Sjefern Skrevet 3. mars 2004 Del Skrevet 3. mars 2004 Bare en liten info.... Du blir bannet fra de fleste dc-hubber hvis de finner ut at du bruker net-limiter. Det finner adminene ut ved å kjøre en scan nå og da. Ville vært sikker på at de hubene du er på lar net-limiter være i gang før du fortsetter. Spør en hub-admin. Lenke til kommentar
krutselno Skrevet 3. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2004 vel jeg tar sjangsen...mister jo så utrolig mye bw hvis jeg ikke begrenser opp hastigheten, begrenser den jo bare med to kb da.. Lenke til kommentar
Noldus Skrevet 3. mars 2004 Del Skrevet 3. mars 2004 det er vel eneste fordelen med chello, de har full duplex. men til gjengjeld er aldri linja oppe i mer enn 1 time om gangen... Lenke til kommentar
rockalot2 Skrevet 3. mars 2004 Del Skrevet 3. mars 2004 Ingen som har hørt om "traffic shaping" her ? Øker man prioriteten til ACT pakkene slipper man hele problemet. Hørtes interessant ut... fortell mer er du snill Lenke til kommentar
tvangsgreie Skrevet 3. mars 2004 Del Skrevet 3. mars 2004 Ingen som har hørt om "traffic shaping" her ? Øker man prioriteten til ACT pakkene slipper man hele problemet. ACK, mener du, og det stemmer desverre ofte ikke, siden bredbåndsmodemene har en egen sendebuffer. Det enkleste og beste er å begrense opplastingshastigheten til litt under maks. Lenke til kommentar
alDoz Skrevet 9. mars 2004 Del Skrevet 9. mars 2004 Bare en liten info.... Du blir bannet fra de fleste dc-hubber hvis de finner ut at du bruker net-limiter. Det finner adminene ut ved å kjøre en scan nå og da. Ville vært sikker på at de hubene du er på lar net-limiter være i gang før du fortsetter. Spør en hub-admin. Ble banna fra en server av 5 mulige.. Det var ikke så ille siden det er mye raskere og laste ned nå.. Dessuten var ikke denne serveren så stor, og jeg finner det jeg skal ha på de 4 andre... Lenke til kommentar
Peder82 Skrevet 9. mars 2004 Del Skrevet 9. mars 2004 Bare en liten info.... Du blir bannet fra de fleste dc-hubber hvis de finner ut at du bruker net-limiter. Det finner adminene ut ved å kjøre en scan nå og da. Ville vært sikker på at de hubene du er på lar net-limiter være i gang før du fortsetter. Spør en hub-admin. Ble banna fra en server av 5 mulige.. Det var ikke så ille siden det er mye raskere og laste ned nå.. Dessuten var ikke denne serveren så stor, og jeg finner det jeg skal ha på de 4 andre... bare vent,om en stund er du banna fra flere Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 9. mars 2004 Del Skrevet 9. mars 2004 (endret) Hmmm... er det altså mulig å scanne en maskin og finne ut om den kjører netlimiter? Det høres mystifistisk ut, ved mindre de rett og slett måler om du ikke er i stand til å levere noe i nærheten av den upstreamen du "lover" at du kan. Ellers, hvis det er mulig, så er jeg litt nysgjerrig hvordan det er mulig. Om du kan scanne etter netlimiter, så kan du vel scanne etter alle mulige andre programmer, og da hadde det vært en helt uutholdelig sikkerhetsrisiko selvfølgelig. EDIT: Ellers er micromus helt rett. Problemet er at du må bruke upload for å downloade, og om upstreamen er helt oppbrukt av noe annet, så vil det effektivt kutte downstream hastigheten. Skulle ønske jeg kunne sette upload bruk til maks 90% non-ACK direkte i routeren min eller noe slikt... -Stigma Endret 9. mars 2004 av Stigma Lenke til kommentar
alDoz Skrevet 9. mars 2004 Del Skrevet 9. mars 2004 Bare en liten info.... Du blir bannet fra de fleste dc-hubber hvis de finner ut at du bruker net-limiter. Det finner adminene ut ved å kjøre en scan nå og da. Ville vært sikker på at de hubene du er på lar net-limiter være i gang før du fortsetter. Spør en hub-admin. Ble banna fra en server av 5 mulige.. Det var ikke så ille siden det er mye raskere og laste ned nå.. Dessuten var ikke denne serveren så stor, og jeg finner det jeg skal ha på de 4 andre... bare vent,om en stund er du banna fra flere Tviler sterkt på det.. Har vært pålogget på de serverene i flere dager nå.. Så det er vel veldig usannsynlig at etter mange mange timer skulle de plutselig begynne og scanne pc'n min for netlimiter.. Tviler Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå