Lurifaksen Skrevet 3. mars 2004 Del Skrevet 3. mars 2004 Hadde qtec før... men hvis den går tom for batteri så mister du all data, og den må synces på nytt, noe som er meget irriterende. Det er selvsagt tøv. Den har høyst sannsynlig et bakcup batteri. Men lar du den være tom for batteri i flere uker/måneder blir nok all data slettet. Uansett, funksjonsmessig er jo Qtec 2020 helt suveren i forhold til P900. Det kan ikke en gang diskuteres. Fordelen med P900 er jo at den er mindre. Når det gjelder touchscreen, så er det utrolig irriterende, og tungvindt. Men så vidt jeg har forstått så må du bruke touchscreenen på P900 også for å få startet programmer og slikt, så dermed er de like gode på det feltet. Er det mulig å få skrevet en melding på P900 uten å røre skjermen? Lenke til kommentar
voluz Skrevet 3. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2004 (endret) Hei! Begynner så smått å vippe mot SE P900 - men det er mest på grunn av størrelsen og tastaturet. SE P900 er jo i en størrelse som gjør at du i hvertfall kan få den i lomma (uten å merke FOR mye til den), mens Qtek 2020 rett og slett blir for stor (spesielt bred) til at det blir behagelig (eller mulig...). Dessuten er det praktisk (og ulovlig) å sitte i bilen og skrive en SMS med ei hånd, bla gjennom kontakter, lese kalender osv., osv. uten å stoppe bilen først - så der ruler SE P900. Qtek-"surfing" med ingen hender på rattet tror jeg blir i farligste laget. Noen irriterende momenter er det likevel med SE P900. Det er profil-greiene. Jeg har en Samsung E700 nå, og hater at jeg bare kan velge mellom Stille eller Vanlig. (Med mindre jeg da går inn i innstillngene.) Og kjipt å få enda en telefon som har samma feilen. Noen som har tro på at det vil komme en software/firmware-oppdatering som vil endret dette? Videre er det irriterende med en PDA at man ikke har et program hvor man kan skrive med håndskrift og la skriften bli gjenkjent (gjort om til maskintekst) - for så å legge det inn på PC'n som tekstfil (txt eller rtf e.l.) når man syncher. Finnes det noen notat-programmer med tekstgjenkjenning til P900? Kan isåfall noen gi meg en link med info om dette eller til programmet? (Og pennen er visst ikke så bra, men det er tli å leve med....) Hva e-mail-programmet til SE P900 angår, hvordan er det? Hørt at det ikke er verdens beste. Blant annet viser det ikke HTML-email'er? Eller bilder i email'er? Er dette en fast applikasjon i SE P900 eller kan den skiftes ut akkurat som f.eks. browseren? Hva er default (standard) browser i SE P900 - er det Opera? Også kommer jeg til å savne Office-pakken da, men det er kanskje til å leve med. Blir vel neppe skrevet lange utredninger på en PDA uansett. Får heller ta med laptopen da. Andre ting jeg bør vite om de to telefonene? Prøver å få information overload her. P.S. Hva datatap ved batteriutladning angår (Qtek 2020) så er dette såvidt jeg vet ikke lenger tilfelle med 2020-versjonen. Her er det et eller annet backupsystem (enten i software eller i form av batteri) som tar vare på all data. I alle testene jeg har lest har testerne opplevd både batteriutladning, systemkræsj - men alle påpeker at de aldri opplevde datatap. P.S.2. Enig med deg TopDog - er sånn jeg har sett på det selv også. Og streeeeengt tatt er det kanskje en profftelefon jeg behøver, selv om trangen for PDA er stor... P.S.3. GeeZuZz: Jada, du kan skrive alt av tekst med tastaturet på SE P900. Den har tilogmed T9-ordliste, så det går utmerket. Det ser jeg på som en stor fordel fremfor Qtek'en. Og man kan også starte de 5-6 viktigste applikasjonene ved hjelp av tastaturet. (Man kan også velge hvilke man vil ha som tastevalg såvidt jeg vet.) Endret 3. mars 2004 av voluz Lenke til kommentar
Artistic.Hipster Skrevet 3. mars 2004 Del Skrevet 3. mars 2004 Er det mulig å få skrevet en melding på P900 uten å røre skjermen? Det er faktisk en del ting du kan gjøre uten å røre skjermen: Skrive meldinger Ringe Bruke SMan Bruke Kamera, og videokamera Spille av musikk Skrive notater Ta opp lyd Sjekke statusen på car-100 (tror ikke du kan styre den) Og en del av de andre "standard" telefon funksjonene Lenke til kommentar
smilys Skrevet 3. mars 2004 Del Skrevet 3. mars 2004 Jeg har Qtek 2020 og er super fornøyd. Har hatt p900 også og liker 2020 bedre. Systemet er raskt i motsetning til Symbian som er veldig tregt i forhold. Kamera er mye bedre. Synkronisering er overlegent på 2020. Du får 512 mb minnekort for samme prisen som for 128mb til p900. Lenke til kommentar
voluz Skrevet 3. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2004 Prisen på minnekort er et godt argument, også mulighetene med SDIO. Og antar at synkroniseringen funker enda fetere mellom to Windows OS'er ja - skulle bare mangle. Men er den ikke irriterende stor da? Den glir ikke akkurat lett ned i bukselomma? (Ikke at SE P900 gjør det heller, men det skal da funke å ha den der...) Er SE P900's Symbian tregt da? Hørt at det skal være riktig så raskt jeg, men. Qtek 2020 har jo one hell of a prosessor også da, så ikke rart den er rask, men så krever Windows OS'et mye mer også da... Hvordan skriver du meldinger med Qtek'n da? Med et virtuelt tastatur (vet det er en mulighet) eller med håndskriftgjenkjenning? Flere synspunkt? (Venter på å bli banna fra forumet snart, hehe... ) Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 3. mars 2004 Del Skrevet 3. mars 2004 (endret) GeeZuZz: Jada, du kan skrive alt av tekst med tastaturet på SE P900. Den har tilogmed T9-ordliste, så det går utmerket. Det ser jeg på som en stor fordel fremfor Qtek'en. Og man kan også starte de 5-6 viktigste applikasjonene ved hjelp av tastaturet. (Man kan også velge hvilke man vil ha som tastevalg såvidt jeg vet.) Jeg tenkte mer på om det var mulig å navigere i menyen uten å bruke skjermen? Velge ikon, og "trykke på det". Om P900 har navigasjonstaster med andre ord. Når det gjelder tekstinput på PocketPC, så har du tre metoder: 1. Sånt lite virtuelt tastatur med små bokstaver du trykker på. 2. Skriftgjenkjenning (ubrukelig for hvis det ikke skrives engelsk). 3. Palm sitt "skriftgjenkjenningssystem" - Grafitti. Nr.1: Går kanskje raskest hvis du sitter helt i ro. pga de enormt små bokstavene må du være veldig nøyaktig. Selv å sitte i en bil kan skape nok bevegelse på hånden din til at du bommer. Nr.2: Som sagt, funker veldig bra hvis du skriver engelsk, men siden den bruker ordbok som en del av gjenkjenningen, klarer den ikke norsk bra nok til at det går an å bruke. Utrolig dårlig at det kun finnes norsk ordbok! Nr.3: Denne synes jeg er det både letteste og raskeste, men tar bittelitt tid før du får det til raskt. Kan vel egentlig sammenlignes med å skrive med store bokstaver. Du må altså skrive bokstav for bokstav, og ikke hele ord om gangen. Husk at på pocket PC er det tonnevis med programvare, i motsetning til P900. Grunnen til det er at utviklerene som skriver programmer til P900 skriver i utgangspunktet til 1 telefon (p900), mens de som skriver til PocketPC skriver til alle PDA'er med windows. Litt mer attraktivt og lønnsomt å skrive programmer til PocketPC altså. Endret 3. mars 2004 av GeeZuZz Lenke til kommentar
Jørnan Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 Ville valgt P900. Den har nesten alt Qtek 2020 har, men ikke word excel, power point og de der. Men det skal gå an å få det som ekstraprogrammer. Sjekk her. Du kan også få P900 billigere brukt en 2020. Du kan sjekke prisene på brukte her eller her Lenke til kommentar
Stor Oddnoga Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 Og visten med å bumpe denne eldgamle tråden er? Lenke til kommentar
Algron Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 Ville valgt P900. Den har nesten alt Qtek 2020 har, men ikke word excel, power point og de der. Men det skal gå an å få det som ekstraprogrammer. Sjekk her. Du kan også få P900 billigere brukt en 2020. Du kan sjekke prisene på brukte her eller her Vet du hvor gammel tråden er? Lenke til kommentar
knutwiggo Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 Hva med ipaq HP iPAQ h6340 eller HP iPAQ h6365(med kamera)? Denne er jo konge har også wifi Se: idedata.no Lenke til kommentar
Jørnan Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 GeeZuZz: Jada, du kan skrive alt av tekst med tastaturet på SE P900. Den har tilogmed T9-ordliste, så det går utmerket. Det ser jeg på som en stor fordel fremfor Qtek'en. Og man kan også starte de 5-6 viktigste applikasjonene ved hjelp av tastaturet. (Man kan også velge hvilke man vil ha som tastevalg såvidt jeg vet.) Jeg tenkte mer på om det var mulig å navigere i menyen uten å bruke skjermen? Velge ikon, og "trykke på det". Om P900 har navigasjonstaster med andre ord. Når det gjelder tekstinput på PocketPC, så har du tre metoder: 1. Sånt lite virtuelt tastatur med små bokstaver du trykker på. 2. Skriftgjenkjenning (ubrukelig for hvis det ikke skrives engelsk). 3. Palm sitt "skriftgjenkjenningssystem" - Grafitti. Nr.1: Går kanskje raskest hvis du sitter helt i ro. pga de enormt små bokstavene må du være veldig nøyaktig. Selv å sitte i en bil kan skape nok bevegelse på hånden din til at du bommer. Nr.2: Som sagt, funker veldig bra hvis du skriver engelsk, men siden den bruker ordbok som en del av gjenkjenningen, klarer den ikke norsk bra nok til at det går an å bruke. Utrolig dårlig at det kun finnes norsk ordbok! Nr.3: Denne synes jeg er det både letteste og raskeste, men tar bittelitt tid før du får det til raskt. Kan vel egentlig sammenlignes med å skrive med store bokstaver. Du må altså skrive bokstav for bokstav, og ikke hele ord om gangen. Husk at på pocket PC er det tonnevis med programvare, i motsetning til P900. Grunnen til det er at utviklerene som skriver programmer til P900 skriver i utgangspunktet til 1 telefon (p900), mens de som skriver til PocketPC skriver til alle PDA'er med windows. Litt mer attraktivt og lønnsomt å skrive programmer til PocketPC altså. P900 har MASSE programmer den også. Bare sjekk her Lenke til kommentar
Stor Oddnoga Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 jornan: SE på datoen når denne var startet! La denne tråden dø i fred. Lenke til kommentar
CaZpeR Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 (endret) Jeg har hatt en P900 en god periode nå og var meget fornøyd med den. Har akkurat bytta den ut med en Qtek 2020 Får den i morgen, gleder meg sykt Hadde valget mitt stått mellom de to hadde jeg gått for Qtek 2020. Skal ha WLAN på den og skype. Det får man ikke på P900 EDIT: Ser jo nå at denne er gammel.... Sorry Endret 28. desember 2004 av CaZpeR Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå