Gå til innhold

Passion of Christ

Anbefalte innlegg

Nå kommer mel gibsons film, passion of christ om noen få uker.

Den har fått veldig mye negativ kritikk verden over, spesiellt fra jøder som mener den sprer antisemittisme.

Hva mener dere om saken? Er det riktig å forby en slik film fordi den kan vekke følelser hos folk?

Nå har sikkert ikke de fleste av oss sett filmen enda, men noen kommentarer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hele diskusjonen er latterlig. At den vekker anti-semettisme tivler jeg sterkt på og at hele den diskusjonen om at den er for voldelig det er bare teit! Den er ment å være voldelig for å skildre jesu død på en realistisk måte og jeg tipper at det faktisk var ganske blodig... :mad:

Lenke til kommentar

Sensur er noe styggedom,og at jødene ser overtramp hos alle andre enn hos seg selv er vel desverre noe vi er blitt vant med.

Anti-semettisme klarer dagens jøder å skape helt fint på egenhånd...

Endret av HamiltonII
Lenke til kommentar
Sensur er noe styggedom,og at jødene ser overtramp hos alle andre enn hos seg selv er vel desverre noe vi er blitt vant med.

Anti-semettisme klarer dagens jøder å skape helt fint på egenhånd...

forskjell på riv ruskende sinnsyke isralitter og jøder.

Lenke til kommentar

:) Gikk rett i anti-semettist fellen der gitt ;)

Joda,du har rett i det,selvom det står Jødiske interesseorganisasjoner bak f.eks USA's massive støtte til Israel,men jeg vet det er en farlig linje å balansere på,litt vingling og man er ny-nazist...

Lenke til kommentar
det er snakk om at den fremstiller jødene på en dårlige måte, at det var de som fikk jesus drept, duh?

den skal jo ikke vises i frankrike da...

Jødene dømte en jøde til døden fordi han utfordret de jødiske ledernes autoritet.

Hvor ofte har ikke slikt skjedd i historien i alle folkegrupper?

Lenke til kommentar

Joda,du har rett i det,selvom det står Jødiske interesseorganisasjoner bak f.eks USA's massive støtte til Israel,men jeg vet det er en farlig linje å balansere på,litt vingling og man er ny-nazist...

Litt vingling gir deg kanskje stempelet nynazist, men det gjør deg ikke til en.

Lenke til kommentar
Israel oppfører seg forferdelig mot palestinerne, MEN det gjør også nabolandene, der får de ikke engang lov til å komme inn. Mens i Israel kan de jo "til og med stemme".

Men samtidig har de satt opp en mur mellom landene (mao. paa palestinske siden).

Lucky!

Lenke til kommentar

Litt vingling gir deg kanskje stempelet nynazist, men det gjør deg ikke til en.

Sant nok,men hvis noen hadde stemplet meg nynazist ville mine innlegg blitt stemplet også,så da måtte jeg bruke tid på å komme med argumenter som viser at jeg faktisk ikke er det :)

Lenke til kommentar
Latterlig. Filmen er ikke anti-jødisk. De lagde bare en film etter slik som det faktisk var. :shrug:

nesten ihvertfall. Var visst noen linvister som reagerte på at jesus snakket latin med disiplene sine og at uttalelsen var skikkelig rævva. Eller det var noe i den dur ihvertfall ;)

Lenke til kommentar
Latterlig. Filmen er ikke anti-jødisk. De lagde bare en film etter slik som det faktisk var. :shrug:

nesten ihvertfall. Var visst noen linvister som reagerte på at jesus snakket latin med disiplene sine og at uttalelsen var skikkelig rævva. Eller det var noe i den dur ihvertfall ;)

De må de få lov til! Husker jeg ble dødsskuffa over "norsken" som var i en X-Files episode.

Lenke til kommentar

Det kan hende den kan påvirke jødehat, men det i liten grad. Jødenne (Eller landet Israel) gjør jo ekstremt mye for å fremme jøde hat selv da. Det de gjør mot Palestina kan jo føre til at jødehatet kan bygge seg opp igjen i verden... og det er jo dummt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...