Børge Skrevet 1. mars 2004 Del Skrevet 1. mars 2004 Hei, Lurer på om det er andre eiere med SOLTEK 3702 som er plaget av en høyfrekvent pipelyd fra strømforskyningen. Vet ikke helt om jeg holder ut med denne lyden! Noen som har et godt tips eller to? Mvh Børge Lenke til kommentar
Richie Skrevet 7. mars 2004 Del Skrevet 7. mars 2004 Jeg hadde en sånn pipelyd i den gamle strømforsyninga mi jeg også. Kjøp ny strømforsyning, (F.eks. Forton Source) det gjorde jeg. Lenke til kommentar
zippy Skrevet 8. mars 2004 Del Skrevet 8. mars 2004 (endret) her har du en strømforskyning som jeg kan anbefale på det sterkeste. Endret 8. mars 2004 av zippy Lenke til kommentar
Richie Skrevet 8. mars 2004 Del Skrevet 8. mars 2004 Men hvis du ikke bryr deg om du har 20dB eller 18/19dB og at det skal følge med en ekstra S-ATA kontakt, kan du like godt kjøpe en av disse avhengig av hvor mange watt du trenger: Fortron-Source FSP300-60PN(PF) Fortron-Source FSP350-60PN(PF) Fortron-Source FSP400-60PN(PF) Lenke til kommentar
SvennAndre Skrevet 8. mars 2004 Del Skrevet 8. mars 2004 Du kan jo pr0ve A bytte vifta der inne.. kanskje noe som er borti.. strips eller lignende.. Lenke til kommentar
Kozesmurf Skrevet 8. mars 2004 Del Skrevet 8. mars 2004 Høyfrekvent pipelyd fra PSU kommer fra en eller annen vikkling i transformatoren.. svært lite å gjøre.. kan skje i det meste av el-utstyr idag men heldighvis veldig skjelden. Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 8. mars 2004 Del Skrevet 8. mars 2004 (endret) Pipelyden du hører har neppe noe med vifta å gjøre det er antageligvis høyspenningstraforen som lager denne pipelyden , det er ikke farlig men det er irriterende og det hender ganske ofte med swichpower så både skjermer og skrivere kan lage høyfrekvente pipelyder Endret 8. mars 2004 av zandro Lenke til kommentar
Børge Skrevet 8. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2004 (endret) Zandro: Jeg benyttet programmet Speedstep og når jeg slo av alle viftene, cpu og chassis vifte forsvinner pipingen. (Hadde selvsagt bare viftene av en kort stund, men lenge nok til at jeg hørte at pipingen forsvant ja...) Det er ikke viftelyden som piper. Hadde psu ute av maskina litt vekk fra resten av maskina og kunne derfor helt klart konstatere at pipingen kom og forsvant fra selve psu. Det mest fornuftige er vel reklamasjon vedrørende psu... Børge Endret 8. mars 2004 av Børge Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 8. mars 2004 Del Skrevet 8. mars 2004 Jeg har selv en Acer flatskjerm som lager en periodisk pipelyd en gang i sekundet men bare når den ikke er på (standby) jeg prøvde å reklamere men fikk skjermen igjen med den beskjed at denne pipelyden ikke var en feil på skjermen mao jeg fikk ingen reklamasjon fordi denne pipelyden ikke hadde noen betydning for skjermens funksjon. edit løsningen ble rett å slett å slå av skjermen på hovedbryteren om natta Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå