echo221 Skrevet 1. mars 2004 Del Skrevet 1. mars 2004 (endret) Heisann, Jeg blir nesten frustrert over hvordan jeg skal sette opp vifte systemet mitt.. Jeg lurte på om noen kunne tipse meg hvordan jeg skal sette det opp. Første steppet er vel alle vifte og hardware specsene mine: CPU: AMD XP2600+ (Barton, T Chip som sies å være glad i OC) CPU Kjøler: Alpha PAL 8045 CPU Kjøle Vifte: Papst vifte, 58m³/time, 26 dB(A) Hovedkort: Asus A7N8X-E RAM: TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 512MB m/Winbond Skjermkort: Asus Radeon 9600XT Harddisk: Seagate 160GB S-ATA Kabinett: Chieftec Matrix Medium Tower m/dør Sølv PSU: Chieftec PSU 360W som følger med Vifter: De som er plassert: - Chieftech 15db(A) i sidedøren (fulgte med) - Asus vifte på skjermkortet (fulgte med) - CPU Kjøle vifte - Papst vifte, 58m³/time, 26 dB(A) De som IKKE er plassert: 4x - Colink vifte, 41-119m³/time, 19-44 dB(A) ( http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=KOVS1 ) Jeg aner ikke hvor jeg skal sette de 4 ekstra, eller jo, jeg kan sette de som kabinettvifter i plassene som Chieftec har på Matrix kabinettet mitt, men jeg aner ikke om jeg skal la de blåse inn eller ut. Eventuelt, slik at det blir maks kjøle ytelse.. Jeg vil også hindre støv på en enkel måte. Støv er slitsomt og skadelig! Takker for alle seriøse/hjelpelige svar, MVH, echo221 Endret 1. mars 2004 av echo221 Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 1. mars 2004 Del Skrevet 1. mars 2004 (endret) Du setter 2stk. bak som blåser luft ut, og 2 stk. framme som suger inn luft! Det skal være plass til 2 framme og bak....er ihvertfall det på big-tower versjonen! edit: du kan også fjerne grillen på viften i sidedøren, da denne vil bråke mye mindre og flytte mere luft Endret 1. mars 2004 av ManagHead Lenke til kommentar
PsychoPat Skrevet 1. mars 2004 Del Skrevet 1. mars 2004 Jeg vet ikke hvor mye det hjelper, men uansett: http://forum.overklokking.no/index.php?showtopic=212650&hl Lenke til kommentar
hans A Skrevet 1. mars 2004 Del Skrevet 1. mars 2004 Er det egentlig noen hensikt med vifter i front . Plaseres en vifte bak som trekker luft ut, så må jo tilsvarende luft bli trukket inn andre steder. F.eks i front. Lenke til kommentar
PsychoPat Skrevet 1. mars 2004 Del Skrevet 1. mars 2004 Har du lest på linken min hans A? Gjør det, så slipper kanskje noen andre bryderiet. Lenke til kommentar
hans A Skrevet 1. mars 2004 Del Skrevet 1. mars 2004 Hehe Det er mange meninger om emnet. Men det har mye å si hvor kassen står også. I mitt eksempel står den under en benk. Noe som gjør det mer hensiksmessig å ha en vifte i front som trekker inn frisk luft. Og ikke den oppvarmede luften som danner seg under benken. Lenke til kommentar
echo221 Skrevet 2. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2004 Hmm, jeg vil ha ultimat kjøling, og viftene kan stilles på. Jeg har planer om å la den vifta i sidedøra stå der. Dermed sette to stk nederst i kabinettet der den ene nederste vifta blåse inn til kabinettet, og den andre blåse luft inn på harddisken og videre utover i kabinettet. To setter jeg bak, jeg er ikke sikker på hvordan jeg skal gjøre det. Siden jeg vil helst hindre støv. Om jeg skal la den øverste blåse ut, og den nederste blåse inn slik at det blir overtrykk, men da blir det støv fare. Jeg skal la maskinen stå under en benk på gulvet. Der er det ganske så åpent, og ikke slik at det såvitt er plass til kabinettet.. Det er delvis åpent "område", kun bena mine og kabinettet. Men bak vil det være delvis trangt. litt ledninger overalt osv. Men ikke så altfor mye. Takker forstatt for alle svar, og jeg minner på at jeg har et Chieftech Medium tower. Slik kan jeg putte viftene i demmes beholdere easy uten no mer stress. PS.: Tar forbehold for eventuelle skriveleif eller Gramatikk feil.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå