DeejPhant Skrevet 20. mars 2002 Del Skrevet 20. mars 2002 Er det noen her som veit hvordan man fjerner riper på en skjerm? eventuelt om det finnes noen "vidunder midler"? Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 20. mars 2002 Del Skrevet 20. mars 2002 Tror jeg må skuffe deg der. "Tetter" du igjen ripene med ett eller annet så vil det synes uansett. Du må nok leve med ripene hvis du ikke har penger til en ny skjerm. Kanskje det går ann å skifte selve glasset foran skjermen???? Send en forespørsel til produsenten/den norske distributøren om det, og spør hvem som evt. gjør det. Lenke til kommentar
Andlier Skrevet 20. mars 2002 Del Skrevet 20. mars 2002 Det er jo billigere med ny skjerm enn å skifte glasset da. (kommer kanskje ann på skjermen) Lenke til kommentar
555 Skrevet 20. mars 2002 Del Skrevet 20. mars 2002 Hvis ripene ikke er store så er det en mulighet for å fjerne dem på samme måte som man fjerner riper fra frontruta på biler? Lenke til kommentar
Tannpirkeren Skrevet 20. mars 2002 Del Skrevet 20. mars 2002 Nei, det vet jeg ikke. Første dumme ideen jeg fikk, er å bruke planslipepapir. Altså "våtslipepapir" med svært høy finhetsgrad. De som har planslipt en kjøleribbe til man kan speile seg i den kan nok fristes til å prøve det. Men jeg tør ikke anbefale det. Jeg kjenner flere som har riper i skjermen, men de tør heller ikke slipe. Sveinl. Lenke til kommentar
555 Skrevet 20. mars 2002 Del Skrevet 20. mars 2002 kan ikke bruke slipepapir da. må bruke poleringsskive med slipepasta eller noe slikt Lenke til kommentar
Hondaen Skrevet 20. mars 2002 Del Skrevet 20. mars 2002 Har hørt at det er flere lag glass/plast utenpå glasset. dette for å hindre reflekser og statisk el. Ser svart ut å polere... du vil sannsynligvis fjerne mer av laminatet og gjøre skaden med synlig.. men skader ikke prøve hvis skjermen er gammel. Lenke til kommentar
555 Skrevet 20. mars 2002 Del Skrevet 20. mars 2002 Finn en gammel skjerm på dynga test sliping på den. går det er det bare å sette i gang :smile: Lenke til kommentar
Flyndresnik Skrevet 20. mars 2002 Del Skrevet 20. mars 2002 Prøv først å gni litt tannkrem inn i ripene. I følge denne artikkelen her: http://www.riceball.com/wikiwiki/RepairingCds.html hjelper det mot riper i CDplater. Lenke til kommentar
Trot Skrevet 20. mars 2002 Del Skrevet 20. mars 2002 Quote: On 2002-03-20 22:11, 555 skrev:Hvis ripene ikke er store så er det en mulighet for å fjerne dem på samme måte som man fjerner riper fra frontruta på biler? Det nytter ikke å bruke såkallt "glass polish" eller liknende på en monitor. Utenpå glasset ligger det en slags hinne (TCO belegg) Begynner man å gni med poleringsmiddel her, vil dette fort begynne å flasse av. Lenke til kommentar
salomo Skrevet 20. mars 2002 Del Skrevet 20. mars 2002 Bare glem å slipe på glass. du vil få grader(forskjellig tykkelse på glasset). Prøvde det på ei frontrute på en bil jeg hadde for flere år tilbake. Det var riper etter vindusviskerne, fikk en bilrutespesialist å gjøre jobben. det ble grader i glasset. det ble helt umulig å kjøre etterpå. så dobbelt. Lenke til kommentar
555 Skrevet 20. mars 2002 Del Skrevet 20. mars 2002 Quote: On 2002-03-20 22:35, salomo skrev:Bare glem å slipe på glass. du vil få grader(forskjellig tykkelse på glasset). Prøvde det på ei frontrute på en bil jeg hadde for flere år tilbake.Det var riper etter vindusviskerne, fikk en bilrutespesialist å gjøre jobben. det ble grader i glasset. det ble helt umulig å kjøre etterpå. så dobbelt. HAHAHAHA jeg som hadde tenkt å gjøre dette selv på bilen Lenke til kommentar
C. Alshus Skrevet 20. mars 2002 Del Skrevet 20. mars 2002 Hva med å ringe en glassmester og spørre. Eller en vindusfabrikk.(?) Lenke til kommentar
DeejPhant Skrevet 20. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2002 Blir vel litt dyrt kanskje.... Lenke til kommentar
sirius Skrevet 21. mars 2002 Del Skrevet 21. mars 2002 Det er et middel som heter Armor All (blank) og kjøpes på bilrekvisita. Det er enormt fint til å reparere ripete CD plater med, prøv det på glasset også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå