Manx Skrevet 1. mars 2004 Del Skrevet 1. mars 2004 Kjøper meg en S-ata raptor disk i morgen og det jeg lurer på er... Med hk fulgte det med en diskett med s-ata drivere, jeg har flashet biosen til siste versjon ic722 som kom den 24.2. Jeg trenger ikke å legge inn denne driveren som ligger på disketten, dette er gjort via bisos oppdateringer ikke sant? Legger med en link som forklarer alle oppdateringer gjort i biosen fra abit... For min del så ser det ut som om biosen nå støtter S-ata, riktig? Litt i tvil hvor jeg skulle poste denne, her eller i lagringsmedier. Så hvis det er feil håper jeg en snill moderator flytter den for meg Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 1. mars 2004 Del Skrevet 1. mars 2004 joda, BIOS støtter SATA, det er ikke dre problemet ligger. Skal du ha Windows inn på S-ATA disken så må du bruke den disketten. Det er fordi Windows ikke ligger inne med S-ATA driverene. Lenke til kommentar
mar Skrevet 1. mars 2004 Del Skrevet 1. mars 2004 Kjøper meg en S-ata raptor disk i morgen og det jeg lurer på er... Med hk fulgte det med en diskett med s-ata drivere, jeg har flashet biosen til siste versjon ic722 som kom den 24.2. Jeg trenger ikke å legge inn denne driveren som ligger på disketten, dette er gjort via bisos oppdateringer ikke sant? Legger med en link som forklarer alle oppdateringer gjort i biosen fra abit... For min del så ser det ut som om biosen nå støtter S-ata, riktig? Litt i tvil hvor jeg skulle poste denne, her eller i lagringsmedier. Så hvis det er feil håper jeg en snill moderator flytter den for meg Dersom du bruker s-ata kontrolleren fra intel (de to øverste s-ata kontaktene) trenger du ikke tenke på drivere med mindre du skal kjøre raid. Dersom du bruker s-ata fra silicon image (de to nederste) må du bruke de medfølgende driverne. Med øverste mener jeg de nærmeste ram brikkene. Lenke til kommentar
fAight Skrevet 1. mars 2004 Del Skrevet 1. mars 2004 sorry for off-topic, men det gjelder bios og IC7-G: får snart det samme hk'et. Må jeg legge inn alle de utgitte bios-oppdateringene for at kortet må være HELT oppdatert, eller trenger jeg bare å legge inn siste versjon? Lenke til kommentar
Caliber Skrevet 1. mars 2004 Del Skrevet 1. mars 2004 sorry for off-topic, men det gjelder bios og IC7-G: får snart det samme hk'et. Må jeg legge inn alle de utgitte bios-oppdateringene for at kortet må være HELT oppdatert, eller trenger jeg bare å legge inn siste versjon? Siste versjon skulle holde i massevis... Mvh, Haakon Lenke til kommentar
arcade Skrevet 1. mars 2004 Del Skrevet 1. mars 2004 sorry for off-topic, men det gjelder bios og IC7-G: får snart det samme hk'et. Må jeg legge inn alle de utgitte bios-oppdateringene for at kortet må være HELT oppdatert, eller trenger jeg bare å legge inn siste versjon? Siste versjon skulle holde i massevis... Mvh, Haakon Jepp, de aller fleste hovedkortprodusenter legger ut såkalte kumulative BIOS oppdateringer, slik at den siste også inneholder de foregående. Arcade Lenke til kommentar
fAight Skrevet 1. mars 2004 Del Skrevet 1. mars 2004 oki, thx...regner med at bios'e @ Abit er kumulative Lenke til kommentar
el-asso Skrevet 1. mars 2004 Del Skrevet 1. mars 2004 Fixed a problem where the system cannot boot into Windows if 1) The OS is installed on the SATA hard disk when both SATA and PATA hard disks are present. Slikt forklarer jo endel av postene i "lagringsmedier" Lenke til kommentar
Manx Skrevet 2. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2004 Dersom du bruker s-ata kontrolleren fra intel (de to øverste s-ata kontaktene) trenger du ikke tenke på drivere med mindre du skal kjøre raid. Skal ikke kjøre raid. Stemmer sikkert at det er de to øverste mener å huske at det står S-ata 1 og 2 på de. Og hvis det ikke virker så er det jo bare og prøve med disketten. Hmm, må ha glemt å trykke på om jeg vil få mail når det kommer svar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå