Gå til innhold

Plankeoppgaven

Anbefalte innlegg

Hey! jeg skal lage mitt eget chassi for første gang!

Den er et avgangsprosjekt vi 4 gutta kaller "plankeoppgaven" ettersom at den skal bli bygd i tre.

Der kommer problemet inn.. jeg vet nemlig ikke hvordan jeg skal få hovedkortet til å sitte på treverk! hva slags skruer / fester må til ?

En annen ting jeg lurer på er hvordan i alle dager jeg skal få laget et lokk....

Det skal være en firkanta boks men innebygde dempa høytalere.

Ikke rare beistet inni:

A7S333 Hovedkort

AMD XP 1800+

256mb ram

6gb harddisk

GeForce MX420

rett og slett en boks altså med et lokk av plexi og tre. hvordan fester jeg det til boksen?

ps. Lei for at jeg ikke har noen tegninger enda..

På forhånd takk!

Edit: skriveleif

Endret av runeah
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjenner ikke de strømledende egenskapene til tre, men enten så kan du legge HK rett på treplata, skru den fast i hjørnene (det er som regel et hull i hvert hjørne på HK for uikurrante tikoblinger. I vanlige kabinett må du ha avstandsstykker mellom bakplate og HK for å unngå kortsluttning. Skruer og avstandsstykker får du feks på microplex.no

Lenke til kommentar

Skruer osv er intet prblem! har en hel drøs av dem. Hva med å borre noen bittesmå hull som er mindre enn skruene, og skru avstandstykker inn. er det forresten lurt å legge hovedkortet vannrett?

det var nemlig det jeg hadde planer om!

Lenke til kommentar

Det kan være noen elektroniske/elekstriske koblinger bak på kortet som jeg ikke vil annbefalle deg å "mose" ned i bakplata hvis du montere slik cremaster sier.

Slik ville jeg prøvd: Legg HK på plata den skal festes i, deretter sett en prikk i treverket gjennom alla hullene på HK med en penn. Bor littegran :p , og vips så har du fine hull å sette spacers i. Gjengene på mine spacers tror jeg funker på treverk...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...