Gå til innhold

Lage hull til radiator


Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Endelig fått vannavkjølinga mi da.. etter 3 ukers venting.. Jaja, jeg har da endelig fått den :)

 

Det jeg lurte på var hvordan jeg skulle feste radiatoren i toppen..

Altså, jeg har da skjønt at den må skrus fast ;) Menne, jeg trenger viftegriller eller noe.. Jeg har dette settet, og da følger denne radiatoren med. Hvordan burde jeg skjære hullet for å få det til å bli penest mulig?

Viftegriller?

 

Og så lurte jeg litt på denne grillen (litt "juks" da) for da vil alt se fint ut... Skal vel uannsett bestille noe fra microplex, så frakta er nok ikke noe å bry seg om...

Vil dette fungere?

 

Bare å komme med tips, eventuelt bilder av denne radiatoren i bruk!

 

Takk for svar ;)

 

Edit:

Skriveleif...

Endret av LaStrada
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, har lest der.. Men det er jo med en annen radiator, så vil det funke?

Hvis noen hadde hatt noen resultater med denne radiatoren jeg har, så kunne jeg fått noen ideer.. Selv synes jeg det også hadde vært mye finere med en eller annen viftegrill..

 

"Selvgjort er velgjort" :yes:

Lenke til kommentar

Det glemte jeg å skrive... Jeg har et Chieftec Matrix fulltower.. Så plass er det nok av... :)

 

Menne, hvis jeg skjærer et sånt hull slik som i artikkelen, vil det ikke da bli stygt med runde viftegriller?

Eller kanskje ikke... Kom gjerne med ideer til viftegriller..

 

Hmm... Dette ble kanskje en litt "casemod-topic"....

Lenke til kommentar

Målte litt her i stad, ser ut som om alt er i boks ;)

Tror jeg skal skjære i morra med min fine biltema dremmel :love: Og skal se om jeg får lagt ut bilder.

Eneste jeg mangler nå er griller, så jeg tenkte på denne:

 

FG120.JPG

(klikk for info hos microplex)

 

Burde jeg gå for denne?

Selv synes jeg det.... :yes:

 

Og en ting til, jeg må få kjøpt meg destildert vann (eller hva det nå het) , men bør jeg ha acfluid (eller lignende produkter) til vannavkjølingen?

 

Takker for svar!! ;)

Lenke til kommentar

jeg bruker ac grillen sammen med BIX2, skruehullene på grillen passer ikke med hullene i radiatoren. jeg har ikke noe kamera men kan bruker mobilen sitt for å vise deg hva jeg har gjort. det er en ganske enkel og grei løsing

 

radiator2.jpg

radiator.jpg

- vet ikke hva de festene heter men det er det kanskje noen andre her på forumet som vet, men uansett så festet jeg disse i de hullene som grillen festes i etter man har skåret ut hullet. fungerer veldig bra. kabinettet jeg nå har er et lianli pc65b. veldig fornøyd med resultatet.

Lenke til kommentar

hmm har tenkt til å gjøre noe av det samme men... jeg har liksom for lite kabinett har jeg funnet ut :(

 

vil det funke hvis jeg kjøper 2 små radiatorer istedet for en stor?

 

og ville det funke og f.eks ta den ene radiatoren og feste foran nederst... og f.eks feste en annen radiator bak der hvor vifta står bak på kassa?

 

vil det bli dårlig flow/kjøling/whatever da? :dontgetit:

 

Så på en kar som hadde brukt 2 småradiatorer men han hadde parallell koblet de sammen... det får ikke jeg mulighet til å gjøre iom at jeg har for lite kabbiss... har sjekka ganske grundig inni kassa nå og det går bare ikke! :(

 

det vil jo fungere med 1 raddis til å bare kjøle cpu, men snart skal jeg jo kjøle chipsett og gpu også...så...

 

har studert toppen og bunnen av kassa uten hell :cry:

 

og nei, jeg har ikke råd til å kjøpe nytt kabinett! :w00t:

Lenke til kommentar
Heisann!

 

Endelig fått vannavkjølinga mi da.. etter 3 ukers venting.. Jaja, jeg har da endelig fått den :)

 

Det jeg lurte på var hvordan jeg skulle feste radiatoren i toppen..

Altså, jeg har da skjønt at den må skrus fast ;) Menne, jeg trenger viftegriller eller noe.. Jeg har dette settet, og da følger denne radiatoren med. Hvordan burde jeg skjære hullet for å få det til å bli penest mulig?

Viftegriller?

 

Og så lurte jeg litt på denne grillen (litt "juks" da) for da vil alt se fint ut... Skal vel uannsett bestille noe fra microplex, så frakta er nok ikke noe å bry seg om...

Vil dette fungere?

 

Bare å komme med tips, eventuelt bilder av denne radiatoren i bruk!

 

Takk for svar ;)

 

Edit:

Skriveleif...

hvilke dimensjoner er det på den radiatoren din? på netconnection står det så mye rart :cry: f. eks.: 240 mm x 32 mm å 150.4 x 128.6 x 43mm ... det siste kan ihvertfall ikke være rett, det skal jo være plass til to vifter i lengden :yes:

Lenke til kommentar
åssen kabinett har du da?

 

jeg har et thermaltake lanfire...her

 

ikke så god plass nei :/

hmm... du kan vel få plass til en 120mm raddis nede i bunnen. med litt fantasi kanskje du finner plass til en til? jeg har ikke det kabinettet så det er litt vanskelig å si. men ingenting er umulig :thumbup:

Lenke til kommentar
hmm... du kan vel få plass til en 120mm raddis nede i bunnen. med litt fantasi kanskje du finner plass til en til? jeg har ikke det kabinettet så det er litt vanskelig å si. men ingenting er umulig 

 

ja... jeg får vel hvertfall plass til en... men har tenkt litt på høyden på raddisen+vifter når det ligger 2 raddiser i bunnen... tror kanskje det blir litt høyt... eller noe sånnt :thumbs: er seff surt og :thumbdown:

 

eller kanskje ikke?? jeg veit ikke helt ass... har ikke hatt noe vann kjøling før og vet ikke hvor store delene blir/er...

 

men tror du at det er mulig å bruke 2 radiatorer på 80mm på 2 forskjellige steder i kassa? sånn at de ikke er parallell kobla...

 

vil det ha mye å si på ytelsen? tror du/dere?

Lenke til kommentar
hmm... du kan vel få plass til en 120mm raddis nede i bunnen. med litt fantasi kanskje du finner plass til en til? jeg har ikke det kabinettet så det er litt vanskelig å si. men ingenting er umulig 

 

ja... jeg får vel hvertfall plass til en... men har tenkt litt på høyden på raddisen+vifter når det ligger 2 raddiser i bunnen... tror kanskje det blir litt høyt... eller noe sånnt :thumbs: er seff surt og :thumbdown:

 

eller kanskje ikke?? jeg veit ikke helt ass... har ikke hatt noe vann kjøling før og vet ikke hvor store delene blir/er...

 

men tror du at det er mulig å bruke 2 radiatorer på 80mm på 2 forskjellige steder i kassa? sånn at de ikke er parallell kobla...

 

vil det ha mye å si på ytelsen? tror du/dere?

hehe... jeg har bare hatt vannkjøling siden torsdag forrige uke. delene er mye mindre enn du tror. var værtfall sånn for meg. fikk sjokk når jeg så hvor knøtt liten RBX blokka var. radiatoren viste jeg jo var større enn 240x120 hvertfall. men kjøp først 1 radiator også ser du om det er plass til 1 til et annetsted. eneste måten jeg kommer på å gjøre det på. hvis ikke du kjenner en som har en radiator da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...