Gå til innhold

Linux - en myte


Anbefalte innlegg

Noen kjører linux fordi dem syns det er kult og fordi andre i omgangskretsen gjør det.

Sant, men Linux er veldig kult da ;)

 

Kanskje litt teit sammenligning, men hvis man skal kjøpe en tilhenger til en bil fordi man har behov for å flytte f.eks et lite kjøleskap, så går man ikke hen å kjøper en lastebil bare fordi en i omgangskretsen har en lastebil. :no:

Jeg vil ikke være vanskelig, men jeg skjønner ikke hvordan du kan bruke en lastebil som eksempel på OS sammenligning. Det der utgjorde ingen mening for meg. Men jeg skjønner at etterdiltere er... ja, etterdiltere. :p Men slike finnes det jo overalt, ikke bare i Linux kretser.

 

Jeg mener man burde se an sine behov før man velger et OS og ikke bare slenge seg med i normen og kritisere noen av OS`ene før man har klart å gjøre opp sin egen mening.

Jeg for min del bruker både linux & m$ og dem dekker mine behov.

Diskusjonen om hva som er best og hvorfor det er best vil nok holde på til evig tid. Noen liker Linux og noen liker m$. Slik er det bare.

Så sant så sant. Jeg har en kamerat som jeg aldri klarer å overtale til å prøve linux, til tross for at jeg må høre på sytingen og klagingen hans annenhver måned om hvor håpløst dårlig Windows er. Noen har rett og slett bare gjort opp en mening :dontgetit:

 

En annen kamerat jeg har insisterer på å bruke DOS på serveren sin istedenfor Linux, bare fordi han "ikke har tid til å lære seg noe nytt." *)

 

Begge disse OS`ene har sine fordeler OG ulemper.

Jeg innrømmer gjerne at Windows har sine fordeler forran Linux, og at for noen passer Windows bedre. Men jeg tror jeg snakker for mange Linux zealots når jeg sier: "Fremtiden er Linux" :love:

 

Edit:

*) Han har lasta ned masse "addons" programmer som bl.a. gir multitasking. Grunnen til at han bruker DOS og ikke Windows ett-eller-annet server er fordi han liker det at DOS er så lite og kommandobasert og uten GUI. Men Linux blir det ikke noe av, ironien er uslåelig ;)

Endret av Cronius
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Microsoft Windows er et _meget_ godt produkt. Skulle likt å sett alle fjortissene som "hater" windows lage et bedre operativsystem.

Men likevel, Linux er bedre.

 

Alt dette *hate-MS* oppstyret bare fordi man bruker Linux får også meg til å spy.

Endret av yNx
Lenke til kommentar
Skulle likt å sett alle fjortissene som "hater" windows lage et bedre operativsystem.

Akkurat, man bør forvente at alle som kritiserer et stykke programvare skal være i stand til å lage et like godt produkt som verdens største programvareselskap.

Tror ikke du skjønner hva jeg mener. Jeg mener ikke de som kritiserer svakheter i Windows og begrunner det. Jeg mener de som bare sier "Windows suger" and so on.

Lenke til kommentar
Skulle likt å sett alle fjortissene som "hater" windows lage et bedre operativsystem.

Akkurat, man bør forvente at alle som kritiserer et stykke programvare skal være i stand til å lage et like godt produkt som verdens største programvareselskap.

Tror ikke du skjønner hva jeg mener. Jeg mener ikke de som kritiserer svakheter i Windows og begrunner det. Jeg mener de som bare sier "Windows suger" and so on.

Hva har det å si?

Så lenge de ikke faktisk sier "Jeg kan lage et bedre operativsystem selv" er det usaklig å si at alle som ikke kan lage noe bedre selv ikke har lov til å kritisere noe.

Lenke til kommentar
Skulle likt å sett alle fjortissene som "hater" windows lage et bedre operativsystem.

Akkurat, man bør forvente at alle som kritiserer et stykke programvare skal være i stand til å lage et like godt produkt som verdens største programvareselskap.

Tror ikke du skjønner hva jeg mener. Jeg mener ikke de som kritiserer svakheter i Windows og begrunner det. Jeg mener de som bare sier "Windows suger" and so on.

Hva har det å si?

Så lenge de ikke faktisk sier "Jeg kan lage et bedre operativsystem selv" er det usaklig å si at alle som ikke kan lage noe bedre selv ikke har lov til å kritisere noe.

Kverulant.

 

Like usaklig å i det som det er teit å si "Windows suger" uten begrunnelse.

Endret av yNx
Lenke til kommentar

jeg mener microsoft er noe dritt.. og jeg har aldri prøvd noe alternativ, og kommer sikkert aldri til å gjøre det.. for etter min mening er det ikke programvaren deres som er problemet.. jeg har aldri hatt problem med ustabilitet med windows xp, så alle som syter over det har nok noen hardware problemer, eller lager problemer selv.

 

det jeg ABSOLUTT ikke takler med microsoft er hvor kyniske og pengekåte de er blitt. windows i seg selv er svinedyrt, og når du først har punget ut altformye penger på windows, må du i TILLEG ut med et utal kroner mer for å få diverse program som burde vert standard, som word og ms frontpage o.l.

 

men heldigvis har vi piratkopieringen som gjør at folk som ikke har penger enkelt kan skaffe seg en kopi og vise sin avsky mot de svindyre windows versjonene.

Lenke til kommentar
jeg mener microsoft er noe dritt.. og jeg har aldri prøvd noe alternativ, og kommer sikkert aldri til å gjøre det.. for etter min mening er det ikke programvaren deres som er problemet.. jeg har aldri hatt problem med ustabilitet med windows xp, så alle som syter over det har nok noen hardware problemer, eller lager problemer selv.

 

det jeg ABSOLUTT ikke takler med microsoft er hvor kyniske og pengekåte de er blitt. windows i seg selv er svinedyrt, og når du først har punget ut altformye penger på windows, må du i TILLEG ut med et utal kroner mer for å få diverse program som burde vert standard, som word og ms frontpage o.l.

 

men heldigvis har vi piratkopieringen som gjør at folk som ikke har penger enkelt kan skaffe seg en kopi og vise sin avsky mot de svindyre windows versjonene.

Det var dagens dårligste innlegg jeg har lest. Du synes at Windows er noe dritt fordi det er dyrt, men piratkopierer det og får det gratis? Da er det vel ikke dritt for deg, da? Du får jo det gratis.

 

Det er forresten ikke lov til å oppfordre til piratkopiering her på forumet, og du gikk nesten over streken med det innlegget.

Lenke til kommentar
Det var dagens dårligste innlegg jeg har lest. Du synes at Windows er noe dritt fordi det er dyrt, men piratkopierer det og får det gratis? Da er det vel ikke dritt for deg, da? Du får jo det gratis.

 

Det er forresten ikke lov til å oppfordre til piratkopiering her på forumet, og du gikk nesten over streken med det innlegget.

 

jeg sa forsåvidt aldri at jeg har en piratkopiert version av windows.. jeg har opptil flere original versioner.. som jeg ærlig og redelig har betalt for.. så jeg har betalt min del jeg, windows har absolutt ikke vært gratis for meg.

Lenke til kommentar

Hvis du faktisk syns m$ er så drit og aldri kommer til å prøve noe bedre "gratis" alternativ, så foreslår jeg at du tar å kjøper deg en lisens og støtter opp m$ sitt arbeid i videre utvikling, for det koster faktisk penger å ha programmerere sittende å fikse problemer du du whiner så om. :angry:

Lenke til kommentar

mulig det er sant.. en moddis får gi meg en advarsel..

en annen ting som er til å spy av er folk som kjefter på folk med piratkopiert windows, som med 90% sansynlighet har ulovlig materiale på maskinen, som for eksempel musikk og lignende.. da dette blir en sykt kvalm dobbeltmoral.

 

nå er vel ikke piratkopier forbudt i norge heller.. så lenge du ikke selger dem videre.

Lenke til kommentar
Hvis du faktisk syns m$ er så drit og aldri kommer til å prøve noe bedre "gratis" alternativ, så foreslår jeg at du tar å kjøper deg en lisens og støtter opp m$ sitt arbeid i videre utvikling, for det koster faktisk penger å ha programmerere sittende å fikse problemer du du whiner så om. 

 

eneste problemet jeg whiner om er prisen..

 

og jeg har brukt mye penger på windows.

 

edit : hvem sier at alternativene er bedre ? til mitt bruk som for det meste går på gamle klassiker spill (diablo2 :p ) er nok ikke linux noe alternativ.. tviler på det støtter akkurat dette spillet ?

Endret av PandaMartin
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...