Devil-Teddy Skrevet 1. mars 2004 Del Skrevet 1. mars 2004 Sjekk her http://itavisen.no/art/1302998.html?PHPSES...c7a52f51e238595 HUH? Lenke til kommentar
Prnkstr Skrevet 1. mars 2004 Del Skrevet 1. mars 2004 Neivel nei? Ser jo at vi har fått større og kraftigere kjøledingzer stterhvert som pros. utvikler seg...så hvorfor ikke? Men det høres meget uzanzynlig utz! Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 1. mars 2004 Del Skrevet 1. mars 2004 Hvist de skal bruke nanorør må de nok greie å produsere LITT mer enn de 2-3 gammene pr dag som de gjør nå.... Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 1. mars 2004 Del Skrevet 1. mars 2004 er jo snakk om å ha det i kjølepastaen, blir denne 100% optimal så vil nok fortsatt kjøleren ha problemer med å frakte mye varme, varmen skal jo forlate kjøleren, og med de nye cpuene som har heatspreader og intel cpuene så må man jo ta av heatspreaderen for å få optimal kontakt. Men det hjelper sikkert så tempen synker et par grader. står jo at det ikke er sikkert at det blir noe resultat Ingen garanti De garanterer likevel ikke at Zyvex-samarbeidet vil resultere i konkrete produkter Lenke til kommentar
DidzisK Skrevet 1. mars 2004 Del Skrevet 1. mars 2004 Nanorør er objekter med veldig spesielle egenskaper. Quantum-effekter spiller veldig stor rolle i dem og det overrasker ikke meg hvis de for eksempel leder varme veldig godt og i tillegg oppretter bedre varmekontakt mellom kjølepasta og overflaten. Minner litt om mikrofiberklut (bare min teori!), som virker på den måten at disse mikrofibrene penetrerer alle små ujevnheter på overflaten, derfor er mikrofiberklut mer effektiv ved rengjøring en vanlig klut. Nanorør er for eksempel en av nøkkelelementene i "optiske halvledere" - materialer som påvirker fotoner (lys) på samme måte som halvledere påvirker elektroner. Det finnes allerede dioder o.l. som fungerer, selv om det er usikkert om (og når) de kommer til å bli like utbredt som dagens halvledere. Enig at itavisen ikke har klart å forklare dette i artikkelen. Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 1. mars 2004 Del Skrevet 1. mars 2004 Altså nanoteknologi er fremtiden, dette ser spennende ut. Men ser ut til at Biologiske prosessorer skal drepe varme problemet. De er basert på proteiner Lenke til kommentar
Thombr86 Skrevet 1. mars 2004 Del Skrevet 1. mars 2004 Intel ser at stadig raskere prosessorer bygd på dagens teknologi vil kreve stadig mer effektiv avkjøling. Selvfølgelig vil kraftigere prosessorer bygd på samme teknologi lage mere varme enn en som er svakere Men som vi ser så er det noen (les: AMD) som har kommet på ny teknologi som ikke utvikler så mye varme, men yter "jælma godt" likevell. Da snakker jeg selvølgelig om A64 Lenke til kommentar
Hybrid_g33k Skrevet 1. mars 2004 Del Skrevet 1. mars 2004 who cares? Intel? hvis det hadde vert AMD så... Det var snakk om å lage en ny type kjølepasta her, hvorfor skulle dette bare angå intel folk? Fordi intel er med å lager det? Bruker man ikke kjølepasta på AMD sine cpu'er? Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 2. mars 2004 Del Skrevet 2. mars 2004 Men som vi ser så er det noen (les: AMD) som har kommet på ny teknologi som ikke utvikler så mye varme, men yter "jælma godt" likevell.Da snakker jeg selvølgelig om A64 Hørt om Pentium M du? Eller P3-S ? Eller K7 Thunderbird? Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 2. mars 2004 Del Skrevet 2. mars 2004 nei... kan du fortelle om alle modellene? Lenke til kommentar
Olle P Skrevet 2. mars 2004 Del Skrevet 2. mars 2004 Jag kan se ytterligare ett användningsområde i kylhänseende: Att kyla komponenter inuti en kapsel och leda värmen till ytan. Nanorören får fungera som små heat pipes. I dag används ju syntetiska diamanter till detta, så varför inte? /Olle Lenke til kommentar
Thombr86 Skrevet 2. mars 2004 Del Skrevet 2. mars 2004 (endret) Men som vi ser så er det noen (les: AMD) som har kommet på ny teknologi som ikke utvikler så mye varme, men yter "jælma godt" likevell.Da snakker jeg selvølgelig om A64 Hørt om Pentium M du? Eller P3-S ? Eller K7 Thunderbird? NY teknologi Da tenker på det siste året. Jeg vet ikke så mye om centrinio, men den er vel "kaldere" enn andre intel laptop-cpu'er. Utsagnet mitt var ment mot desktop-pc'er, og vi ser jo at prescott mye varmere en P4, mens vi ser at A64 er kjølig i forhold til AXP Endret 2. mars 2004 av BrAtTeRn Lenke til kommentar
EC Skrevet 2. mars 2004 Del Skrevet 2. mars 2004 Usaklige innlegg er fjernet fra denne tråden. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 3. mars 2004 Del Skrevet 3. mars 2004 (endret) Ok, det siste året, det passer jo bra... Og den heter ikke Centrino BTW. NY teknologi Uff... "ny" er jo ganske så relativt. Når P3-S var "ny" hvordan var tilstanden da? Når sluttet Pentium M å være ny? Hvor mange år tror du AMD har pønsket på A64? Endret 3. mars 2004 av JohndoeMAKT Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå