Unreal Skrevet 1. mars 2004 Del Skrevet 1. mars 2004 Jeg har ett ASUS K8V Deluxe hovedkort, og som mange andre K8T800 hovedkort, så er det ikke AGP/PCI låsing på det. Et stort minus for overklokkere. Men det jeg lurer på er, ligger denne låsefunksjonen i hardwaren (altså i selve elektronikken på hovedkortet) eller i softwaren (i BIOS'en, slik at det vil kome en oppdatering på BIOS som støtter låsing)? Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 1. mars 2004 Del Skrevet 1. mars 2004 Athlon64 er vel ikke noe særlig å overklokke, er det blitt sagt så mange ganger her på forumet. Lenke til kommentar
Unreal Skrevet 1. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2004 Nå spurte jeg vel ikke om Athlon64 var bra til overklokking eller ikke. FSBen kan jeg skru opp, og det går ann å overklokke, så alt jeg vil ha svar på er spørsmålet i den første posten min. Lenke til kommentar
Manx Skrevet 1. mars 2004 Del Skrevet 1. mars 2004 Hvis det skal ligge noe sted, så ligger det vel i biosen ville jeg tro Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 1. mars 2004 Del Skrevet 1. mars 2004 Tror ikke det da det er annonsert at det skal komme nye via baserte kort med agp/pci lås, hadde det vært mulig å fikse dette i bios hadde det vel holdt med ny bios til de eksisterende kort. Lenke til kommentar
Turgon Skrevet 1. mars 2004 Del Skrevet 1. mars 2004 Aopen har fått til en slags AGP/PCI lås på sitt VIA A64 hovedkort, så det er i hvertfall mulig, men om det kan akriveres med en bios oppdatering gjenstår og se. Vi får håpe det beste. Lenke til kommentar
AMDguru1 Skrevet 1. mars 2004 Del Skrevet 1. mars 2004 Så man kan konkludere at det ligger i softwaren. Lenke til kommentar
Turgon Skrevet 1. mars 2004 Del Skrevet 1. mars 2004 Det eneste er at hvis det virkelig var så enkelt så undres dt meg hvorfor det ikke er gjort av andre enn Aopen. Tipper overklokkings giganten Abit i hverfall ville vært raskt ute med noe sånt. Lenke til kommentar
ØysteinI Skrevet 1. mars 2004 Del Skrevet 1. mars 2004 Regner med at det ligger i hardware. Siden man ikke kan få til noen kontinuerlig overgang mellom de ulike frekvensene, må man rett og slett operere med to klokkegeneratorer. En som mater FSB med den frekvensen som du selv velger, og en annen som mater PCI/AGP. Man kan selvfølgelig sette begge til å ha et bestemt forhold mellom seg (dvs ikke låsing) eller at den ene SKAL stå på f.eks 66Mhz, helt uavhengig av hva den andre måtte være. Dette må naturligvis ligge i hardware. Lenke til kommentar
snorreh Skrevet 2. mars 2004 Del Skrevet 2. mars 2004 (endret) Tror ikke det da det er annonsert at det skal komme nye via baserte kort med agp/pci lås VIAs kommende K8T800 Pro-brikkesett for sokkel 754 og sokkel 939 vil ha PCI/AGP-lås da: http://www.theinquirer.net/?article=14344 "...VIA's K8T800 PRO will be enable you to fix AGP and PCI values. This means that your PCI and AGP devices won't be over-overclocked." Det samme vil også Nvidias kommende Nforce3 250-brikkesett for sokkel 754, sokkel 939 og sokkel 940 ha: http://www.theinquirer.net/?article=14396 "This chip will be able to have its AGP and PCI fixed that will help in overclocking and it will bring Gbit LAN and serial ATA." Endret 2. mars 2004 av snorreh Lenke til kommentar
Mekkeren Skrevet 2. mars 2004 Del Skrevet 2. mars 2004 Tror ikke det da det er annonsert at det skal komme nye via baserte kort med agp/pci lås VIAs kommende K8T800 Pro-brikkesett for sokkel 754 og sokkel 939 vil ha PCI/AGP-lås da: http://www.theinquirer.net/?article=14344 "...VIA's K8T800 PRO will be enable you to fix AGP and PCI values. This means that your PCI and AGP devices won't be over-overclocked." Det samme vil også Nvidias kommende Nforce3 250-brikkesett for sokkel 754, sokkel 939 og sokkel 940 ha: http://www.theinquirer.net/?article=14396 "This chip will be able to have its AGP and PCI fixed that will help in overclocking and it will bring Gbit LAN and serial ATA." Kjempe Bra! takker for Nyheten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå