eln Skrevet 1. mars 2004 Del Skrevet 1. mars 2004 Prøver nok en gang å få klarhet i dette, har postet under andre tråder men aldri fått noe konkret svar, mitt opsett er som følger: Abit nf7sV2.0 512mb twinmos m/winbond Amd xp2500+ (barton) Når jeg setter på den allerede configurerte overklokkingen på hk (11*200) starter pc'en helt normalt, med en gang jeg åpner noen spill etc. avsluttes disse å ender i desktop uten noen form for feilmelding. bla 3dmarks01se avsluttes etter den første testen. har også testet 11*209 cpu 6 / 5 ram, da kjører jeg fint igjennom 3dmarks01se men etter 30min++ med BF klikker spillet. helger seg rett og slett , testet også 11*166 cpu 5 / 6 ram. vet ikke om rammen kjører på 400mhz når jeg stiller inn dette men det sto ivertfall det i bios. kjørte også her igjennom 3dmarks01se uten problemer, har ikke testet BF med denne "settingen". cpuvifta er av typen Volcano 12 @ 5600rpm når jeg klokka den så temp kommer aldri over 40grader idle. håper noen har ett godt svar på dette "problemet" Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 1. mars 2004 Del Skrevet 1. mars 2004 Det kan være at cpu ikke får nok volt, hva står den på? Minnetimingsene kan også ha en del å si, hva står de på? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 1. mars 2004 Del Skrevet 1. mars 2004 (endret) Ingen av delene , det er PSU 'en din som er synderen . Overklokkerens ABC mht. hw. 1. Overdimensjonert PSU , Merkenavn . 2.Minne som håndterer høy FSB og supporteres av hk i kompabilitets liste/test. 3.Hovedkort som håndterer høy FSB og har AGP/PCI lås på 66/33 . 4.Skikkelig kjøling . 5. En god CPU (stepping/batch) hmmmm har jeg glemt noe da .. btw eln . Ditt tilfelle med BF behøver ikke ha noe med hw å gjøre . Vært masse kluss med dette spillet og ulike drivere . Endret 1. mars 2004 av syar2003 Lenke til kommentar
Hardfredd Skrevet 1. mars 2004 Del Skrevet 1. mars 2004 (endret) Hvordan vet du det har han sagt hvilken PSU han har? Dessuten treker ikke amd xp mye strøm så bare PSU gir stabile og riktige spenninger går det fint. Fin liste du sat opp Foresten hva slags spenning gir du cpu? prøv med 1.675 v og se om den blir stabil da.. Endret 2. mars 2004 av Hardfredd Lenke til kommentar
Swixz Skrevet 1. mars 2004 Del Skrevet 1. mars 2004 Hva står det på minnebrikkene? CH-5/BH-5? Hvilket PSU/størrelse har du? Låst MP? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 1. mars 2004 Del Skrevet 1. mars 2004 Hvis du overklokker trekker cpu MASSE mere strøm . Samme med ram og chipsett. Disse øker vi spenningen på når vi oc'er på NF7 .Da er det viktig at det er reserve i poweret og at det leverer stabil 3,3V , 5V og 12V . Jeg nevnte også at BF 1942 ikke er noe egnet program til å teste oc stabilitet . Så det er ikke sikkert eln har noe hw problem i det hele tatt . Lenke til kommentar
Necleto Skrevet 1. mars 2004 Del Skrevet 1. mars 2004 Har hatt det samme problemet selv, men etter å ha lest dette skal det nok gå bedre. Lenke til kommentar
eln Skrevet 2. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2004 MP er låst på cpu ja, strømforsyning er av typen noiseControl (MAX POWER: 431Watt) står det ivertfall på siden av den. tror ikke denne skal være problemet. har ikke justert på timings'ene til rammen. ingen standar for disse på Twinmos ram?. Vcore har jeg testet alt fra 1,65 - 1,8. hva som står på minnebrikkene vet jeg ikke, står dette på twinmos teipen? Skal ta en titt i bios etter jeg er ferdig med å down'e Lenke til kommentar
eln Skrevet 2. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2004 (endret) har nå sjekket timings, å de er: 8-3-3-2,5 Edit: satte Vcore til 1,825 å da ville ikke 3dmarks01se starte engang. Fikk kjørt igang Desert Combat (mod til BF) men etter en 15-20min avsluttes spillet uten noen form for feilmelding Endret 2. mars 2004 av eln Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 2. mars 2004 Del Skrevet 2. mars 2004 Eln! Jeg foreslår at du setter minnet i IKKE dual konfigurasjon . (har det selv , og det klokker høyere som single , tap =ingenting 2-5%, veies opp av høyere klokk uansett) DIMM slot 1+2 = ikke dual channel. Volt på mem minimum 2,8 . Chipset 1,7 . vcore 1,775-1,85 (avhengig av psu'n din ) CPU enabled =yes ratio 6/6 MP=11 FSB=200 Minne : prøv by SPD først . Husk siste bios !! Ta bort all spread spectrum og cpu throttling. enhance PCI performance=disabled cpu disconnect funksjon=disabled AGP fastwrite=off Lenke til kommentar
eln Skrevet 2. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2004 (endret) syar2003 Har kun 1 512brikke, spiller det da noen rolle hvilken slot den står i? skal jeg endre noe på mem timings? mhz på AGP? (står 66 i bios) har aldri flashet biosen før så jeg leste litt på abit-isa.com å der sto det at jeg trengte en oppstart's disket jeg har jo ikke floppydrive engang Endret 2. mars 2004 av eln Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 2. mars 2004 Del Skrevet 2. mars 2004 (endret) Singel brikke i den 1'ste minnekontrolleren DIMM1 (nærmest CPU) Bios finner du her (hvis du har S versjon med ver.2.0) http://fae.abit.com.tw/eng/download/bios/nf7-s2.htm Edit: Mem timings , sett de til kontrollert by SPD . Endre kun på disse etter at du har stabil overklokk . (ta en ting ad gangen vettu) AGP er frekvensen til agp bussen og den skal være 66 . Biosen kan flashes fra windows med flashmenu ( gjort dette selv de siste gangene ,funker bra) Finnes her: http://fae.abit.com.tw/eng/faq/note/flashmenu.htm Endret 2. mars 2004 av syar2003 Lenke til kommentar
eln Skrevet 2. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2004 kjørte nf7d22.exe i win å den avslutta etter 2sec. . har jeg noen muligheter for å få kjørt denne iogmed at jeg ikke har floppydrive? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 2. mars 2004 Del Skrevet 2. mars 2004 Ikke restart pc'n du må IKKE bruke awdflash in cmd prompt . Bruk windows programmet flashmenu og flash pånytt . Lenke til kommentar
eln Skrevet 2. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2004 Laster ned flashmenu nå, men sat*n for ei treg side 1,71kb/s Lenke til kommentar
eln Skrevet 2. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2004 (endret) Hva skal "cpu interface" stå på da ? har nå oppdatert Bios å stilt inn det du skreiv syar2003 1,7V på chipset. 1,725 Vcore 2,8V på mem å 11*200 stadi vekk vil den ikke kjøre noen form for programmer noe lang tid. bare avsluttes automatisk uten noen form for feilmelding Endret 2. mars 2004 av eln Lenke til kommentar
eln Skrevet 2. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2004 (endret) Blir kanskje litt mange poster av meg her nå men.. nå skjønner jeg ivertfall ingen ting. har nå på de instillingene som i sta bare at jeg skrudde ned Vcore til 1,675. da kjørte faktisk 3dmarks01se igjennom de 2første testene før det stengte seg av seg selv, er det normalt at cpu ikke funker på 1,7++ Vcore? temp lå på 45grader idle ca. Endret 2. mars 2004 av eln Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 2. mars 2004 Del Skrevet 2. mars 2004 cpu interface = enabled cpu en skal virke på opptil 2volt den . Det kan være at psu'en din ikke leverer stabil strøm . dvs at volten går opp og ned (fluktuerer) når du presser den opp . Eller at volten på minnet begynt å svinge . Vet ikke hva som helt kan være feil hos deg jeg ... Husk at en overklokket barton ,dvs høy volt kan øke effekt forbruket til cpuen opp til store høyder 90-110w avhengig av volt/hastighet. Lenke til kommentar
eln Skrevet 2. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2004 (endret) Er det noen måte jeg kan sjekke PSU'ens stabilitet da? EDIT; har nå satt cpu interface = enabled å Vcore helt opp til 1,9 vil fortsatt ikke starte 3dmarks01se Endret 2. mars 2004 av eln Lenke til kommentar
eln Skrevet 2. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2004 Har nå kjørt prime95 å får "ERROR: ILLEGAL SUMOUT" hva er galt da montro... ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå