T.F.T Skrevet 1. mars 2004 Del Skrevet 1. mars 2004 Hei jeg laget for ikke så lenge siden et lite klipp av meg selv da jeg eide noen folk med deagle i cs. Jeg skrev "startmovie blabla 30" og "endmovie". Jeg brukte deretter videomach for å redigere og sette sammen filmen. Jeg brukte cinepac codec. Jeg skjønner ikke hvorfor filmen er så stor. Kan noen forklare meg det? Når jeg har sett på filmer som proffer har laget så er filmen mye mindre i MB. som f.eks matrix-renaissance som er 1.50 min lang og er 53 MB stor. kan noen forklare meg hvorfor min film er så mye større samtidig som den er mye kortere? og eventuellt forklare meg hva jeg bør gjøre seinere for å få den mindre. Si ifra hvis jeg må forklare meg bedre. Takk på forhånd. Lenke til kommentar
reznor15 Skrevet 1. mars 2004 Del Skrevet 1. mars 2004 Det er på grunn av komprimeringen din (bitrate/resolution) som har med det å gjøre. Har aldri prøvd cinepack codec , men hvis du vil ha en enda mindre fil så bruk divx/xvid eller i verstefall wmv (M$!!!!!!!). Virtual dub er et supert program som du kan bruke (men det støtter ikke wmv da). Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 1. mars 2004 Del Skrevet 1. mars 2004 (endret) Du må ha eit program som komprimerer filmen. Windows Movie Maker funker fint. Endret 1. mars 2004 av zeph Lenke til kommentar
T.F.T Skrevet 1. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2004 hmm reznor15: mener du det med bitrate som man skal velge? jeg valgte en relativt lav bitrate. jeg kunne ikke bruke divx codec fordi jeg da ble bedt om å skrive inn en reistreringnøkkel, og det har jeg jo ikke. zeph: jeg har movie maker, men kan du forklare mg hvordan jeg komprimerer filen i moviemaker? Lenke til kommentar
Jooakim Skrevet 6. mars 2004 Del Skrevet 6. mars 2004 Jeg lager en del cs filmer jeg å... jeg pleier bare å adde filen til win ZIP og så zip filen til win RAR ...... jeg hadde f.eks en film på 100 mb og komprimerte den til ca. 40-50 mb Lenke til kommentar
Mester_E Skrevet 9. mars 2004 Del Skrevet 9. mars 2004 Windows Movie Maker funker ikke FINT... Bruk et program som heter Videomach heller, det er gratis for ikke-komersielle formål (du får fortsette trial uten å betale penger). Funker kjempefint til cs filmer Lenke til kommentar
Rocambole2 Skrevet 9. mars 2004 Del Skrevet 9. mars 2004 Siden ingen andre har svart på det opprinnelige spørsmålet om hvorfor filmen blir så stor med Cinepak, får vel jeg gjøre det: Cinepak er en kodek som er totalt uegnet for video. Den øker størrelsen på filen med ca. 25 prosent... Sitat fra Pure Motions hjemmeside: "Cinepak uses a lossless form of compression that works well with simple graphics with large areas of the same colour (eg. cartoons), but with full colour video the compression cannot work. Tthe resultant Cinepak compressed file is around 25% larger than the uncompressed movie, which means that there are is no advantage to be gained by using this compression format." Kan noen fortelle meg hva en "cs film" er??? Lenke til kommentar
Mester_E Skrevet 9. mars 2004 Del Skrevet 9. mars 2004 En "cs film" er som oftest en "fragmovie". Dvs. det er en film der du viser fram dine ferdigheter i spillet. Cs = Counter Strike, en Half-Life mod Lenke til kommentar
Naboen89 Skrevet 12. mars 2004 Del Skrevet 12. mars 2004 Hei jeg laget for ikke så lenge siden et lite klipp av meg selv da jeg eide noen folk med deagle i cs. Jeg skrev "startmovie blabla 30" og "endmovie".Jeg brukte deretter videomach for å redigere og sette sammen filmen. Jeg brukte cinepac codec. Jeg skjønner ikke hvorfor filmen er så stor. Kan noen forklare meg det? Når jeg har sett på filmer som proffer har laget så er filmen mye mindre i MB. som f.eks matrix-renaissance som er 1.50 min lang og er 53 MB stor. kan noen forklare meg hvorfor min film er så mye større samtidig som den er mye kortere? og eventuellt forklare meg hva jeg bør gjøre seinere for å få den mindre. Si ifra hvis jeg må forklare meg bedre. Takk på forhånd. d er best å bruke avi for da buker du LITE plass Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå