Snatch Skrevet 1. mars 2004 Del Skrevet 1. mars 2004 Har asus A7N8X Delux eller hva det nå heter, jeg merket at south bridge ble alt for varm så jeg bare satt på den gammle NB kjøleren på den. Men når det gjelder mosfet så vet jeg ikke hva jeg skal gjøre, har satt på 2x ramkjølere på dem men de blir enda for varm. Midlertidige løsningen min er å ha en vifte som blåser direkte på men dette er ikke en løsning jeg godtar. Er det noen andre måter å holde dem avkjølt på? eventuelt om det er noen instillinger som kan gjøres for å senke temperaturen på dem? Har ikke overklokket og har registrert at det er ganske mange som har det hovedkortet, må være flere som har fått samme problemet etter at de installerte vannkjøling og mistet luftsirkulasjonen. Lenke til kommentar
Daron Skrevet 1. mars 2004 Del Skrevet 1. mars 2004 Kan bare annbefale å ta deg extra flid å utnytte den luftstrømmen som er.. Har hatt samme problem etter at jeg monterte vannkjøling, og en passiv Zalman på NB.. Luftflyten rundt NB området(og mosfets)blir for dårlig. Min løsning så langt har vært å montere en 92mm vifte på baksiden som blåser inn over NB området.. Lenke til kommentar
Snatch Skrevet 1. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2004 men jeg vil ikke ha vifter Lenke til kommentar
Daron Skrevet 2. mars 2004 Del Skrevet 2. mars 2004 En løsning blir jo å flytte på radiatoren slik at du kan utnytte luftstrømmen fra den bedre.. hvis du monterer den slik at den kan blåse luft inn på/dra luft vekk fra mosfetene så vil det kanskje bli bedre, uten at du putter inn flere vifter. Lenke til kommentar
Snatch Skrevet 3. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2004 Radiatoren har jeg stående i vunduet, jeg har en vifte som står i bakkant på kabinettet men det hjalp ikke, måtte sette en vifte oppå skjermkortet som blåser direkte på mosfet. Er det hovedkortet som suger eller? Lenke til kommentar
Daron Skrevet 3. mars 2004 Del Skrevet 3. mars 2004 Muligens.. Mitt forrige hovedkort taklet vannkjøling heller dårlig.. Den hadde kun en passiv kjøler på NB.. Muligens det hadde funket bedre om jeg hadde byttet den ut med en bedre kjøler... Skiftet hovedkort.. det hjalp ivertfall. PSU'en min har også en vifte under som drar luft vekk fra området .. det hjelper jo også på sirkulasjonen min.. Men merker fremdeles at hvis det blir for varmt på rommet mitt(les sommerdager) så kan maskinen min kubbe under heftige spillsessions... Må flytte litt rundt på vifter.. Lenke til kommentar
Fragletrollet Skrevet 3. mars 2004 Del Skrevet 3. mars 2004 Hvis du ikke overklokker så synes jeg det er rart at mosfetsene og sb blir for varme. De pleier ikke å trenge ordentlig kjøling før du nærmer deg 2V i vcore og kjører høy FSB... Lenke til kommentar
Snatch Skrevet 3. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2004 2V i core? er det en måte å sjekke om de er for varme eller? jeg bare sjekker med fingrene på ramkjølerene jeg har montert oppå mosfet PS: har vannkjøling på NB Lenke til kommentar
CSSSK Skrevet 3. mars 2004 Del Skrevet 3. mars 2004 (endret) Er det egentlig noe problemer annet enn at de er ubehagelige å ta på da? Du skriver jo ikke noe om at du opplever ustabilitet eller noe sånt... Jeg har et NF7-S med så godt som null luftgjennomstrømming i kabinettet, og kjører en xp1800@2340MHz, med 1,7V 100% load 24/7. Mosfetene blir varme, men alt er stabilt, så jeg bryr meg egentlig ikke. Tror de er lagd for å tåle ganske høye temperaturer... Mine gjør det ihvertfall Endret 3. mars 2004 av CSSSK Lenke til kommentar
Snatch Skrevet 3. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2004 De blir fryktelig varme og maskinen blir ustabil når jeg ikke har en vifte som blåser direkte på dem Lenke til kommentar
Kvakksalveren Skrevet 3. mars 2004 Del Skrevet 3. mars 2004 Du kan jo alltids vannkjøle mosfets også. Lenke til kommentar
Sink Skrevet 3. mars 2004 Del Skrevet 3. mars 2004 dette er litt offtopik: hva er mosfet Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 3. mars 2004 Del Skrevet 3. mars 2004 Det er spennings regulerende brikker. Lenke til kommentar
Nitromarsjipan Skrevet 3. mars 2004 Del Skrevet 3. mars 2004 Det er strøm regulerende halvledere. Bare for å pirke, sorry. Lenke til kommentar
Axentrix Skrevet 3. mars 2004 Del Skrevet 3. mars 2004 dette er litt offtopik: hva er mosfet Metal Okside Semiconductor Field Effekt Transistor.. Transistor (strøm regulator), som tåler mye mer strøm enn vanlige transistorer... (og har andre karakteristikker) Lenke til kommentar
Snatch Skrevet 5. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2004 (endret) det er de fire(seks) firkantene som vanligvis ligger på siden av prosessoren for ikke å bruke faguttrykk Vannkjøling av mosfet er ikke et alternativ siden jeg ikke har tillgang til et mekanisk verksted er det mulig at temperaturen synker om jeg setter ned V-core? Endret 5. mars 2004 av Snatch Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå