvordan kan du være skuffet? i bunnn og grunn er det jo akkurat samme musa, bare med litt annen form.. jeg har mx310 og synes den er herlig... har ogår erfaring med msie4.0 men les her.. Lenke til kommentar
AccessDenied Skrevet 8. mars 2004 Del Skrevet 8. mars 2004 (endret) Kjøpte meg en MS Intellimouse Exp. 4.0 for en stund siden men gikk tilbake til V3.0 i samme serien pga forsinkelse på MOUSE3-knappen (hjulet). Har i en årrekke brukt hjul-knappen til 'Jump' i FPS-spill og dårlig respons på v4 gjorde dette umulig å fortsette med. Kan kanskje være en driverfeil fra min sin side? Det trinnløse hjulet gjorde dessuten spilling noe vanskeligere selv om det ble bedre etter noe tilvenning. I tillegg liker jeg at MOUSE 4 & 5 er lett tilgjengelig, noe de ikke er med v4 (man må flytte tommelen og/eller ha et ugunstig grep om musa dersom du hviler tommelen på en av knappene). Det verste av alt var at programvaren er blitt degradert fra 4.12 til 5.0. Man trenger 5.0 for å få tilt-funksjonen på hjulet. Utrulig nok har de fjernet tastatur-simuleringen man tidligere kunne ha på museknappene. Ergo vil man ikke kunne bruke de ekstra kanppene med mindre ikke spillene har støtte for dette! V4 fungerer utmerket til generell windows-bruk, men som fps-mus er man mere tjent med V3 etter min subjektive mening. Endret 8. mars 2004 av AccessDenied Lenke til kommentar
tankbug Skrevet 8. mars 2004 Del Skrevet 8. mars 2004 Jeg vil ha en optisk (selvfølgelig), men IKKE trådløs, ettersom musen blir mye tyngre med batterier. Leste masse bra om Logitech MX300 - bestilte den fra MPX, men måtte til min store skuffelse sende i retur en Logitech du bestilte mx300, men fikk mx310...hvordan kan du være skuffet? i bunnn og grunn er det jo akkurat samme musa, bare med litt annen form.. jeg har mx310 og synes den er herlig... har ogår erfaring med msie4.0 men les her.. jeg har mx300 (storfornøyd), og jeg har testet mx310. For min del så passer ikke formen på 310 til meg, så jeg hadde sendt den i retur jeg også, de er ganske så forskjellige Hmm, skulle ønske de mekket oppdatert versjon av den wingman gamingmouse'a. Den var genial Lenke til kommentar
MiSP Skrevet 8. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2004 (endret) Jeg vil ha en optisk (selvfølgelig), men IKKE trådløs, ettersom musen blir mye tyngre med batterier. Leste masse bra om Logitech MX300 - bestilte den fra MPX, men måtte til min store skuffelse sende i retur en Logitech du bestilte mx300, men fikk mx310...hvordan kan du være skuffet? i bunnn og grunn er det jo akkurat samme musa, bare med litt annen form.. jeg har mx310 og synes den er herlig... har ogår erfaring med msie4.0 men les her.. Poenget var at jeg ikke hadde peiling på hvordan den musen ville være, og bestemte meg for å sende den i retur uten å åpne den. Gjorde kanskje en tabbe der, men vi får nå se... Kan jo hende jeg blir mer fornøyd med en annen jeg kjøper, men det får jo jeg ikke vite i så fall. Og jeg har tenkt på å kjøpe Razer Viper, men er det noen som vet hvor mange ekstrautgifter jeg må betale? Må jo bestille den utenlands... Jeg har kanskje ikke en av de største hendene i verden, men den er ihvertfall ikke liten. Er det mulighet for at Viper kanskje blir litt liten? På linken til review'et jeg fikk tidligere i denne tråden ble det skrevet at det ikke spilte noen rolle, men uansett... Takker for mange gode svar! Og håper på fler... Edit: Skriveleif Endret 8. mars 2004 av ProZaC Lenke til kommentar
SjiraFF1 Skrevet 8. mars 2004 Del Skrevet 8. mars 2004 Søkte på forumet, men jeg fant ingenting. Jeg vil her høre erfaringer, ikke "mus A suger, mus B ruler" osv. Lei av min gamle Compaq-kulemus, den duger ikke noe særlig til spill. Må nok forlate den etter mange års trofast følge. Jeg vil ha en optisk (selvfølgelig), men IKKE trådløs, ettersom musen blir mye tyngre med batterier. Leste masse bra om Logitech MX300 - bestilte den fra MPX, men måtte til min store skuffelse sende i retur en Logitech MX310 - den andre hadde gått ut. Spiller en del FPS. Noen spesiell mus jeg definitivt bør kjøpe, eller bør jeg vente på en? Har forresten en lilla-blå tøymatte, den begynner å bli litt slitt. Bør jeg bytte den ut? Takker på forhånd for alle svar. Edit: Formatering microsoft intelli 3.0 er konge til spilling. Lenke til kommentar
tolla Skrevet 8. mars 2004 Del Skrevet 8. mars 2004 etter min mening er den desidert beste spillmusa microsoft inellimouse 4.0. dette er egentlig bare en forbedret oppgradering av den roste og meget brukte musa intellimouse 3.0. forskjellene på disse 2 er: - økt sensitivitet (noe spillere alltid setter pris på) den kjører på 1200dpi, mens alle andre nåværende mus kjører på 800.... - litt forbedret (etter min mening) grep i forhold til forgjengeren - litt forflyning av knapper jeg har brukt intelli 4.0 ganske lenge nå, og jeg kan anbefale den på det absolutt varmeste. har aldri hatt problemer som lagging med den. jag har også brukt muser som logritech mx300-serien, og jeg må si at jeg liker mye bedre microsofts mus, spes til spilling. den har alle de knappene du trenger, og ikke noe mer enn det. hvorfor ha mange knapper som man aldri trenger?? alle knappene rundt scrollehjulet på logritecs muser har en tendens til å komme i veien hele tiden (dette kan ha noe med at jeg er en temmelig "aktiv" spiller ) uansett..jeg anbefaler microsoft intellikouse 4.0 på det varmeset, dette er den beste musa jeg noen sinne har lagt min hånd på... Lenke til kommentar
eatshorts Skrevet 8. mars 2004 Del Skrevet 8. mars 2004 De nye ms musene har en 400 eller 800 dpi sensor. du får ikke tak i høyere. det di har gjort er å programere den til å være mer følsom, samme som å skru opp sensen i windows egentlig, og er med på å gjøre musa mindre følsom, ikke mer. Er mye informasjon om mus og sensorer på razer.tigga.org forumet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå