Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Er vel litt unødvendig å legge 10.000 i en kontor lcd?

kontor? hvorfor du vil ikke 2 skjermer?

unnskyld? den skjønte jeg ikke helt :)

Jeg skal ha 3 lcd på 19" til finans grafer.. Trenger vel ikke kjøpe skjermer til 10.000 per stk, holder vel med 6-8.000 eller noe.

Vil jeg tro? Noen spesialister? Kan jo alltids spørre lcd guru'ene våre(forumet), hvis ingen som sjekker denne har noen kloke ord? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Min råd:

Hardcore spilling: 1 skjerm

Kontorbruk: 2 skjerm

Surround gaming/simulator/3D model: 3 skjermer.

I mit øyne ser jeg ingen vits med mer enn 2 for kontorbruk. Jeg spiller mye Flight Simulator, der jeg liker best 3 skjermer pga følelsen :p .

Hvorfor 3 skjerme, bare kontorbruk, bortkastet. Sats på Matrox G550 som har best 2D kvalitet.

Lenke til kommentar
Min råd:

Hardcore spilling: 1 skjerm

Kontorbruk: 2 skjerm

Surround gaming/simulator/3D model: 3 skjermer.

I mit øyne ser jeg ingen vits med mer enn 2 for kontorbruk. Jeg spiller mye Flight Simulator, der jeg liker best 3 skjermer pga følelsen :p .

Hvorfor 3 skjerme, bare kontorbruk, bortkastet. Sats på Matrox G550 som har best 2D kvalitet.

Systemet må vise 3 relativt store og komplekse grafer samtidig, som trenger en skjerm hver. mao systemet må ha 3 skjermer.:)

Lenke til kommentar

3 skjermer pga spille? eller jobbe med programm?

Hva med å lese første post før du svarer? Foreslå også at du venner deg til å skrive fullstendige setninger slik at folk kan forstå hva du skriver!

Men til saken: Jeg anbefaler Matrox P750, da kan du kjøre 3 skjermer på et kort, og slipper potensielle problemer ved å kjøre AGP/PCI kombinasjon (selv om det /skal/ fungere fint også).

Matrox har lenge vært 'kongen på haugen' når det gjelder 2D, gir fjellstøtt godt bilde. Fant frem mitt gamle G200 her i går og ble imponert, selv om det er et steinalder-kort!

timtowtdi

Lenke til kommentar

Ville sett på en billig løsning med tre stk radeon 9200 pci.

Windows støtter jo en *drøss* skjermkort, så det er bare å installere.

Når det er sagt, så fungerer jo matrox parhelia ypperlig det, og da kan du også slippe unna med et mindre kabinett, f.eks en shuttle bassert boks (med et agp-spor og ett pci spor)

Og en ting må jeg bare få sagt... Har du først prøvd 3-skjermsløsning, så er det ingen vei tilbake.

DrE

Lenke til kommentar

hehe, synd på meg som skal sette opp dette sytemet og leke med det i en uke for så å sende det fra meg. :thumbdown:

Har egentlig mest lyst til å bestille sytemet fra Dell o.l, skal sjekke hva de kan levere. (så er jeg trygg med tanke på komplikasjoner senere, så lenge sytemet ikke er oppe tapes det store penger.)

Endret av dale
Lenke til kommentar
Er vel litt unødvendig å legge 10.000 i en kontor lcd?

3 skjermer pga spille? eller jobbe med programm?

les nå hva fyren skriver da. står i første post.

Endret av echo_
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...