Gå til innhold

Hvilket "desktop environment" bruker du?


Hvilket "desktop environment" bruker du?  

57 stemmer

  1. 1. Hvilket "desktop environment" bruker du?

    • KDE
      23
    • GNOME
      13
    • Fluxbox
      13
    • Ingen (tekstmodus)
      6
    • Andre forslag?
      2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

KDE på hovedmaskinen, Gnome på min gamle laptop. Liker egentlig KDE best... vet ikke om jeg kan si helt hvorfor, bare føler at det passer meg bra!

 

Har installert Fluxbox på den bærbare, men har ikke fått til en dritt med det enda... ikke er noen av applikasjonene i menyen, og ikke skjønner jeg hvordan jeg får opp konsoll eller noe :(

Lenke til kommentar
KDE på hovedmaskinen, Gnome på min gamle laptop. Liker egentlig KDE best... vet ikke om jeg kan si helt hvorfor, bare føler at det passer meg bra!

 

Har installert Fluxbox på den bærbare, men har ikke fått til en dritt med det enda... ikke er noen av applikasjonene i menyen, og ikke skjønner jeg hvordan jeg får opp konsoll eller noe :(

Du skal få opp terminalene du har lagt inn ved å høyreklikke på dekstopen, da får du opp fluxbox menyen. Det er ikke noe problem å legge til/fjerne/endre på fluxbox menyen, det gjør du ved å redigere menu filen som ligger under /home/brukernavn/.fluxbox ;)

Lenke til kommentar

Vingler fram og tilbake som en gammel tante i trafikken :)

 

- På god-pc'en veksler jeg mellom KDE og GNOME. Jeg bytter ofte når det kommer en ny versjon av en av dem. Får aldri bestemt meg for hva som er best totalt sett, selv om filemanager'n i KDE helt klart er råest.

 

- På dårlige maskiner bruker jeg XFCE eller Black-/Fluxbox

 

 

EDIT: Må bare presisere at jeg ikke mener at de to sistnevnte ikke egner seg på bra maskiner. Man må gjerne bruke FVWM på en AMD64 om har lyst. Det er bare det at jeg liker å kjøre litt forskjellige WM'er, og da bruker jeg selvsagt de tyngste på den beste maskinen.

Endret av Langbein
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...