Gå til innhold

Problemer med mosfet


Anbefalte innlegg

Har asus A7N8X Delux eller hva det nå heter, jeg merket at south bridge ble alt for varm så jeg bare satt på den gammle NB kjøleren på den.

 

Men når det gjelder mosfet så vet jeg ikke hva jeg skal gjøre, har satt på 2x ramkjølere på dem men de blir enda for varm.

 

Midlertidige løsningen min er å ha en vifte som blåser direkte på men dette er ikke en løsning jeg godtar.

 

Er det noen andre måter å holde dem avkjølt på? eventuelt om det er noen instillinger som kan gjøres for å senke temperaturen på dem?

 

Har ikke overklokket og har registrert at det er ganske mange som har det hovedkortet, må være flere som har fått samme problemet etter at de installerte vannkjøling og mistet luftsirkulasjonen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan bare annbefale å ta deg extra flid å utnytte den luftstrømmen som er..

 

Har hatt samme problem etter at jeg monterte vannkjøling, og en passiv Zalman på NB.. Luftflyten rundt NB området(og mosfets)blir for dårlig.

 

Min løsning så langt har vært å montere en 92mm vifte på baksiden som blåser inn over NB området..

Lenke til kommentar

En løsning blir jo å flytte på radiatoren slik at du kan utnytte luftstrømmen fra den bedre..

 

hvis du monterer den slik at den kan blåse luft inn på/dra luft vekk fra mosfetene så vil det kanskje bli bedre, uten at du putter inn flere vifter.

Lenke til kommentar

Muligens.. Mitt forrige hovedkort taklet vannkjøling heller dårlig.. Den hadde kun en passiv kjøler på NB.. Muligens det hadde funket bedre om jeg hadde byttet den ut med en bedre kjøler...

 

Skiftet hovedkort.. det hjalp ivertfall. PSU'en min har også en vifte under som drar luft vekk fra området .. det hjelper jo også på sirkulasjonen min..

 

Men merker fremdeles at hvis det blir for varmt på rommet mitt(les sommerdager) så kan maskinen min kubbe under heftige spillsessions... Må flytte litt rundt på vifter..

Lenke til kommentar

Er det egentlig noe problemer annet enn at de er ubehagelige å ta på da? Du skriver jo ikke noe om at du opplever ustabilitet eller noe sånt...

 

Jeg har et NF7-S med så godt som null luftgjennomstrømming i kabinettet, og kjører en xp1800@2340MHz, med 1,7V 100% load 24/7. Mosfetene blir varme, men alt er stabilt, så jeg bryr meg egentlig ikke. Tror de er lagd for å tåle ganske høye temperaturer... Mine gjør det ihvertfall :thumbs:

Endret av CSSSK
Lenke til kommentar

det er de fire(seks) firkantene som vanligvis ligger på siden av prosessoren for ikke å bruke faguttrykk :)

 

Vannkjøling av mosfet er ikke et alternativ siden jeg ikke har tillgang til et mekanisk verksted

 

er det mulig at temperaturen synker om jeg setter ned V-core?

Endret av Snatch
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...