krutselno Skrevet 1. mars 2004 Del Skrevet 1. mars 2004 Når jeg laster ned en fil og begynner å sende en fil samtidig blir nedhastigheten drastisk forandret... Utrolig plagsomt Nettverkskortet mitt står instillt på Full Duplex..det er riktig i forhold til hva jeg har skjønt. Har packet size noenting å si? Er det noen måte man kan begrense opp hastigheten mens man laster ned noe? Slik at nedhastigheten min blir så utrolig dårlig.. Lenke til kommentar
Wabby Skrevet 1. mars 2004 Del Skrevet 1. mars 2004 Hvis du tyner utlinja så blir det høyere responstid for å svare på alle forespørslene, dermed vil inn hastigheten din bli trekkt ned. That's life. Lenke til kommentar
krutselno Skrevet 1. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2004 hmmm..glemte kanskje å si det ja...men ja, jeg har ADSL ja. Linjen min er 1024/256. Lenke til kommentar
Corpse Skrevet 1. mars 2004 Del Skrevet 1. mars 2004 (endret) ADSL er ikke duplex, derfor dårligere nedhastighet når du laster mye opp. For å bøte på dette kan du bruke Netlimiter Eksempel: Når en bruker feks DC++ å laste opp samtidig som en laster ned, synker som sakt nedhastighet pga DC++ tar all uppload båndbredde du har tilgjengelig. Da klarer den ikke å få svar på pakkens som blir sendt ned å da tar det tid. Ved å bruk netlimiter til å begrense DC++ opphastigheten med noen få kb feks 20kb i stede for 25kb. Da vil du beholde nedhastighet, samt klare 20kb på opp samtidig. Ikke la deg friste til å misbruke netlimiter til å begrense opphastighet til minimum i dele programmer, det er ingen kjent med. Bruk det som et vertøy i vår simplex verden Endret 1. mars 2004 av Corpse Lenke til kommentar
krutselno Skrevet 2. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2004 Takk for svaret, skal prøve netlimiter mot dc++ nå Lenke til kommentar
Citizenx Skrevet 2. mars 2004 Del Skrevet 2. mars 2004 ADSL er ikke duplex, derfor dårligere nedhastighet når du laster mye opp. ADSL er ikke duplex?! ADSL er full duplex det, er ikke noe som heter "ikke duplex" på bredbånd. Lenke til kommentar
dan1el Skrevet 2. mars 2004 Del Skrevet 2. mars 2004 Duplex eller ikke. Opphastighet påvirker nedhastighet på ADSL-linjer. Lenke til kommentar
Raven Skrevet 2. mars 2004 Del Skrevet 2. mars 2004 ADSL er ikke duplex, derfor dårligere nedhastighet når du laster mye opp. ADSL er ikke duplex?! ADSL er full duplex det, er ikke noe som heter "ikke duplex" på bredbånd. Adsl er bare half -duplex.... Lenke til kommentar
_Furien_ Skrevet 2. mars 2004 Del Skrevet 2. mars 2004 ja, adsl er vel halv-duplex ja. Sånn ca omregnet vil vel forholdet mellom opp og nedlastningshastighet være konstant? Altså: 1024/256 = 4 Når du da har 128 kbit opplastning, har du også 128 kbit "igjen" Da får du i nedlastningshastighet: 128 * 4 = 512 Er ikke sikker på om denne teorien er riktig, men den virker for meg ganske nøyaktig... Lenke til kommentar
Wabby Skrevet 2. mars 2004 Del Skrevet 2. mars 2004 Hvis du tyner utlinja så blir det høyere responstid for å svare på alle forespørslene, dermed vil inn hastigheten din bli trekkt ned. That's life. Jeg bare quoter meg selv så for dere sloss videre... Lenke til kommentar
Micromus Skrevet 2. mars 2004 Del Skrevet 2. mars 2004 Greit at dere krangler, men jeg tror ( er ikke 100% sikker ) ikke det i bunn og grunn handler om duplex, men om måten TCP/IP fungerer. Noen av dere vet kansje at i TCP/IP verdenen er det noe som heter Acknowledgements, dvs, når Klient mottar pakke nr 1 så sender den tilbake en pakke der den sier at "Jeg har mottatt pakke nr 1 fra deg, vennligst fortsett sendingen". Det som skjer ved høy upstream er at det blir plass til ferre ACK-pakker som igjen resulterer i at hosten i andre enden ikke sender mere en den gjør. Løsningen er da å redusere upstream'en ( holder med et par kb/s. )Det er nok mulig å lage en matematisk formel for dette, men det er så mye tall og dill jeg ikke husker i farten og mange variabler som er systemavhengige at det får noen andre ta seg av. Lenke til kommentar
Teal_man Skrevet 2. mars 2004 Del Skrevet 2. mars 2004 Prøv denne Du Super Controller.... Har brukt den i snart halvt år og jeg er fornøyd, etter at jeg startet å bruke den! Lenke til kommentar
krutselno Skrevet 2. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2004 takk for tipset teal_man men jeg holder meg til Netlimiter nå. Har nettopp prøvd den ut. Enkel å bruke og fungere perfekt Lenke til kommentar
alDoz Skrevet 2. mars 2004 Del Skrevet 2. mars 2004 Cool Endelig noe som funker bra.. Har lett etter no sånt en stund.. Netlimiter er å anbefale!! Lenke til kommentar
tvangsgreie Skrevet 2. mars 2004 Del Skrevet 2. mars 2004 Adsl er bare half -duplex.... Det er bare for å starte enda en kilometer lang diskusjon du skriver det, ikke sant? Det kan da umulig være noen som fortsatt tror det? Lenke til kommentar
krutselno Skrevet 3. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2004 Fant denne på nett: "En mobiltelefon eller et videokonferanse-anlegg har full duplex, mens en walkie-talkie har halv duplex, for eksempel." Ganske grei forklaring på hva forskjellen er Lenke til kommentar
Wabby Skrevet 3. mars 2004 Del Skrevet 3. mars 2004 Fant denne på nett: "En mobiltelefon eller et videokonferanse-anlegg har full duplex, mens en walkie-talkie har halv duplex, for eksempel." Ganske grei forklaring på hva forskjellen er Kort og gærent... Simplex - enveis... Lærer sitter å jabber og dere er noen sauer som må holde kjeft og ta imot. Half - duplex - respekt, en snakker avgangen Full - duplex - typisk Syklubb, alle kan snakke samtidig og likavel får alle med seg alt. Lenke til kommentar
Amstel Skrevet 3. mars 2004 Del Skrevet 3. mars 2004 Ingen som har hørt om "traffic shaping" her ? Øker man prioriteten til ACT pakkene slipper man hele problemet. Lenke til kommentar
gastingen Skrevet 3. mars 2004 Del Skrevet 3. mars 2004 I oDC er det eit val ein kan gjera for å betre på dette, "use small send buffer". Reknar med at andre klientar har det valet ogso. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå