ingwint Skrevet 1. mars 2004 Del Skrevet 1. mars 2004 Har kjøpt ny HD og skal montere denne. Nå trenger jeg hjelp fra forumet. Går det å overføre alt innhold på den gamle HD til den nye, inkl windows og eventuelt hvordan gjør man dette? Har vært inne på tanken å sette den nye HD som slave til den gamle og så overflytte alt innhold via "veiviser for overføring av filer". Er jeg inne på riktig tankegang og lar det seg gjøre? Skal forresten kaste den gamle HD da den er for gammel og treig. Kjører win XP Pro og HD er av IDE type. Lenke til kommentar
Cerwell Skrevet 1. mars 2004 Del Skrevet 1. mars 2004 Du kan enkelt overføre alle filer via normal kopiering, eller ved bruk av klone verktøy som Norton Ghost osv. Men: Hvis Windows er nyere en 98x så vil os'et sannsynligvis ikke starte. Dette fordi det forholder seg til den harddisken det ble innstallert på. (Antipiracy) Det beste vil nok uansett være å installere en frisk utgave av Windows og alle andre programmer, for så å kopiere over alle 'brukerfiler'. Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 1. mars 2004 Del Skrevet 1. mars 2004 jeg har tenkt å gjøre noe ala det samme.. går det bra å koble til ny harddisk, formatere den, legge over musikk og sånt (ikke programmer) plugge ut den nye harddisken, og formatere den game? i så fall hvilket filsystem er best å bruke på den nye harddisken, da jeg har tenkt å installere linux, og vil at musikken skal være tilgjennelig både fra XP og Linux.. burde jeg ha en egen partisjon for programmene, og en egen for brukerfilene(musikk og sånt)? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå