Zemeckis Skrevet 1. mars 2004 Del Skrevet 1. mars 2004 Hei Jeg har fått taki en 120mm viften og skal modde den på kabinettet,men problemet er at det er ingen plass til kabinettvifter i kabinettet(en packardbell pc).Eneste plassen er på sidendøren,om jeg skal modden sidedøre så jeg får plass til vifta,skal den plasse luft inn eller ut?.Altså jeg har kun cpu-vifte og PSU vifte.PSU`en jeg har ligner litt på Fortron/Source .Noen som vil komme med gode tips? Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 1. mars 2004 Del Skrevet 1. mars 2004 du kan modde viften på psu du kan modde viften til å blåse inn via kabinettdør du kan modde bakpå så viften suger ut Tror førstnevnte er ok hvis psu bråker veldig Lenke til kommentar
Zemeckis Skrevet 1. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2004 du kan modde viften til å blåse inn via kabinettdør du kan modde bakpå så viften suger ut PSU`en bråker ikke så veldig,klarer å leve med støyen den lager.Skal legge ut noen bilder av kabinettet så får dere se selv.Legger vel ut noen bilder løpet av morgen dagen Lenke til kommentar
Dassen Skrevet 2. mars 2004 Del Skrevet 2. mars 2004 Hvis du plasserer vifta på sidedøren må den blåse inn, da vil den blåse rett på grafikkortet ditt. Men du bare en vifte fra før (den i psu) Da burde du ha den 12 cm vifta foran som blåser inn og kjøpe 2 vifter til. En du kan plassere i døra som blåser inn og en bak som blåser ut. Da vil du få bra gjennomstrømning i dit packardbell kabinett. Du kan eventuelt lage hull på toppen av kabinettet og plassere en vifte som blåser ut der. Lenke til kommentar
Zemeckis Skrevet 28. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2004 Har nå (endelig) fått tatt bilder av kabinettet mitt.Beklager for dårlige bilder,da jeg har kun web-cam Har også fått i meg en 60x60 vifte itillegg til den 120x120 viften jeg har fra før.Så da er det bare og komme med gode forslag.Det jeg har kommet på er at jeg tar 12cm vifte på døra og 6cm vifte bak. http://www.home.no/zemeckis/ Lenke til kommentar
_dAwn_ Skrevet 28. mars 2004 Del Skrevet 28. mars 2004 ta å borr og skjer litt i babinettet. da blir det plass til det meste! Lenke til kommentar
Zemeckis Skrevet 28. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2004 ta å borr og skjer litt i babinettet. da blir det plass til det meste! Ja,får gjøre det.Men det blir ikke for til sommerferien jeg gjøre det.Muligens jeg gjør det i påskeferien. Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 28. mars 2004 Del Skrevet 28. mars 2004 ta å borr og skjer litt i babinettet. da blir det plass til det meste! Jeg mener du burde ta i døre, eller under (hvis det er plass) eller på toppen (blåser ut, fordi varmen stiger) Men stå på! Lenke til kommentar
_dAwn_ Skrevet 28. mars 2004 Del Skrevet 28. mars 2004 ville laget en plass nede framme og en i toppen. eventuelt en bak hvis det er plass. men psu blåser ut der så ikke helt nødvendig? rett meg hvis jeg tar feil! i topp er det lett og lage, nede framme kan det bli litt mer knoting.... Lenke til kommentar
Duran_Dragonheart Skrevet 28. mars 2004 Del Skrevet 28. mars 2004 Jeg synes også det beste ville være nede i front, da blåser du kald luft på HDD og grafikkort. Det er ikke sikkert det er nødvendig med noe mer vifter enn de to, men ville kanskje lagt en i toppen ja. Lenke til kommentar
Zemeckis Skrevet 28. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2004 Takker for gode forslag.Skal ha en på døra,og en bak.Har forresten fått taki en 4cm vifte også.Skal se om jeg får den i topp eller front. Lenke til kommentar
_dAwn_ Skrevet 28. mars 2004 Del Skrevet 28. mars 2004 trokke jeg ville gått for den 4 cm cifta. vil bråke mye på full pinne vil jeg tro, og flytte lite luft ved nedsatt hastighet.... Lenke til kommentar
Olle P Skrevet 29. mars 2004 Del Skrevet 29. mars 2004 Jag fick göra lite specialare för att få plats med två 12cm-fläktar till mitt Noblesse. Se här. /Olle Lenke til kommentar
_dAwn_ Skrevet 29. mars 2004 Del Skrevet 29. mars 2004 Olle P: kommer det ikke mange hybelkaniner opp fra vifta i bunn? tenkte å gjøre det samme, men lot det vær sia det kan komme mye stø derfra.... erfaring? Lenke til kommentar
Olle P Skrevet 29. mars 2004 Del Skrevet 29. mars 2004 Jag har faktiskt inte tittat efter, men den konfigurationen blir inte långvarig. En ny låda med dammfilter i botten är på gång. /Olle Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå