Gå til innhold

495 for 50 Thats Write +R på komplett

Anbefalte innlegg

Hei, jeg kjøpte en spildel med 25stk Thats write plater her om dagen. Men jeg får power calibration failed på 50-75% av dem. En av platene ble brent ok men ingen spillere vil ta den. Ikke dvd brennern, ikke dvdrommen og ikke dvd spilleren i stua.

Info fra DVD identifyer:

--------------------------------------------------------------------------

Unique Disc Identifier : [DVD+R:RICOHJPN-R01-002]

Disc Type : [DVD+R]

Manufacturer ID : [RICOHJPN]

Media Type ID : [R01]

Product Revision : [002]

Disc Application Code : [General Purpose]

Recording Speeds : [2.4x - 4x]

Blank Disc Capacity : [Not Supported By Method 2]

[DVD Identifier - http://DVD.Identifier.CDfreaks.com]

Jeg har En _NEC DVD_RW ND-1300A [FW 1.0A] brenner som kjører på Winxp med 768mb ram og AMD XP 2000 prossessor. Strømforsyningen er på 360W og den driver følgende:

Sapphire Radeon 9600XT atlantis 128mb DDR, 1 dvd brenner, 1 wd hd 80gb 8mb cache og 1 wd hd 100gb 2mb cache og 3 vifter.

Er satt opp som slave sammen med 100gb disken på secundary controller.

Kan det være maskinen min det er noe galt med eller er det platene som er dårlige? Hvis noen kunne hjulpet meg så hadde jeg vert veldig takknemlig, har nemlig planer om å gå å klage på platene men det er jo litt flaut hvis det er maskinen min det er noe feil med.

Det hører med til historien at jeg prøvde 4 plater etter hverandre fra spinelen og alle fikk power calibration error, satte så i en verbatim + plate og denne brant 100% uten problemer.

Håper på svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Angående ND1300 og Thats Write DVD +R.

Har brent en hel del plater på denne med siste offisielle FW fra NEC. Alt virker.

Thats Write DVD -R virker imidlertid ikke, men dem virker fin fint i min Plextor 708 på 4X.

Har en bærbar (HP NC8000) med innebygget (multibay) DVD +R/RW. Thats Write platene virker uten problemer. Tror brenneren i den bærbare er en LG.

Lenke til kommentar

Spørsmålet er ikke hvor mange feilbrenninger du får. Spørsmålet er holdbarhet. Hvor lenge tar det før dataene du lagrer på en DVD svinner hen og blir uleselige? DET varierer veldig fra produsent til produsent.

De mest holdbare er vel Plextor sine egne DVD plater. Noen som vet hvor disse kan kjøpes? Vet at noen Verbatim plater er produsert av samme produsent, men å kjøpe Verbatim kan være litt av ett lotteri... de er produsert av en av flere produsenter rundt om i verden (stort sett gode produsenter, men alle kan ikke være best).

Lenke til kommentar
Jeg har brent plater(cd) i en del år og har enda ikke opplevd at de blir ulesbar med tiden. Er det noen der ute som har opplevd det, og om så hva skjer(hvilken feilmld osv)?

Jeg brente noen musikk CD'er for noen år siden, på noen skikkelige billige plater. Det står ikke hvilket merke det er på de en gang. De virket fint i begynnelsen, men når jeg nå tok de frem, var det skurring og hakking på alle sammen... litt varierende hvor dårlige de forskjellige var, men alle fant veien til søplebøtta. Andre CD'er, både brente og kjøpte, virket fint... måtte jo sjekke det, for var redd CD spilleren hadde tatt kvelden.

Har også opplevd på de aller første CD-R platene jeg kjøpte, at det nå tar betydelig lengre tid å laste over filer fra de til datamaskinen, enn det gjør med tilsvarende filer på andre CD'er. De siste årene har jeg bare kjøpt dyrere merker, så jeg håper jeg slipper dette problemet mer.

Lenke til kommentar
That's Write DVD-R anbefales dog ikke da disse er meget lav kvalitet. Hold dere til + platene.

Hvor dårlig kvalitet snakker vi om? Jeg har brukt disse platene som jeg kjøpte hos digital impuls ofr litt over 200 (25 stk.). Det eneste problemet jeg har fått med min NEC 1300A (med nyeste offisielle firmware) er at den ikke vil brenne på 4x (da får jeg power calibration error). Jeg bryr meg egentlig ikke, siden platene er så billige men holdbarheten er jo et tema.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...