Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problemer med routerkonfigurajon for Online ADSL

Anbefalte innlegg

Kameraten min har nettopp fått seg Online ADSL, men denne virker ikke helt som den skal...

Først, da han hadde Windows ME, fikk han det til å fungere helt fint. Så formaterte han og installerte WinXP. Først funket det, men plutselig virket ikke browserne. Internetten funket fortsatt, f.eks. gjennom Kazaa o.l. Så skulle min venn ordne noe med routeren, og da kom han visst borti litt for mye, og internetten fungerer ikke i det hele tatt i skrivende stund. Alt av kabler osv. fungerer. Telenor får kontakt med routeren hos dem, og mein Freund får intet pakketap når han pinger routeren. Så jeg tror det ligger i konfigurasjonen. Har enda ikke kikket på det konfigurasjonsprogrammet..

Routeren er en Draytec Vigor 2500WE. Noen som vet hvilke instillinger som skal gjøres på denne routeren, opp mot Online ADSL?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis slike programmer som kazaa fungerer mens vanlig surfing ikke fungerer vil jeg gjette på at det er et DNS problem.

Du kan også åpne Command Prompt og skrive PING SOL.NO

Etterpå prøver du PING 80.69.226.133

(80.69.226.133 er ip-adressen til sol.no og du vil kun få svar fra ip'en hvis det er feil med DNS)

Åpne et Command Prompt vindu og skriv IPCONFIG /ALL for å sjekke at pc'en har fått en DNS-adresse.

Hvis pc'ens DNS-adresse er ip-adressen til routeren så må du/dere sjekke routerens DNS-oppsett

EDIT: Eller var det slik at det ikke fungerte i det heletatt nå? :blush:

Endret av John_^
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...