Gå til innhold

Riper i skjerm

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror jeg må skuffe deg der. "Tetter" du igjen ripene med ett eller annet så vil det synes uansett.

Du må nok leve med ripene hvis du ikke har penger til en ny skjerm. Kanskje det går ann å skifte selve glasset foran skjermen???? Send en forespørsel til produsenten/den norske distributøren om det, og spør hvem som evt. gjør det.

Lenke til kommentar

Nei, det vet jeg ikke. Første dumme ideen jeg fikk, er å bruke planslipepapir. :roll:

Altså "våtslipepapir" med svært høy finhetsgrad. De som har planslipt en kjøleribbe til man kan speile seg i den kan nok fristes til å prøve det.

Men jeg tør ikke anbefale det. Jeg kjenner flere som har riper i skjermen, men de tør heller ikke slipe. :eek:

Sveinl.

Lenke til kommentar

Har hørt at det er flere lag glass/plast utenpå glasset. dette for å hindre reflekser og statisk el.

Ser svart ut å polere... du vil sannsynligvis fjerne mer av laminatet og gjøre skaden med synlig..

men skader ikke prøve hvis skjermen er gammel.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-03-20 22:11, 555 skrev:

Hvis ripene ikke er store så er det en mulighet for å fjerne dem på samme måte som man fjerner riper fra frontruta på biler?

Det nytter ikke å bruke såkallt "glass polish" eller liknende på en monitor.

Utenpå glasset ligger det en slags hinne (TCO belegg)

Begynner man å gni med poleringsmiddel her, vil dette fort begynne å flasse av.

Lenke til kommentar

Bare glem å slipe på glass. du vil få grader(forskjellig tykkelse på glasset). Prøvde det på ei frontrute på en bil jeg hadde for flere år tilbake.

Det var riper etter vindusviskerne, fikk en bilrutespesialist å gjøre jobben. det ble grader i glasset. det ble helt umulig å kjøre etterpå. så dobbelt. :cool:

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-03-20 22:35, salomo skrev:

Bare glem å slipe på glass. du vil få grader(forskjellig tykkelse på glasset). Prøvde det på ei frontrute på en bil jeg hadde for flere år tilbake.

Det var riper etter vindusviskerne, fikk en bilrutespesialist å gjøre jobben. det ble grader i glasset. det ble helt umulig å kjøre etterpå. så dobbelt.
:cool:

HAHAHAHA

jeg som hadde tenkt å gjøre dette selv på bilen :mad:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...