teez Skrevet 20. mars 2002 Del Skrevet 20. mars 2002 Hei jeg bygde meg en pc for et par uker siden. Jeg har et par problemer med ytelsen:/ XP1800+ MSI K7T266 Pro2-RU 512 mb ddram Win xp Jeg får elendig fps i spill, det er det som plager meg. I cs feks får jeg kun 60+-(jeg har stilt in max fps og alt det der) Jeg mistenker at det er pga skjermkortet, Diamond viper tnt 2 pro ultra(jeg hadde kjøpt g4mx men funker ikke pga hoverkort) Jeg har skrudd av vsynk AGP greiene i bios er på 4x Noen generelle råd i hvordan jeg øker ytelsen? Lenke til kommentar
teez Skrevet 20. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2002 foresten jeg har alle den nyeste windows updates, bios updates, skjermkort drivere og dx8.1 Lenke til kommentar
Papirpose Skrevet 20. mars 2002 Del Skrevet 20. mars 2002 Det er helt garantert på grunn av skjermkortet. TNT2 er og blir for gammelt. Lenke til kommentar
aschj Skrevet 20. mars 2002 Del Skrevet 20. mars 2002 Lol! Hva hadde du forventa med det skjermkortet? Noen tror man kan kjøpe en superCPU og få max fps på max oppløsning i alle spill selv om de har et sugent skjermkort. Skal vi avkrefte det en gang for alle? Lenke til kommentar
teez Skrevet 20. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2002 som jeg as så kjøpte jeg geforce 4mx, men kunne ikke bruke det pga no crap med hoverkortet... dette skjermkortet er fra en gammel dell pc://// Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 20. mars 2002 Del Skrevet 20. mars 2002 Kjøp nytt skjermkort. Det er ikke noe annet å gjøre med den saken. Sorry! (gå tilbake til butikken med gf4 kortet og be om pengene tilbake, eller bytte i ett annet skjermkort. Det funker ivertfall hos Komplett i Oslo) Lenke til kommentar
ScorpioN Skrevet 20. mars 2002 Del Skrevet 20. mars 2002 Lagt inn Via 4-1 ? hvis det er via chipset du har../me har ikke peil Etter jeg hadde lagt inn via 4-1 hadde jeg konstant 100fps og ikke 60 osv som du har. Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 20. mars 2002 Del Skrevet 20. mars 2002 Synes å ha lest på noen andre poster her at CS er låst til 60 fps..og at du må enable høyere om du vil ha det....samme hvor bra skjermkorte er. AKIRA Lenke til kommentar
intel_guru Skrevet 20. mars 2002 Del Skrevet 20. mars 2002 CS har 72 fps max som default. Det du må gjøre (om du kjører D3D, er å gå på start -> Kjør -> "dxdiag" -> ark fanen "mere hjelp/more help" -> trykk på "override" å så stiller du refresh rate til 85. Om jeg hadde vært deg, så hadde jeg valgt å kjøre OpenGL, som er best når det kommer til kvalitet/ytelse. Lenke til kommentar
Dollar Skrevet 20. mars 2002 Del Skrevet 20. mars 2002 GF4MX serien har ikke DX8.1 støtte, går for ATI eller GF3. Hovedkortet ditt (MSI?) støtter ikke GF4MX samme hvor mye du styrer med 4in1. Lenke til kommentar
eUnaas Skrevet 20. mars 2002 Del Skrevet 20. mars 2002 ...vent litt! da kommer GF4 ti4200 !!! Lenke til kommentar
mFaFa Skrevet 21. mars 2002 Del Skrevet 21. mars 2002 Quote: On 2002-03-20 21:45, teez skrev:Jeg mistenker at det er pga skjermkortet, Diamond viper tnt 2 pro ultra(jeg hadde kjøpt g4mx men funker ikke pga hoverkort) Yess. Bytt det skrapings skjermkortet. Det er råttent! Du kan jo alltids prøve å overklokke skjermkortet litt for morro skyld. Kanskje det øker ytelsen litt.. last ned RivaTuner eller NVMax. Søk på google.com. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå