frode_a Skrevet 1. mars 2004 Del Skrevet 1. mars 2004 jeg har tatt en del naturbilder med feil mal, med et casio Z4 kamera. bildene er tatt med en brun mal , (nesten som sort/hvitt) og jeg lurer på om noen vet om det går an å bytte mal på bildene i kameraet i ettertid, eller om det kan rettes i et program på pc'n. Casio har noe de kaller 'best shot', kan dette legges på etter at bildet er tatt, eller er fargeinformasjonen borte ? takknemmelig for svar. Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 1. mars 2004 Del Skrevet 1. mars 2004 Bilder på 90% av kameraer jeg vet om lagres i JPG formate. Dette formatet støtter ikke den informasjonen du søker. Så bildene må du nok leve med slik du har tatt dem. AKIRA Lenke til kommentar
anderfo Skrevet 1. mars 2004 Del Skrevet 1. mars 2004 (endret) jeg har tatt en del naturbilder med feil mal, med et casio Z4 kamera.bildene er tatt med en brun mal , (nesten som sort/hvitt) [...] Har du brukt Sepia-funksjonen eller noe sånt? Isåfall kan du ikke gjenopprette fargene. Fargeinformasjonen er tapt for alltid. Du kan naturligvis legge på kunstige farger selv ved fotomanipulering, men jeg vil heller anbefale å la dem være og heller ta nye fargebilder... Du kan jo også beholde Sepia-bildene (de kan jo være fine, til sitt bruk). Endret 1. mars 2004 av anderfo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå