smurfine Skrevet 1. mars 2004 Del Skrevet 1. mars 2004 Har et problem. Se på overskriften på denne siden: http://www.dikemarkrideskole.no/dike/ridetimer.html Vil ha den i midten av cella, dvs litt ned, men får det ikke til i css. Noen forslag? Html: <div id="overskrift"> <h2 align="center">RIDETIMER</h2> </div> css: #overskrift { margin-left: 15px; margin-top: 20px; } h2 { width: 640px; height: 50px; font-weight: bold; font-size: 25px; border: 2px solid #000; background-color: #FFCC33; font-family: Georgia, verdana; } Lenke til kommentar
PT Skrevet 1. mars 2004 Del Skrevet 1. mars 2004 (endret) text-align: center; EDIT: Overskriften er midtstillt hos meg Endret 1. mars 2004 av PT Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 1. mars 2004 Del Skrevet 1. mars 2004 Du mente kansje vertikal midtstilling? Prøv med margin-top: 10px; margin-bottom: 10px; Det er det samme hva du har i margin-top og margin-bottom, bare de har samme verdier. Lenke til kommentar
haugsand Skrevet 1. mars 2004 Del Skrevet 1. mars 2004 (endret) CSS har bare evnen til å midtstille en tekst vertikalt i en tabellcelle, så det du må gjøre er å sette lik verdi på margin-top og margin-bottom til h2, som Jørgen viser. Bruk forresten CSS-egenskapen text-align: center; på h2 i stedet for å bruke HTML-attributen align, så mye CSS som mulig er foretrukket. (Hm, har ikke forumet støtte for abbr? ) Endret 1. mars 2004 av satyrium Lenke til kommentar
smurfine Skrevet 1. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2004 det var rart. når jeg setter margin-top: 10px; og margin-bottom: 10px; i <h2> skjer det ikke mye. Det eneste som skjer er at de 3 bildene såvidt flytter seg litt opp. Lenke til kommentar
haugsand Skrevet 1. mars 2004 Del Skrevet 1. mars 2004 Prøv å sett padding istedet for margin. Lenke til kommentar
smurfine Skrevet 1. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2004 ja, der funka det. Takker Lenke til kommentar
FuLu Skrevet 1. mars 2004 Del Skrevet 1. mars 2004 Det beste er vel å la være å sette height på den h2'en. Så kunne du heller bare sagt padding: 10px 0; f.eks. Da vil teksten som er sentrerert i h2'en få like mye rom over seg som under. Du trenger vel egentlig ikke nevne width på h2'en heller, siden denne fyller bredden automatisk. (Hvis det ikke er noe annet jeg har blingset på) Lenke til kommentar
cfenzo Skrevet 1. mars 2004 Del Skrevet 1. mars 2004 Det beste er vel å la være å sette height på den h2'en. Så kunne du heller bare sagt padding: 10px 0; f.eks. Da vil teksten som er sentrerert i h2'en få like mye rom over seg som under. Du trenger vel egentlig ikke nevne width på h2'en heller, siden denne fyller bredden automatisk. (Hvis det ikke er noe annet jeg har blingset på) Lenke til kommentar
haugsand Skrevet 1. mars 2004 Del Skrevet 1. mars 2004 (endret) Ja, løsningen til FuLu er nok en av de beste Endret 1. mars 2004 av satyrium Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå